Ce NU se poate în România

Să ai şi medici bine plătiți, dar să şi tratezi pe toata lumea.

Vreți salarii mari la medici? Merită, că salvează vieți, ajută oameni etc.? Atunci nu-i mai tratați pe cei care nu plătesc! Cei săraci, care nu-si permit asigurare medicală – să moară, sau să nu mai fie săraci! Ne pierdem umanitatea, iar Dumnezeu a zis să ne fie milă? Păi să vă plătească Dumnezeu salariile. Nici Statele Unite nu-şi permit sa-i trateze pe toți, iar economia României e zero barat faţă de cea americană.

Să dai învăţământ gratuit la toţi.

E evident ca majoritatea elevilor vor să scape de şcoală. Păi să le dăm posibilitatea să scape! Să cheltuiești banii statului cu ei înseamnă sa arunci orzul pe gâște. România a ajuns o ţară făcută de puturoși, pentru puturoși. Scopul învățământului românesc nu este sa ofere informații utile la angajarea într-o firmă privată, ci să ofere diplome de carton necesare la angajarea la stat (unde nu contează calitatea, ci patalamaua si “pila”). Amuzant e că profesorii simt chiar o mândrie patriotică fată de acest sistem debil (şi profund comunist). Deși toate evaluările externe arată că este printre cele mai slabe din lume. Şi nici nu e nevoie de evaluări: se vede cât e de bun, după cum merge economia românească!

Să ai şi drumuri multe, şi bune, dar să fie şi gratuite.

Așteptați drumuri si autostrăzi (eventual suspendate) de la statul român? Păi mai așteptați încă 100 de ani! Statul a furat, fură si va fura întotdeauna. Chiar dacă vine Isus Cristos președinte, cei de sub el or să găsească metode să fure la kilogramul de asfalt. Până nu se fac drumuri private, in care să plătești accesul la barieră, o să ne plângem că dăm în gropi. Şi cam o merităm.

Să ai şi pensionari fără număr, şi pensii mari, şi o grămadă de angajați la stat, şi pe salarii mari.

Aici nu mai e nevoie de nici o explicație. Ne place sa “stăm” la stat si ne-am făcut iluzia ca, daca intram in UE, o să stăm după aia pe fonduri europene. Ei, uite că prostia se plătește: cu șomaj, cu foame şi cu haos social.

Să dai bani gratis şi să vrei să mai şi muncească cineva.

Sărăcia nu trebuie să fie confortabilă. Sărăcia trebuie să fie groaznică şi umilitoare, ca să te lupţi disperat să scapi de ea. Ce-i aia ajutor social, subvenție de căldură, sau “pensie” minimă fără nici o contribuţie? De ce nu le cerem asistaţilor social măcar să muncească în folosul comunității? Măcar să cureţe prin parcuri.

Să jupoi firmele private şi să crezi că patronii sunt datori să aducă bani de acasă.

Asta e prostia supremă. Ştiţi ce simplu e să nu mai plăteşti impozite? Evaziunea fiscală a ajuns la 80%! Chiar dacă ANAF ar fi o instituţie competentă şi ne-coruptă (ca IRS-ul american), nici un stat nu supravieţuieşte cu forţa! Când majoritatea cetăţenilor refuză să mai plătească impozite, atunci statul e de vină, nu cetăţenii! De fapt, in România, evaziunea fiscală a devenit grevă fiscală: firmele refuză să vă mai ţină in spate! Pentru că în schimbul taxelor si impozitelor nu primesc ce vor. Şi bravo lor!

Să faci şi reforma statului, dar să şi furi de la buget.

Asta încearcă acum PDL-iştii (şi ca să fim imparţiali: ceilalți politruci nici măcar n-au încercat sa facă vreo reformă – s-au mulțumit doar să fure!). Clasa politică românească are zero încredere populară! Cât timp PDL fură din impozitele noastre, n-o sa aibă nici autoritate, nici sprijin pentru măsuri dure. Nici de la cei de stânga (evident!), nici de la cei de dreapta – pentru că nimănui nu-i place sa fie furat!

Concluzie:

Nimic nu e nou sub soare. Tot ce am scris aici a fost rezumat foarte simplu de către poporul român, cu secole in urmă, astfel:

  1. Daca împarți doua paie la trei măgari, nu saturi nici unul. E mai bine să împarți două paie la doi măgari.
  2. Și cu mâna-n buzunar și cu sufletu-n Rai, nu se poate. Sau ceva in genul asta…aici nu mai țin minte exact proverbul… 

Notă: acest articol a fost publicat pentru prima oara în mai 2010. Pe atunci, guvernul avea doi ani în față, în care sa facă reforma și să iasă din criză (exact cât au avut nevoie și Margaret Thatcher în Marea Britanie, Leszek Balcerowicz în Polonia, sau Lado Gurgenidze în Georgia). Dar ei au preferat să spună că suntem noi apocaliptici și că România scapă din criză “de la sine” în…octombrie 2010. Ha!

Acum e prea târziu. Acum nu ne mai rămâne decât sa ne gândim cu amărăciune: ce-ar fi fost dacă…

Citește si:

Romania, stat minimax

About these ads


Categories: Macro, Politica si societate

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

126 replies

  1. Si cu sula-n cur si cu sufletu-n rai nu se poate.
    Asa e mai plastic!

  2. Si hot de buzunare ( prins cu mana in buzunar) si cu “sufletul” cinstit in rai :-)

    Reactia irlandezilor impotriva hotilor de buzunare: http://www.wallstreetitalia.com/article/1354887/crisi-debito/irlanda-si-scatena-rivoluzione-fiscale.aspx

    Scuze ptr repetare.

  3. Eram ieri într-o cârciumă și era dat TV-ul pe irealitatea TV. Când îi auzeam pe useliști ce promit, îmi venea să vomit. Vorbesc ăștia de bani, ca de maculatură. Zicea asociatul meu: noi tregem 10 ore pe zi, să ne ridicăm, plini de praf, fără piele pe degete de la cablat și cu urme pe spate de la hamuri, iar ăștia promit ca idioții. Pe spatele cui?Al nostru, al sectorului privat, al românilor care am avut curajul să pornim pe drumul nostru, să riscăm ca să ne fie mai bine și ei doar vin și iau, de parcă li s-ar cuveni ceva, de parcă ar munci cot la cot cu mine și mi-ar înțelege nevoile. GREVĂ FISCALĂ. Asta scrie pe mine de 4 ani.

  4. Adaug la ce spunea Dl. Giurgea : nu se poate sa ai un prezent distrus si sa iti vezi un viitor luminos in tara care are Europa marginasa ….

  5. Cand am citit articolul am crezut ca acum l-ati editat. De doi ani si articolul e inca foarte actual ! Cand oare politicienii vor face ceea ce trebuie in tara ca sa se relanseze economic? Cred ca niciodata. De la politicieni sa nu ne asteptam la nimic bun NICIODATA. Asta este chintesenta politicii. De la politicieni nimic bun , niciodata.

  6. Iata si parerea mea de bugetara fara minte:

    1) Spitalele privatizate, ambulanta privatizata si sa fie decontate printr-un impozit pe consum doar urgentele medicale, resul sa se asigure sau sa plateasca direct serviciul medical;
    2) Scolile si universitatile privatizate; decontate prin sistemul voucherelor doar ciclul primar si gimnazial (1-8);
    3) Privatizarea drumurilor expres, autostrazilor, cailor ferate; eliminarea rovinietei si a oricaror finantari de la bugetul de stat si introducerea taxarii electronice la intrarea pe un tronson de drum (sistemul poate fi extins si la intrarea in localitati, iar banii sa intre direct in bugetul primariilor; de exemplu, taxa lui Mazare la intrarea in Mamaia)
    4) Eliminarea caracterului obligatoriu al CAS (atat pentru salariat, cat si pentru angajator) , dar introducerea unei plase de siguranta pentru ghinionisti (un fel de azile de batrini, extrem de saracacioase, in care nimeni sa nu-si doreasca sa ajunga, dar nici sa fie lasati sa doarma pe strazi si sa moara in fata casei mele)
    5)Eliminarea oricaror ajutoare sociale si de somaj persoanelor care au capacitate de munca (dar sa fie eliminate si barierele din legislatie care creeaza somaj fortat);
    6) Introducerea unui impozit unic; bugetul sa fie plafonat prin Constitutie la maxim 10% din PIB, iar numarul de bugetari la maxim 1% din totalul populatiei.

    Stiu, sunt o bugetara socialista!
    Corina

  7. americanii falsifica aur? noi de ce nu il folosim pe al nostru pentru dezvoltarea economiei? daca tot este cerere….

    http://laurentiurosoiu.ideilibere.ro/21120/cat-de-sigur-mai-este-%E2%80%9Ccel-mai-sigur%E2%80%9D-plasament-financiar/

  8. corina m-ai uimit. Pana acum bagai contre de bugetar spagar dae ru cred ca doar ca sa te anuzi de reactiile celorlalti…

  9. Ca sa facem ceva bun, mai intai ar trebui sa fim constienti ca ceea ce facem azi are efecte maine.

  10. Hai sa facem pariu ca si peste doi ani articolul va fi la fel de valabil ca azi sau ca acum doi ani!

  11. Domnul Giurgea,

    Am citit si in articolele anterioare ca Romania ca intra in colaps datorita neplatii impozitelor de catre firme.

    Este foarte improbabil.

    Inca de pe vremea fanariotilor, impozitele erau excesive – se platea tribut catre Inalta Poarta, impozite catre fanariotul la putere, si taxe catre boieri.

    Iar taranii erau batuti crancen de zapcii pana marturiseau unde au ascuns recolta, ca sa poata fi “impozitata” – uneori chiar de mai multe ori pe an.

    Desigur ca in timp ce alte tari treceau la revolutia industriala, tarile romane erau tinute permanent in sapa de lemn.

    Dar oricata saracie era, tot se putea fura ceva.

    De ce ar fi diferit in prezent?

    Britaniicii l-au execut pe regele Charles Stuart.cam tot pe motiv de impozite.

    Americanii au avut “tea party” si i-au executat pe britanici ca sa desfiinteze impozitele.

    Francezii l-au executat pe Ludovic al 16-lea. Motiv: impozite excesive si evaziune masiva.
    http://www.open.salon.com/blog/rw005g/2010/04/24/war_debt_and_tax_avoidance_causes_of_french_revolution

    In Romania inca nu a fost executat nimeni pentru impozite excesive. Fanariotii s-au executat intre ei, doar pentru privilegiul de a pune impozite si mai mari (orice asemanare cu situatia politica prezenta e pur intamplatoare).

    Plus ca la noi pe cine executam? ca nu numai capul pestelui s-a imputit, ci si toate “organele”. Sunt multi, sunt peste tot.

    In concluzie ar trebui sa explodeze mamaliga ca sa se intample ceva.

    Evenimentul nu s-a intamplat in ultimele sute de ani, iar sansele ca sa se intample sunt similare cu sansele ca Romania sa ajunga o superputere mondiala.

    • Absolut corect. Toti vesticii au avut tupeu sa se ridice contra taxarii excesive. La noi nu are cine …

  12. E nevoie de pacienti saraci ca sa poata invata pe ei medicii. Si experimenta :-D

  13. PACE TIE!

    @ corina

    Ai grija ca e Saptamina Patimilor! Sexul cu patroni pentru schimbarea singelui, a ideilor socialiste sau alte baliverne comuniste nu este suficient. Trebuie sa crezi in ce spui sau faci! Daca scri pentru bani, spoveditul in care scuipi de zor pe ideile colegilor tai nu o sa-ti ajute la nimic. Mai trebuie sa te impartasesti cu viata vesnica de patroana a unui IMM. E bine ca ai tinut post anticomunist si injuraturile noastre de pe blog ti-au pus creierii la loc in cap. Te vom biciui incontinuare pentru binele tau. Daca mergeai la @ comic, transformarea ta in om normal era mai rapida si mai sigura. Dracusorii tai spagari au fugit mincind nori… Dumnezeu sa te lumineze!
    Ce NU se poate face in Romania! Chiar, Corina, ce nu se poate face? Incepind chiar cu tine!

  14. @ cromwell

    Poporul roman a fost mereu genial si a gasit solutii la problemele sale.
    Acum s-a decis sa dispara prin propria infometare. La disparitia sa definitiva, politrucii actuali nu vor mai avea pe cine sa impoziteze si se vor sinucide in grup.
    Trebuie sa gasim o pereche de romani capabili, care sa fie clonati dupa marea disparitie a politrucilor, fabricindu-se o natie noua. Viitorul nostru ca popor sta in cuceririle stintifice. Daca nu te multumeste raspunsul meu, o sa incerce altcineva sau poate apelezi la biserica scientologica. Succes!

    • Romanii sunt foarte buni la cuceriri stiintifice, aici sunt de acord. Dar nu in Romania, ci exclusiv in strainatate.
      Exista o multime de cersetatori (cum bine zicea dl. Giurgea), platiti de stat, care nu au produs nimic in 60 de ani. Si nici nu vor produce.

      In epoca fanariota s-a furat masiv, si tot ramanea de furat si pentru urmatorul.

      Britanicii, americanii sau francezii (chiar si olandezii) nu au acceptat sa fie furati continuu.

      Romanii insa accepta, si chiar se bucura ca e furat vecinul, si nu el; dupa care e invers.

      Si da, biserica ortodoxa are un mare rol aici in perpetuarea ipocriziei. As apela la biserica scientologica – sau protestanta. La protestanti cine fura sau minte e practic excomunicat; la ortodocsi e normal: “a fost vointa domnului ca omul sa fure si sa minta, ce sa-i faci”.

      Cititi articolul despre etica protestanta si spiritul capitalismului si poate veti intelege:
      https://ro.wikipedia.org/wiki/Etica_protestant%C4%83_%C8%99i_spiritul_capitalismului

    • Conase Orwell.Lasa-l pe Alpino ca el e un exemplu pentru ceilalti ortodocsi.Din pacate, BORul e de stanga,99% dintre ortodocsi fiind de stanga,in afara de Alpino,care-i exceptia.Subscriu ceea ce ai scris referitor la neoprotestanti.Lucrez doar cu ei si cu ateii insa as angaja si ortodocsi daca ar fi ca Geo si Alpino(din pacate,cei doi sunt exceptia).Ceea ce ne trebuie noua in Romania e ca ortodocsii sa faca ceea ce a facut Mircea Alpino si sa treaca pe dreapta.

    • erata.Cromwell

    • am vazut marius.sper ca ai observat ce scria aici:
      Bişniţa

      Înainte să plece în pribegie, în Germania, ţiganii din Fântânele se îndeletniceau cu bişniţa. Cu Domnul Isus, dar şi cu bişniţa. Primarul Victor Gheorghe, de la PSD, ţigan şi el şi fost lăutar (a cântat la baterie), o spune pe şleau: „Cât au stat în Fântânele, s-au ocupat cu vânzări-cumpărări. Vindeau maşini, alimente, îşi deschiseseră buticuri. Asta făceau ei”.

      Acum, în Germania, cei mai harnici şi-au deschis mici firme de salubrizare care deservesc cartierul Neukölln, în care locuiesc, cel mai sărac din toată Germania, după cum notează prestigioasa publicaţie germană „Der Spiegel”.
      Dupa cum poti sa vezi,tiganii astia pocaiti se pare ca nu stau sa cerseasca,chiar si in Germania.Okay,mai sunt si cativa la ei care cersesc(nimeni nu-i perfect)dar spre deosebire de tiganii ortodocsi,tot sunt mai evoluati.

    • @Cromwell Aici nu este un blog de religie. Vad ca e inghesuiala mare sa denigrati Biserica Ortodoxa. Mircea Alpino lipseste si ma vad nevoit sa iau atitudine :). Sfatul meu este sa nu mai generalizati. Nu toti cei nascuti ortodocsi sunt asa cum ar trebui si nici toti protestantii. Sunt si protestanti care fura la greu si de la aproapele si de la stat. Sa stii ca toti ortodocsii adevarati sunt si au fost de dreapta. Ca orice domeniu al societatii romanesti si biserica a fost afectata de comunism. Voi vreti ca un popor schilodit de comunism sa alerge la Olimpiada Mondiala si sa iasa primul? Nu se poate atat de repede.

    • Biserica Ortodoxa(si nu numai) se face singura de ras Mihai.Nu-i nevoie sa o denigram noi.Se denigreaza singura prin pomana,iertare,iubirea aproapelui si intoarcerea obrazului.

    • Acest tip de argument se numeste No true Scotsman(http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman) si se incadreaza in categoria erorilor de logica. Atunci cand ceva iti contrazice definitia, argumentezi ca niciun adevarat [categorie de persoane pe care o aperi] nu are face [ceva ce nu-ti convine]. Fals din start, din moment ce observatiile empirice te contrazic.

      In spiritul blogului, se impune sa observam ca biserica, la nivel institutional, are mai toate atributele unui stat interventionist: manipuleaza, detine singurul “adevar absolut”, ingradeste libertati, are o propaganda specifica, etc., etc.

      Astfel, sa crezi ca o biserica (orice biserica) e de dreapta seminifica o naivitate sau o necunoastere a sensului corect al notiunilor “de dreapta” si “de stanga”. De dreapta inseamna, in esenta, interventionism redus in societate. Ori biserica este prin definitie interventionista, aceasta e esenta functionarii oricarei religii.

  15. De la primul ei mesaj mi s-a părut că glumește și se cam confirmă. Să nu fie deja patroană de IMM sătulă până-n gât de controale și dat șpagă, n-o mai biciui atât că a făcut-o ITM-ul destul :).

  16. > Romania circa 20 milioane de locuitori
    > 137 de senatori un senator la 160.000 locuitori
    > 332 de deputati un deputat la 70.000 locuitori
    > 469 parlamentari

    > SUA circa 300 milioane de locuitori
    > 100 senatori un senator la 3.000.000 locuitori
    > 435 reprezentanti un deputat la 560.000 locuitori
    > 535 parlamentari

    > Daca SUA ar proceda ca Romania ar avea ;
    > 1.875 senatori
    > 4.286 reprezentanti

    > Daca Romania ar proceda ca SUA ar avea ;
    > 7 senatori
    > 31 deputati

    • Hai sa luam un exemplu mai apropiat ca populatie:
      New York:
      20 milioane de locuitori
      1 primar
      50 de consilieri
      PIB 1280 miliarde USD in 2010

      Romania:
      18 milioane locuitori
      1 presedinte
      140 senatori + 346 deputati + ~4000 primari + jde mii de consilieri locali
      PIB 264 miliarde USD in 2011

      Probabil ca si noua ne-ar fi suficienti 1 presedinte si 50 de parlamentari.

  17. Ca de obicei, ati spulberat scurt toate miturile si iluziile idiotilor. E o placere sa va citesc.

  18. Incredibil, fiecare articol al Dvs ajunge pe locul I la wordpress. Cum faceti asta? Si observ ca numarul cititorilor nu are legatura cu numarul comentariilor:

    http://ro.wordpress.com/

    • Pai aici e acceptata doar elita comentatorilor din Romania :D

      Acum, serios vorbind, explicatia este ca sunt eliminati constant postacii de partid, care creeaza peste tot o atmosfera dezgustatoare si mai au si comentarii total cretine.

    • Acum 3 luni am pierdut telecomanda prin casa :) . Ei bine , pana atunci permanent puneam TV-ul pe canale de stiri. De trei luni insa copii l-au postat manual pe Cartoon Network si asa a ramas ca mi-e lene sa butonez de 40 de ori la butonul de la TV ca sa ajung la ceva canale de stiri. Stiti ce am obsevat? Ca se poate trai mai bine fara canalele de stiri de la TV. Am o viata mai linistita si nu mai sunt atat de nervos cand urmaream “talk – show-urile politice” de doi bani . Internetul e mult mai bun. Curand cred ca am sa renunt cu totul la TV cablu si cu ocazia asta o sa aibe si copii mai mult timp de joaca si de copilarie. Ma bucur cand Dl. Mihai mai posteaza cate ceva nou si ceilalti comenteaza. Sanatate la toti ! (cei de dreapta)

    • @Observator: eu nu sunt genul care comenteaza, n-am comentat niciodata pana acum, dar citesc de ani de zile blogul, pentru ca are idei si informatii originale despre Romania pe care nu le gasesc in alta parte. Presa oficiala si televiziunile romanesti sunt pline de propaganda politica isterica si ma plictisesc. Sunt plecata din tara de vreo 6 ani si daca vreau sa aflu realitatea, intru aici. Cred ca acesta e secretul siteului.

    • Daca vreau bullshit intru pe EVZ,Adevarul si alte unelte propagandistice.Daca vreau adevarul,citesc CPP.

  19. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/164367.html nu cred tot ce spune(legat de euro si aur) dar ca Romania ar trebui sa taie la greu taxele asta este evident!Alta solutie nu mai este!

  20. No gata, s-o rezolvat cu locurile de munca, s-o gasit solutia ideala, practic in felul asta se pot genera locuri de munca la infinit. “Slujba viitorului: specialistul în taxe şi birocraţie”
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/164366.html

  21. APARENTELE INSEALA

    Fratilor!
    Romanii incearca sa-si pastreze calitatea de ortodocsi primita la nastere prin taina botezului, dar nu reusesc acest lucru multi dintre ei. Ma tot atac pe blog la tema asta deoarece eu vad ca sint inconjurat de “omul nou” inventat de Ceausescu si dumneavoastra credeti ca asa sint ortodocsii! E asa de tare de cap, acest “om nou”, incit nici Dumnezeu nu o scoate la capat cu defectele lui. Am incercat sa va arat ca va inselati asupra temei din necunoastere a problemei. Felul in care gindesc si actioneaza romanii este dinainte de Burebista si religia ortodocsa nu a reusit sa le schimbe in bine felul de a fii.

    ATENTIE!
    Daca intrati intr-o biserica si intrebati ceva legat de religia ortodocsa, sar o groaza de babe sa va explice cum vine chestia, lasind chiar si preotimea cu gura cascata la prostiile care le debiteaza acestea. E si o zicala ca, “Au ajuns babele mai destepte ca Sfintul Sinod”- adica “par sa stie” mai multe despre treburile bisericesti decit ierarhii ei care sint alesi dintre calugari! Nu va lasati … “informati” de babe, ca sa nu gresiti in cele ce spuneti! Dialogati cu preotii, singuri in materie sa va dea explicatiile corecte.

    Adevaratii ortodocsi gindesc ca mine (e un pic de lauda, dar asta e) de aceea nu prea ii gasiti prin preajma. Ortodoxia incearca sa indrepte bijbiielile sufletului uman, care din lene, sau neaplicare ale celor zece porunci, creeaza niste “dihanii umane” apropiate de apucaturile animalice. Dihaniile acestea nu vor sa munceasca, etc, si nu vad vina lui Dumnezeu si a preotimii, care ii trimit mereu la munca si la respectarea invataturilor bisericesti!
    Ortodocsia ramine un adevarat zid chinezesc in fata comunismului si a celor care il sustin. De aceea dupa 1947 o groaza de fruntasi ai tarii (intre care si preotii) au infundat la greu puscariile comuniste, multi dintre ei pierind pe acolo. Daca nu era Biserica Ortodocsa un pericol pentru comunisti si ideile lor, se mai chinuiau acestia cu arestarea preotimii si darimarea lacaselor de cult?
    Retineti un lucru esential: Biblia spune ca Dumnezeu la facut pe om liber… Si atunci cum sa nu turbeze comunistii, cind ei doreau ca poporul roman sa le fie sluga indobitocita?
    Eu personal nu inteleg eroarea in care va aflati, dar sper ca intr-o zi sa vedeti poporul roman asa cum este el de mii de ani.

    Marii conducatori ai neamului romanesc, sint mari si pentru faptul ca au incercat sa indrepte poporul asta de ciudati.
    A fost nevoie inca de pe vremea lui Burebista ca la interventia Marelui Preot Deceneu, sa se distruga viile pentru ca plebeii erau mereu mahmuri. De ce?
    Vlad Tepes a infiintat prima industrie din istoria Romaniei fabricind tepe la greu cu care sa-si pedepseasca supusii pentru tot felul de “infractiuni”. De ce?
    Comunismul se potriveste ca o minusa poporului roman si mai ales acestui “om nou”. Daca la Revolutia din decembrie 1989, tinerii ar fi pacatuit in fata lui Dumnezeu alungind comunismul din tara, Dumnezeu ar fi ucis intraga natie romana pedepsind-o pentru crimele sale, asa cum @ comic a citit prin Vechiul Testament. Dar nu este asa. Se pare ca Dumnezeu i-a mai ingaduit la putere pe comunisti, cu scopul ca romanii sa se trezeasca la realitate si sa se intoarca la El, curatIti de metehnele generate de lenea si prostia cu care este obisnuit.

    Dumnezeu a inventat pentru om si PIATA LIBERA, ca sa-l oblige la respectarea primei porunci, dupa izgonirea lui Adam din Rai si anume, omul sa traiasca din sudoarea muncii sale, lucrind pamintul de dimineata pina la apusul soarelui.
    Adica program de lucru de minim 12 ore zilnic cu munca pe brinci, la singe! Concurenta intre oameni prin munca, ca sa nu ii apuce lenea si alte binefaceri…Multe natiuni occidentale s-au supus legilor PIETEI LIBERE respectind vointa lui Dumnezeu. Acesta este un lucru bun, pe care romanii nu-l au in vedere probabil de …. prosti ce sint. Asta creaza impresia ca sectele fac si dreg, avind efecte pozitive asupra oamenilor. In realitate asa sint natiunile acelea; muncitoare prin insasi gena lor de natiuni, care la traci, daci, colonisti romani, nu prea s-a vazut.
    Au venit sindicatele si socialistii (comunistii de mai tirziu) sa ceara program de lucru de 8 ore si alte idiotenii cu care Dumnezeu nu este de acord, pentru ca oamenii au fost pedepsiti de El sa sufere pentru neascultare si trebuie sa-si cistige existenta prin munca non-stop si nu din pomeni sau bani furati din buzunarul altuia.

    “Ateii” cer oamenilor sa se conformeze poruncilor date de Dumnezeu. Am pus ghilimele la cuvintul ateii, deoarece putini dintre dumneavoastra nu sinteti botezati in religia ortodocsa. Din pricina botezului primit la nastere ginditi corect, asa cum vrea Dumnezeu (aici v-am dat gata; sint sigur!) si faceti lucruri pe care el le-a poruncit. Asa ca nu va mai laudati cu un ateism inexistent, pentru ca pecetea botezului de la nastere nu vi-o mai ia nimeni si asta se vede din faptele dumneavoastra, chiar daca negati ca nu ati avea vreo legatura cu Dumnezeu. Aparentele inseala!

    • Alpino.Tu spui,adevaratii ortodocsi gandesc ca tine.As vrea sa fie asa si m-as bucura daca toti ortodocsii ar fi de dreapta numai ca,asa cum am spus mai sus,tu esti exceptia,nu regula.
      Pai atunci,daca tu spui ca esti adevaratul ortodox,de ce nu-i dati afara pe astia falsi?Ca din ceea ce vad eu,ortodocsii sunt in proportie de 99% de stanga.Adica vrei sa-mi spui ca astia 99% nu sunt ortodocsi?Atunci ce sunt?O fi extraterestri bag de seama.Oameni de pe marte?De ce nu-i denuntati ca mincinosi?Sa sti ca oamenii judeca o populatie dupa majoritate,nu minoritate.Daca babele alea tot comenteaza in biserica si mint oamenii si strica ortodoxia,atunci puneti mai oameni buni o matura si dati-le afara din biserici.Eliminati astfel de personaje din ortodoxie.Cine va impiedica?Daca capul bisericii ar fi de dreapta,asa ar face.Pana una alta ,se pare ca si Grecia si Rusia au acelasi probleme uc puturosenia.Ghici ciuperca ce religie au.
      Pana una alta sindicalistii sunt botezati ortodocsi,politicienii la fel.Asa ca pana nu vad o hotarare al lui PF Daniel prin care-i da afara din ortodoxie,o sa consider in continuare ortodoxia ca fiind o religie care incurajeaza puturosenia.Pana nu vad o hotarare a lui PF Daniel prin care sa se interzica preotilor sa faca politica,sa interzica politiicenilor accesul in manastiri si biserici,eu tot nu cred in ortodxia ca si forta a dreptei.
      Sa sti ca am citit biblia(ca sa nu fiu habarnist in lupta mea cu crezatorii in basme gen man in the sky) dupa cum bine ai observat si tu si intradevar vad ca pune omul la munca,dar atunci cum se face ca in noul testament Isus spune tanarului bogat sa-si dea averea saracilor?Si cum se face ca in faptele apostolilor avem descrisa o scena comunista in care oamenii si-au vandut averile,traiau in comun,iar recolta pamantului o imparteau dupa nevoi,nu dupa productivitatea fiecaruia.Si cum vine ca in vechiul testament era pedeapsa iar in ala nou iertarea,ba mai mult,daca vine omul sa-ti dea o palma,tu sa intorci obrazu?Pai aici nu e o contradictie?Pai ori ierti,ori pedepsesti.Vechiul testament e capitalist,iar noul testament socialist de-a dreptul(cu cateva exceptii in epistolele lui Pavel).Biblia are idei bune(vechiul testament e chiar bun pentru capitalisti)dar si unele de-a dreptul penibile(pesti gratis,paine gratis,intoarcerea obrazului,lenevie totala in afterlife).Asa ca,sa nu va mirati daca ateii va considera ciudati,comunisti si socialisti.Repet.Tu si Geo sunteti exceptia,nu regula.Ortodocsii sunt de regula(in secolul nostru cel putin.Nu stiu cum erau in alte secole) de stanga.

    • E distractiv sa vezi cum oamenii pot crede ca libertatea, o notiune care semnifica absenta constrangerilor, a fost “data” de o emtitate din afara, adica sub forma de… constrangere.

      E doar distractiv, de mirare nu este, pentru ca esenta oricarei religii, fie ea declarata ca atare, fie deghizata sub forma de doctrina, precum comunismul, consta in a-ti inocula la nivel mental propria distrosiune a realitatii.

      Da, dragii mei, mirati-va, comunismul are toate atributele care definesc o religie, a fost promovat identic precum o religie si a avut toate efectele nefaste ale unei religii universale.

      Singurele religii de pe aceasta lume care au un efect benefic pentru aderentii lor sunt cele exclusiviste si nu cele universale.

    • Am inteles Alpino : Eu desii sunt ateu convins, toate actiunile mele si existenta mea sunt sub semnul ( crucea) ortodoxiei sub care am fost botezat cand eram mic.Sa inteleg ca e ca si raia de care nu mai scapi. No bine . Sa fim noi snatosi ! Ar fi prea plictisitor ca sa fim de aceeasi parere in toate :)

  22. NU UITATI!

    Cea mai mare si desavirsita inventie a diavolului a fost comunismul. Aceasta lucratura draceasca a pacalit milioane de oameni si ei vor fi pedepsiti aspru la Judecata de Apoi. De ce?
    Pentru ca Dumnezeu a poruncit Diavolului sa-l testeze pe om in convingerile sale si i-a ordonat sa-i faca orice, dar sa nu ii ia sufletul.
    Diavolul s-a supus. Exemplul din capitolul lui Iov.
    Toti oamenii care, din proprie vointa au refuzat sa traiasca dupa legile PIETEI LIBERE, date in folosul lor de Dumnezeu, si vinzindu-si sufletul diavolului pentru idealurile comuniste, au refuzat libertatea oferita de Acesta, se vor chinui inca de pe acum, traind in saracie, ignoranta, prostie si foamete. Acesti oameni l-au blestemat pe Dumnezeu, hulindu-L cu apucaturile lor si trebuie sa moara!
    Si vedem cu ochii nostrii ca asa stau lucrurile.

  23. http://www.testosteronepit.com/home/2012/4/5/greece-even-corruption-is-in-a-deep-recession.html

    Nici spaga nu mai e ceea ce a fost odata!

    aquaponics

    un pic de amuzament:

  24. Ma uit pe stiri si ehalucinant cum se bat la propriu pe posturile de primari la alegerile viitoare.Se bat cu cutite si coaste rupte se omoara astia intre ei.Acuma cred ca sunt din ce in ce mai putini bani de furat si prea multi hoti care-si asteapta randul.Altfel nu se explica inainte se bateau mai putini si la nivel de comune si sate si numai cu cateva zile inainte,Acum s-au mutat in Bucuresti si a inceput cu o luna inainte.E seceta ,sange putin dar lupi multi si se sfasie intre ei.

  25. Oare se termină cu învăţământul gratuit?
    http://www.realitatea.net/facultatea-la-buget-se-schimba-apare-studentul-sustinut-de-stat-doar-pe-jumatate_931325.html
    Îmi place tot mai mult criza asta. Dar de ce o numesc criză? E de fapt o însănătoşire!

  26. Foarte tare chestia cu Dumnezeu Tatal si isus Fiul – ca erau de dreapta.
    Chiar asa si este: caci Domnul nostru Isus a facut dulgherie, zidarie si ceva trading. Si asta ca ucenic al lui Iosif apoi ca mester, adica antreprenoriat.
    Atunci nu-l inteleg pe Petre Tutea care spunea ca Isus era de stanga?
    Saptamana luminata tuturor!

  27. Un articol….extrem de serios, o radiografie foarte severa si corecta! Dar din pacate doar atat. Niciodata nu cred ca se vor aplica in Romania, sau chiar in alta parte, programe serioase pro-economie si anti-saracie. Saracia este o boala, care se extinde, si ca toate bolile trebuie tratata de specialisti, de multe ori impotriva vointei pacientului! Romanii sunt saraci, nu pentru ca nu muncesc, ci pt ca statul asta idiot le permite sa traiasca fara sa munceasca, sau sa traiasca dincolo de propria putinta. A face reforme economice dure, este, in ultima instanta in favoare tuturor.
    Din pacate in democratie, marea masa, marea majoritate, dicteaza, iar majoritatea populatiei este proasta si trebuie…un pic indrumata! Cand voi vedea reforme economice serioase facute in Ro…imi donez toti banii bisericii mormone. Aia macar imi permit mai multe femei legal :) .
    Si trebuie sa spunem odata pt totdeauna: dreapta sau stanga sunt niste ineptii! Economia trebuie sa fie eficienta si stapanita de cei care au curajul sa-si riste propriile averi si propria bunastare pt ca doresc mai mult. In rest apa de ploaie, stanga, dreapta. Nu exista decat propietate privata si fiecare cu…aia a masii! Pana cand nu vom intelege ca drepturi fara obligatii, nu pot exista si notiunea de egalitarism este ceea mai mare idiotenie din toate timpurile, nimic bun nu se va intampla.
    Va mai recomand, cu acceptul lui Mihai si urmatoarele, pt o mai buna intelegere a vremurilor care urmeaza:
    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/simon-murray-americanii-au-probleme-imense-intreaga-datorie-a-sua-e-probabil-de-40-de-trilioan.html

    Iar asta este solutia: http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/164367.html

    • @George GMT

      Mormonii nu mai practica poligamia din 1890.
      Sunt “secte” (peste 100) din biserica mormona care practica poligamia, dar nu biserica mormona.
      Mormonii practica “zeciuiala”, adica isi doneaza 10 % din venituri bisericii.

    • Era doar o gluma…

    • Of ce bine ca ai glumit, nu de alta dar ma gândeam , saracul George trebuie sa munceasca zi si noapte sa aiba ‘fomeile” ce cheltui, ca de acum activitatea principala a fomeilor este shopingul!

  28. PRECIZARI

    @ comicu

    Multi chemati si putini alesi. Asta este explicatia la nedumeririle tale.
    Ortodocsii sint cei care pun in aplicare poruncile lui Dumnezeu. Nu cei care calca in strachini si pretind ca sint ortodocsi, chiar daca ii vezi mergind la biserica sau sint fete bisericesti. Diavolul se poate preface si in Inger de Lumina. Prezenta ortodocsilor este oriunde pe acest glob pamintesc. Ei sint cetatenii “israel” sau poporul ales de Dumnezeu. Nu este o limitare la natiuni anume, culoarea pielii sau alte lucruri. Ei sint asa cum le cere Iisus in Noul Testament. Nu exista o biblie capitalista si una comunista. Exista oameni care incearca sa inteleaga lucruri complicate, fara sa aibe o pregatire anume, ca si tine. Judecata faptelor fiecaruia o va face Dumnezeu la timpul cuvenit. Eu nu pot sa dau omul afara din biserica, ca nu-i a mea. Repet: ortodocsia este transnationala lui Dumnezeu si nu inteleg de ce vrei sa faci ordine in ea? Tie iti convine sa faca altul ordine la tine in firma?
    Comunistii au stiut sa se prefaca ca sint crestini preluind niste adevaruri scrise in cartea sfinta. Au creat astfel o confuzie de proportii in mintile oamenilor si acestia i-au votat. De ce au facut-o? Pentru ca nu sint crestini ortodocsi decit in vorbe, nu si in practica. Faptul ca se declara crestini, nu trebuie sa te impresioneze. Verifica sa vezi daca este asa. De exemplu: se zice ca e bine sa-l ajuti pe apropele tau aflat la greu. “Greu” inseamna lupta cu diavolul, cu pacatul. Da, dar batalia asta o duce numai crestinul ortodocs, nu si ceilalti. Tradus este asa: daca un amic al tau, om harnic de felul sau isi pierde serviciul dintr-un motiv pe care el nu-l poate controla (spre exemplu, patronul lui a facut infarct si locul de munca s-a dus pe apa simbetei), e bine sa-l ajuti un timp, pentru ca sti bine ca amicul acela iti va restitui banii in clipa cind va gasi de lucru. El nu vrea sa traiasca ca un lenes, nu accepta sa traiasca in acest pacat. Daca intilnesti un cersetor, trebuie sa cercetezi de ce este in starea aceea si daca afli ca nu-i place munca sa nu-i dai nici un ajutor, pentru ca gresesti si incurajezi hotia si lenea.
    Politrucii, incepind cu comunistii s-au folosit de ortodocsie ca sa-si duca la indeplinire planurile de stapinire a popoarelor. Dar nu este corecta concluzia ca religia este cea care pune omul in miscare. Vei vedea ca totul porneste de la constiinta si vointa individului. Daca omul va dori sa devina “ales a lui Dumnezeu” se va face ortodocs. Dar asta este o preocupare a omului despre ce va fi dupa decesul sau. El acum trebuie sa se ocupe de modul in care trebuie sa-si faca rost de piinea zilnica. Deocamdata traim azi, in Romanica si problemele sint cele sintetizate in acest ultim articol de domnul Mihai Giurgea. Acestea le rezolvam printr-o educatie strict economica si nu prin invocarea Divinitatii.

    • @Alpino
      @Comicul

      Ortodocsii la noi, in proportie de peste 90%, sunt tipul “forme fara fond”.
      Se duc la biserica de Paste si Craciun, vopsesc oua, fac drob, zic Hristos a Inviat (fara a tine posturile aferente ca “e greu”), executa Isaiia dantuieste, boteaza copiii, pupa poala popii si saruta icoanele, aprind lumanari, fac cruce corect, unii chiar stiu Tatal Nostru.

      Referitor la formele cu/fara fond, foarte interesant articolul cu tiganii pocaiti din Fantanele (mersi Marius):
      In 1962 [...] Dumitru Tulică [...] s-a pomenit o dată cu Biblia popii în mână şi [... a citit-o ...]
      Citind-o i s-a părut că nu prea e cum spune popa în biserică: nu scrie că trebuie să aprinzi lumânări, nici de pomeni nu zice nimic, nu scrie că trebuie să-i bagi popii câte o găină în traistă când vine cu botezul. [...] Aşa a apărut primul pocăit din Fântânele.

      Cred ca si Alpino a citit Biblia, si probabil ceilalti ortodocsi de dreapta.
      Restul de 90-99% sunt ortodocsi de forma.

    • Cum mi-au spus cativa operatori de recensamant (surse sigure) esti cam in eroare, romanii se declara ortodocsi in proportie de 90-99% din cauza ca…sunt Romani si asa sunt ei din mosi-stramosi. Iar motivul numarul 2, ca sa nu se faca de rusine pe scara blocului, sau ca sa nu ‘raza’ lumea de ei in sat.

    • WOW.Trebuie sa recunosc ca am ramas placut surprins.Uite asa imi place.Daca toti ortodocsii ar gandii asa,ar fi un pas in directia buna.Trebuie sa recunosc ca esti primul ortodox pe care l-am vazut sa vorbeasca asa.Majoritatea mi-au spus ca daca nu dai pomana mergi in iad si ca patronul e rau.Dar asa cum spui tu,imi place si ar fi bine daca majoritatea ar interpreta biblia asa cum o interpretezi tu.

  29. Chestia cu “romanii sint geniali” e ….tot atit de tare ca si “google translation”…adica daca Nastase a fost campion la tenis ..toti romanii sint tenismeni…. iata ca acum nu mai este nici unul in primii 100…150.. ( am mai spus undeva ca intre individ si populatia din care el este extras poate sa fie chiar nici o legatura- minus una )

    in privinta ortodoxiei , caci tot se agata cineva de tema religioasa pe blogul asta (?!) , ce trebuie spus ? sa ne uitam pe o harta si sa vedem cine sint catolici si cine sint ortodoxi?….si ce civilizatii a creat lumea catolica si ce a produs lumea ortodoxa (inclusiv spirituala)?….

    ieri a fost prima zi de paste -catolic …in orasul care traiesc pe strada comerciala cea mai importatnta toate magazinele erau deschise …adica cineva lucra acolo …si nu erau numai din aceia care aparent erau de alta religie…in romania socialista in 1989 de Paste cu toata lipsa de alimente, pe strazile orasului in care vietuiam atunci erau cam peste tot pe la cosurile de gunoi coji de oua vopsite …

    Moise spune : totul este intelepciune
    Christos spune: totul este iubire
    Marx spune : totul este banul
    Einstein spune : totule e relativ

    …si toti au fost everei….

  30. “Politrucii, incepind cu comunistii s-au folosit de ortodocsie ca sa-si duca la indeplinire planurile de stapinire a popoarelor.”

    Din câte stiu Polonia, Chehoslovacia, Ungaria,Tarile Baltice, fostul RDG nu sunt tari ortodoxe . Daca este sa mergem dupa logica ta, faptul ca Rusia este ortodoxa ( de la ei a plecat comunismul) deci ei sunt dracul pe pamânt, Ïn concluzie toti cei ce sunt ortodoxi sunt un fel de “draci”. Eu asta am înteles din expunerile tale. Ce bine ca nu cred în religie ca nu-mi doresc sa fiu asemanat cu încornoratul..Cred în Dumnezeu dar nu în bazaconiile scrise de anumiti care au avut ca scop îndobitocirea maselor. Din fericire pentru ei, din pacate pentru noi, scopul a fost atins. Ïn mileniul 3, secolul 21 când miliarde de oameni cred în basme la ce sa te astepti si mai ales cum sa progresezi. Dumnezeu e unul singur, nu este nici catolic, nici ortodox, nici musulman, nici budist nici, nici este energia creatoare, este partea buna din noi. Dracul este tot o inventie a omului, asta este raul din noi. Asa ca în continuare omenirea are nevoie de foarte, foarte, foarte multa educatie.

    • Te inseli putin. Socialismul modern isi are radacinile in Revolutia Franceza, iar ideologii comunismului erau germani (e drept ca etnici evrei). Comunismul nu a pormit in Rusia, ci doar a gasit acolo un fond propice pentru a se grefa. Ca si in Romania, de altfel. La fel si cu ortodoxia pe aceste meleaguri si corelatia observata intre tari lenese si tari ortodoxe. Lenea a fost doar un teren propice pentru adoptarea unei doctrine religioase si nu o consecinta a acesteia. Altfel spus, lenea dateaza din paleolitic si e scrisa in codul genetic.

    • Mihal ai dreptate si stiam de unde a plecat comunismul si cine au fost acele personaje, numai ca, nu am vrut sa creez o polemica si pe deasupra mi-a fost teama ca cineva ma va ataca de “antisemitism”. Am ajuns sa gândim una si sa zicem alta numai de a face pe plac anumitor. Cred ca este vremea sa zicem stop miciunilor si hotiilor de orice fel indiferent din partea cui vin. Asta daca nu vrem sa fim mâncati cu fulgi cu tot!

  31. Cateva mici obiectii . Obiectia mea privitoare la asistenta medicala . Exista o categorie de oameni a caror pensii au depins de sistemul comunist. De exemplu un om care s-a pensionat in 1992,1993 nu a putut sa mai munceasca si intr-un sistem capitalist decat o perioada daca a dorit sa isi rotunjeasca veniturile . Acum aceste persoane au in jur de 70,80 de ani deci au nevoie de asistenta medicala . In al doilea rand daca nu pui bazele unei bune politici utile societatii ceea ce ma indoiesc cu politicienii din aceasta lume, risti sa indatorezi populatia cum se intampla in America. O alta obiectie este privitoare la invatamant . Pana la un anumit nivel trebuie sa existe un sistem public si un sistem privat . Sistemul privat atrage ce este mai bun fiindca exista competitie si cine doreste un sistem privat plateste scolarizarea daca isi permite . La fel trebuie facuta o buna politica pentru a nu se ajunge in situatia studentilor americani care au credite studentesti de ani de zile neplatite .
    Intr-adevar daca te nasti sarac nu prea poti sa controlezi lucrul asta si e cam greu ca dintr-o clasa sociala sa ajungi in alta clasa sociala . Adica procentul dintr-o populatie e foarte mic, acum nu stiu probabil undeva la un 5%?
    In rest ma amuza discutiile pe marginea religiei . De exemplu eu sint catolic, educatia mea imi permite sa fiu mai flexibil dar asta nu inseamna ca un catolic nu fura, este drept moral sau toti isi ajuta neaparat aproapele . Corect ca societatea este altfel gandita si sintem altfel ca atitudine sociala, civila cetateneasca . Si sa nu abordam discutia ca religia nu are de a face cu afacerile si cu politica. In afaceri nu exista mila sau societati de binefacere . Este o jungla si credeti-ma un leu smecher e ala care are o leoaica cu el . Din punctul meu de vedere mie mi-au placut intotdeaua tigrii . Tigrii sint mai smecheri ca leii .
    Apoi ideea cu taxa de drum si cu bariere e geniala . In plus mie nu-mi mai place orasul de nici un fel numai masini si multa poluare. Am o masina dar prefer sa merg pe jos . Si daca vine foamea prefer sa mananc ca nu ma hranesc cu benzina .
    Deci ca si concluzie e bun un sistem privat pentru bogati, de stat pentru sarantoci. U invatamant pentru bogati altul pentru sarantoci . Drumuri pentru bogati altele pentru sarantoci .

    • Solutia pentru cei care au pensii ce au depins numai de sistemul comunist este de-a dreptul banala: fiecare batran sa fie ingrijit de familia lui, nu de familia altuia, asa cum e acum sistemul de pensii. Solutia are si avantajul ca e universal valabila, nici macar nu se reduce la cei pensionati atunci: eliberata de povara contributiei fortate la pensie, fiecare familie poate avea grija de batranii sai asa cum isi permite. Cat se poate de capitalist si echitabil: cei destepti, muncitori si de succes vor avea de toate, putorile vor muri de foame. Asa cum ar trebui sa fie.

      Pentru unii va exista si caritatea privata, benevola, nu cea de stat, fortata, de acum. Puneti-va doar o intrebare simpla: inainte sa fie inventata hotia sitemului public de pensii (de Bismark in secolul 19, dar devenita hotie numai dupa ce speranta de viata a depasit varsta de pensionare), intrebati-va deci cum oare au supravietuit batranii din zorii civilizatiei umane si pana in secolul 19 e.n.? Pai exact asa cum e natural, din ce au acumulat in tipul vietii si prin grija grupului (familiei) din care faceau parte. Vreti sa ma faceti sa cred ca o solutie testata in milenii de civilizatie umana e mai proasta decat o inventie nu mai veche de 50 ani si care e falimentara cu ochiul liber?

    • Culmea ca metoda din strabuni cu familia care ingrijeste batranii ar rezolva si problema scaderii populatiei. Vrei sa ai cine sa te ingrijeasca la batranete pune de cel putin 2-3 copii sa ai de unde alege. Sau pune deoparte cateva milioane de Euro si plateste.

    • Stiti care este tara care are cel mai bun sistem de sanatate din lume? Aici ONU a luat în calcul, accesibiliatea, numarul de bolnavi din tara, mortalitatea infantila, etc,
      Hai sa vedem la cine va gânditi..raspunsul vi-l dau mâine. O sa fie surpriza pentru toata lumea!

    • Populatia planetei nu este in scadere, ci in crestere. Numarul de contribuabili la sistemele de pensii este intr-o crestere prea lenta (sau in scadere in unele tari), dar, ma scuzati, ma doare-n dos. Urez moarte placuta sistemului de pensii de stat!

    • Aici te inseli, pardon. In toate tarile “dezvoltate” cresterea e negativa daca elimini imigrantii. Unul din motive sunt chiar pensiile de stat care au eliminat necesitatea de a avea urmasi.

      Per total, da, crestem pt. ca Africa, India si alte tari subdezvoltate n-au primit inca memo-ul ca suntem deja prea multi si ca nu le mai mor copiii pe capete ca acum 50-100 de ani.

  32. EXPLICATII

    @ comicu

    In Noul Testament Iisus explica prin pilde cum este Imparatia lui Dumnezeu si cum trebuie sa se comporte cei care doresc sa ajunga acolo. El se adreseaza lui Israel, poporul ales de Dumnezeu. Candidatii se pregatesc inca de pe acum pentru ce a ce vor sa urmeze. E bine sa-i lasam in pace pe toti indiferent de orientarea lor religioasa.

    Fa un efort si nu mai compara performantele patronilor sau angajatilor in functie de religii pentru ca ajungem sa batem cimpii inutil. Noi activam aici pe pamint si momentan ne gindim ce vom face mine cu afacerile noastre si nu la viata vesnica. Singurul capitol din Biblie in care se explica ce trebuie sa faca patronii cu angajatii lor, pentru a ajunge in Imparatia lui Dumnezeu este Iov. Acolo e capitalism pur si le da peste nas socialistilor si sindicalistilor aratindu-le cit de prosti sint.

    @ ion

    Dumnezeu s-a odihnit in a saptea zi dupa ce sase zile a trudit sa creeze lumea. E bine sa ne odihnim si noi, cei care nu avem puterile lui. Ce fac catolicii din porunca aceasta, ii priveste strict personal. Explicatia este ca in restul celorlalte sase zile nu au muncit destul si le cam lipsesc banii din buzunar. Sacrifica pentru “ochiul dracului” pina si ziua de odihna. Dar asta o sa-i coste sanatatea. Or sa cistige o lopata cu bani si pentru recuperarea sanatatii or sa cheltuiasca o avere. E bine sa fie un echilibru in toate, adica sa fii ortodocs si nu un catolic care face excese! Asta e diferenta majora intre catolicism si ortodocsie. Ortodocsii respecta poruncile lui Dumnezeu, catolici nu prea vor sa o faca si mai si inventeaza, traducind Biblia in fel si chip, conform imaginatiei papale. Din catolici, ulterior s-au nascut sectantii, care nu stiu cine sint si in ce directie sa mai apuce, pentru ei fiind mai importanti banii si nu promisiunile de viata vesnica…

    • Iov e in vechiul Testament.Cu ala nu am nimic impotriva.Doar cu NOUL.Ar fi bine daca biblia ar fi interpretata in sens capitalist asa cum o expui tu.Sa te auda preafericitul si sa nu se mai faca ca ploua cand e vorba de preoti care au colaborat cu secu.

  33. @ Casino 2011

    Vestul este catolic si estul ortodox. Faci confuzie intre crestini, care au fost uniti pina la 1054, cind s-au rupt in doua. La Roma s-a instalat Papa, drept sef al bisericii catolice, pe care a modelat-o dupa cum au vrut muschii lui. La Constantinopole a ramas centrul Imperiului Bizantin, care a pastrat intact crestinismul asa cum l-a “predat” Iisus Cristos. Atentie deci! Noi sintem granita de vest a ortodoxiei.
    Ideile socialiste ne-au venit de la nemti (care sint catolici). S-au infipt bine in mintile conducatorilor rusi, care l-au slefuit in comunism si l-au exportat tuturor celor care vroiau sau nu sa-l cumpere.
    Pina la raspindirea crestinismului, au fost migratiile popoarelor barbare, care nu aveau treaba cu religiile si care au pus bazele natiunilor vestice. Ele sint “de vina” de productivitatea in munca a vesticilor si nu credinta religioasa.
    Crestinii cred in viata de apoi. Ce aveti cu ei? Lasind la o parte credinta lor piata libera are aceleasi legi si pentru credinciosi si pentru salbatici sau atei. Ideea aceasta ca economiile depind de religii e o traznaie haioasa. Nu avem de ce sa mai ridem?

  34. @ comicul

    Tie iti place sa te bati cu Dumnezeu si de aceea nu-ti merge.
    Si in zilele de azi, in ultimul an de facultate, studentii la teologie sint racolati de SRI. Primesc la schimb pentru serviciul de turnatorie, o biserica cu vad, ca sa le mearga averile bine. Dar astia or sa o pateasca zdravan la Judecata de Apoi de la Dumnezeu. Daca Patriarhul Daniel si Sfintul Sinod se fac ca ploua in privinta securistilor de prin biserici, cine credeti ca sint ei? Ghici ciuperca ce-i?
    Cu baietii din servicii sau “milostivii” cum le zicea cineva, ne-am pricopsit prin Biserica odata cu intrarea rusilor in tara la al doilea razboi mondial. Astia muncesc din greu sa spovedeasca pe cei periculosi regimului aflat la putere si sa transmita datele despre dorintele poporului tocmai pina la Moscova. Asa ca de ce te miri de prezenta oamenilor politici in biserici? Cum ai reactiona daca ai vedea pe bodiguarzii lor, inarmati pina in dinti, strigind disperati catre cei prezenti la slujbe: “In genunchi, in genunchi! Toata lumea in genunchi! Fata la altar!”
    Cred ca vei zice de mii de ori pe minut, Multumesc, Doamne, ca mai facut ateu! Mai ales cind, in dorinta de a primi o binecuvintare arhiereasca te vei trezi cazut gramada, dar impins “din greseala”, ca asa-i la imbulzeala, de un “calugar” aparut ca din senin, cu o fata pioasa, dar miscari rapide de caratist. Pe inaltele fete bisericesti le apara chipurile de terorism international!
    Vezi, se gasesc oricind raspunsuri la astfel de intrebari pe care ti le pui, zic eu inutil.
    De asta crezi ca este ortodoxia o religie proasta, pentru ca rusii nici in prezent nu-si iau labele de pe Romania? Cum sa dispara securistii de prin biserici, tocmai acum cind, dusmanii de clasa, patronii romani adica, renasc din propria cenusa? Asta nu este dovada clara ca la putere sint tot comunisti de soi, carora nu trebuie sa li se ia din miini puterea economica?
    Iar te intreb, ce legatura are economia cu religia ortodoxa? Nu ti-este clar ca este folosita religia ca sa fie mentinuta cu forta la putere o clica de nenorociti bolsevici? La sectanti nu exista taina spovedaniei, asa ca nici pastori securisti nu o sa vezi. Iar o sa zici ca religia lor e cea mai buna sau e mai utila din punct de vedere a obtinerii banilor?

    • Nu ti-este clar ca este folosita religia ca sa fie mentinuta cu forta la putere o clica de nenorociti bolsevici? ”
      Pai tocmai ca mi-e clar lucrul asta si de aia am zis ca religia e o metoda comunista de a tine la putere o clica de talhari.De asta am problema cu religia(mai degraba cu oamenii care reprezinta aceasta religie la nivelul conducerii.)Si in Romania si In Grecia si in Rusia(Nikon e securist).Asa e.Nu e blog de religie,dar trebuie sa gasim piedicile care impiedica Romania sa devina de dreapta iar una din piedici e o religie iertatoare.Uite m-am interesat de ortodoxia din secolele trecute.Sa sti ca Ioan gura de aur a avut tupeul de a critica politicienii(a facut-o curva pe nevasta lui Valens) vremurilor care furau de la stat.Iar Ambrozie chiar a excomunicat un sef de stat.Cum la sectanti nu exista taina spovedaniei,esti responsabil pentru pacatele tale.De asta sectarii sunt mai Pro capitalisti.Dar oricum,ma bucur ca tu esti de dreapta si ar fi bine daca si ceilalti ortodocsi ti-ar urma exemplul.

  35. Dragilor, vad ca v-ati incontrat pe tema vehiul testament bun – noul rau, ortodox bun, altceva rau sau invers.

    Eu prefer sa gandesc mai simplu si mai sanatos pentru mine: cartile religioase (ale oricarei religii) au fost scrise de niste oameni care aveau si ei o “agenda” si pe care-i avantaja sa gandesti ca ei. Evident ca mai nimic din ce a fost atunci nu se mai aplica azi, dar inca exista grupuri de oameni care promovea religiamrespectiva, pentru ca e in avantajul LOR.

    Eu prefer sa gandesc cu capul meu, sa aleg ce e bine in primul rand PENTRU MINE si nu conform cu ce a visat sau a halucinat unul acum sute sau mii de ani.

  36. Dl.Mircea Alpino, domnule cu tot respectul, blogul asta nu este un blog despre religii. Dar nu ma pot abtine sa nu va raspund ca noi, poporul roman nu sintem inventati de Gheorghiu Dej ori de comunisti astia de prin 1945….. noi venim mai de demult totusi… istoria este lunga lunga, iar religia a jucat rol fundamenal in societatea umana mai ales in perioada formarii statelor, a dezvoltarii scolii, a culturii si a tot ce vreti dumneavoastra ……prin urmare este imposibil sa nu fi avut rol covirsitor si in formarea si inchegarea poporului si statului roman (cu economie cu tot)…deci ca noi romanii sintem unde sintem se datoreaza si religiei care este cea care este….. si parca am mai spus undeva pe acest blog ca diferenta fundamentala intre biserica crestina ortodoxa si catolica este cum se pozitioneaza fata de pacat : cea catolica pedepseste, cea ortodoxa: iarta .Va multumesc pentru intelegere.

  37. …tatal lui Marx a fost evreu, iar parinti al lui Einstein au fost evrei ori cu origini everiesti dupa cum stiu eu de prin carti, fara sa-mi spuna nimeni domnule Haiduc …dar asta este problema? ….

  38. Ia priviti ce ne pregateste noua ONU
    http://www.earth.columbia.edu/sitefiles/file/Sachs%20Writing/2012/World%20Happiness%20Report.pdf

    Cica socialismul european e calea spre fericire.Pregatiti-va de lupta.

  39. IERTAREA PACATELOR

    @ Comicul

    Nu are sens sa ne batem capul cu religia, pentru ca ea nu influenteaza economia.
    Tatal lui Iisus era timplar. Ca orice om care lucra, probabil ca se intimpla sa mai si greseasca. Nu scrie nicaieri in Biblie ca micul Iisus facea vreo scamatorie ca sa repare obiectul stricat. Si nici nu spune ca obiectele care erau aduse la timplarie pentru reparatii erau lucrate (refacute) doar dintr-o plesnire din degete, ce a ce ar fii scutit pe parintele sau de un efort oarecare. Lucrurile acestea erau posibile la puterea lui Dumnezeu.
    Asa ca Noul Testament pledeaza tot pentru munca cinstita si o societate bazata pe cele zece porunci. Nu invata pe oameni sa stea acasa si sa faca vraji, in loc sa munceasca si apoi sa li se ierte pacatele rezultate din lenevie.
    Ortodoxia pune clar accent pe libertatea individului, care se manifesta prin munca individuala intr-o economie de piata libera. Ca asa stau lucrurile ne-o demonstreaza Iov, care era bogat si care rasplatea regeste pe slugile sale harnice si loiale lui ca sa nu plece. Capitalism pur. Chiar despre aceste lucruri vorbim pe blog si incercam sa aratam ca, nenorocirile produse in economia tarii si chiar si cea mondiala este refuzul multora de a citi si intelege Biblia. Gasim in ea solutii la problremele actuale ale fiecaruia (idei de afaceri).

    Oamenii au inlocuit religia lui Dumnezeu cu nascociri proprii ale lor si au ajuns sa dea cu oistea in gard. Acum, cu economiile distruse de propriile idei, nu reusesc sa vada unde este greseala fundamentala si dau vina pe … religie! In realitate rezolvarea este tot la Dumnezeu care ne obliga sa respectam prima porunca dupa alungarea lui Adam din Rai si anume munca pe brinci, cu toata sudoarea, minim 12 ore pe zi. Si ca sa fie sigur ca nu incepem sa lenevim a introdus si PIATA LIBERA; asta este o inventie datorata Duhului Sfint. In felul acesta Dumnezeu ne arata clar calea iesirii din criza: munca intr-o economie de piata libera. Fiecare individ sa faca ce vrea cu banii lui, ca sa arate lui Dumnezeu ce a inteles el din citirea Bibliei. Nu scrie nicaieri in Biblie ca oamenii trebuie sa plateasca impozite la greu din munca lor, ca sa se dea de pomana la saraci! Si atunci de unde povestea ca ortodoxia incurajeaza lenea, hotiile si ca este pur comunista?
    Nu este asa ca asta incurca planurile comunistilor de peste tot care, prin impozitarea si taxarea muncii individuale, fura banii la greu si ii papa de zor? De asta s-a ajuns la darimarea bisericilor in Romania!
    Iar ce naste din pisica soareci maninca. Politicienii vestici sau de pe aiurea fac tot felul de politici de dezvoltare sociala, cu care chipurile omenirea o sa iasa din criza. Aiurea! Iesirea din criza este pur individuala, asa cum a scris domnul Mihai Giurgea si cum apare si in Biblie. Nimic nou sub soare!

    Ce a ce te incurca pe tine in intelegera Vechiului si a Noului Testament, crezind ca unul e capitalist si altul comunist dea binelea, este ca separi Biblia in seria I si seria a II-a. De stinga sau de dreapta. Dumnezeu este SfintaTreime, Tatal, Fiul si Sfintul Duh si au existat din totdeauna. Are un plan al Lui care il aplica oamenilor care doresc sa revina in Imparatia Lui. El este cel care aplica pedepsele. Acum oamenii sint pedepsiti sa lucreze, ca asa vrea El. Planul lui este asa cum il vezi, dar ca sa-l intelegi, trebuie sa accepti ca vrea sa salveze sufletele intr-o viata de apoi. Nu il intereseaza aspectul economic al lumii de aici de pe pamint, pentru ca in Imparatia lui nimeni nu lucreaza! Si atunci de ce legi Biblia de economie? Ce legatura este intre religie si economie?

    Singura legatura intre religie si economie este ca o serie de putori politice se folosesc de ele ca sa inrobeasca popoarele din subordinea lor, promitindu-le Imparatia Comunista aici pe pamint, bazata pe taxe, impozite si napirci bugetare, care sa adune bani la greu pentru Sfintii Comunisti. S-a dovedit ca Imparatia asta este o simpla minciuna gogonata.

    Religia nu are nu are nici in clin nici in mineca cu economia. Vezi si tu ca atit S.U.A. cit si Germania au probleme destule cu economiile lor si se duc frumos la vale, chiar daca sint de alte religii, mai bune decit ortodoxia, dupa cum crezi tu. Este clar ca religia nu are acum legatura cu economia. Am incercat sa demonstrez ca este exact invers si anume ca aplicarea incorecta a ideilor biblice ne-au adus in halul in care ne aflam acum, cu economiile la pamint. Si odata cu asta s-a distrus si moralitatea oamenilor, care sigur nu vor ajunge in Imparatia lui Dumnezeu, oricit de bogati sau saraci vor fii.

    • Singura legatura intre religie si economie este ca o serie de putori politice se folosesc de ele ca sa inrobeasca popoarele din subordinea lor, promitindu-le Imparatia Comunista aici pe pamint, bazata pe taxe, impozite si napirci bugetare, care sa adune bani la greu pentru Sfintii Comunisti. S-a dovedit ca Imparatia asta este o simpla minciuna gogonata.”
      Pai eu fix despre asta vorbesc.Asta e legatura intre religie si economie.Subminarea economiei folosindute de religie.Si nu uita ca politrucilor le place sa foloseasca expresia arhicunoscuta da cezarului ce apartine Cezarului.Asta o gasim numai in NOUL testament,nu si in vechiul.In vechiul,evreii sunt avertizati ca daca isi vor lua un imparat,vor suporta consecintele taxarii pe munca lor(1Samuel).De aia am zis ca-mi place vechiul.Acolo e clar antitaxe,pro capitalist,iar pedepsele sunt clare.In nou sti,poti fi si iertat,pedeapsa vine doar in taramul celalalt.Noul are pasaje care pot fi exploatate de politruci si reamintesc:Da Cezarului ce e cezarului(cam inutila intrucat astazi nu mai avem Cezari.Dar asta nu-i impiedica pe politruci sa o foloseasca)Si bineneteles,fitit supusi stapanirilor si cui datorati frica dati-i frica,cui datorati b impozite dati impozite(asta e scrisa in ROmani)

  40. “Nu are sens sa ne batem capul cu religia, pentru ca ea nu influenteaza economia.”

    Gresit, va rog priviti putin la cele mai sarace tari din africa? Care este incidenta ateismului?
    Dar in Norvegia? Danemarca?

  41. E o foame de bani !!! Chiar si la biserica cutia milei avea 2 lacate …
    Si cu toate astea cei care ar dori sa-si deschida o afacere nu prea mai au curajul.
    http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-11954872-care-clasa-medie-trei-sferturi-din-companiile-romanesti-nou-infiintate-singura-activitate-zero-angajati-treime-dintre-ele-dispar-dupa.htm

  42. Ba prieteni voi sunteti teroristi cu religiile astea !! Sunteti plictisitori. Duceti-va fratilor la fratiorii vosti si faceti schimb de experiente religioase. Tot ne plictisiti cu religia salveaza omenirea !! Daca o tineti asa in scurt timp nu va mai citesc. Deaja ma plictisesc sa va citesc pana la capat. N-am mai vazut asa teroristi…. :-) Stiti ce, eu cred in legea cauza , efect iar balivernele “voastre” ma plictisesc rau asa ca n-am chef de voi . Chiar daca cred in ce cred eu nu am rupt coglioni nimanui cu religia si crezul meu spiritual, da voi sunteti invazivi dea dreptu.

  43. Sunteti teroristi consacrati pe linga extrem de plictisitori. Eu unul nici nu reusesc sa va citesc mai mult de 2 fraze. Invazivi mai sunteti ……..

  44. all
    Ma doare in c.r de religie. Fiecare se poate inchina sau poate venera Isusi , Allahi , Buddhe , sau chiar clanta de la usa … fiecare dupa inteligenta sa.
    Atat timp cat mie nu mi se impune si nu trebuie sa platesc in numele credintelor altuia , iar credintele altuia nu aduc nici o atingere proprietatii mele atat fizice cat si spirituale , fiecare poate sa creada in ce vrea muschiul lui …. :)
    Mie greu sa inteleg de ce persoane cu un anumit grad de inteligenta , perd timpul cu discutii sterile despre religie . :)
    Daniel

  45. @ Comicul

    Nu este un blog de religie. Ne intindem prea mult. Intri in chestii grele care nu stii sa le explici pentru ca nu le intelegi.

    Iisus cere oamenilor ca pe lumea asta sa dea ascultare Cezarului, care reprezinta puterea conducatoare lumeasca. Prostimea trebuie sa asculte de conducatorii lor.
    Cei care vor, dupa deces si disparitie de pe lumea aceasta, viata vesnica sa asculte de El, ca Imparat al lor.
    In Imparatia Cereasca El este stapinul, El face legile, El a modelat regatul cum si-a dorit El si Lui trebuie sa i te supui.
    In Imparatia Cereasca nu se munceste si mincarea o da tot El. Acolo, cei alesi vor primi de la Dumnezeu totul mocca. Acolo curge lapte si miere! Asta este traducerea impartirii celor 5000 de pesti si piini.

    Imparatia Lui este una a moralei desavirsite si a supuneri fata de Dumnezeu. De aceea ii cere tinarului sa lase toate averile lui si sa le imparta saracilor. Nu are nevoie de averi lumesti pentru ca darul sau premiul este chiar El, Dumnezeu, cu conditia unei supuneri totale. Asta daca vrea sa ajunga dupa moarte in Imparatia Cereasca.

    Am spus sa ceri explicarea evangheliilor de la un preot si nu de la babe.

    Asta nu inseamna ca a vrut sa faca comunism pe lumea aceasta. Daca credea ca este bun comunismul, Iisus l-ar fi introdus de pe atunci cind L-a intrebat Pilat ce doreste El? Chiar i-a si raspuns lui Pilat, ca daca ar vrea El, slugile Lui ar veni sa-L salveze din inchisoare. Dar El nu a vrut. Planul nu era asa, pentru ca El nu este de pe lumea aceasta si Imparatia Lui este in alta parte.

    Bogatia strinsa cinsit nu este un rau in sine, si vedem asta in Iov. Ortodoxia nu se opune capitalismului si imbogatirii individuale.
    Averile strinse cu japca de la oameni prin furaciune si nu din munca cinstita a cerut Iisus sa fiie inapoiate oamenilor, atit de tinarul bogat peste masura, cit si de vames.
    Asta ar trebui sa faca si capitalistii nostrii de carton care s-au imbogatit furind banii romanilor.

    De aceea nu sint de acord cu explicatiile biblice date in defavoarea ortodoxiei in sine pentru ca nu o cunosti. Numai Iisus poate vorbi despre transnationala Lui si numai El a putut face unele minuni pentru ca era Dumnezeu.

    Dar pot oamenii sa faca ce scrie in Biblie?
    Raspunsul este NU, pentru ca oamenii traiesc aici si acum pe Pamint si nu se afla in Imparatia lui Dumnezeu, care vazuta de la distanta pare o poveste S.F.
    Lucrurile acestea nu au cum sa se faca pe pamint, cu oamenii din prezent. Poate un patron sa dea de mincare la 5000 de angajati carora le povesteste intimplari din viata altora?
    Nu are cum. Sigur da faliment. Cine munceste ca sa creeze banii plati celor 5000 de pesti si piini, daca toti stau la taclale?
    Poate cineva sa realizeze practic “fericirea comunista” cind imparte oamenii in doua: unii care muncesc si altii care traiesc din impozite si taxe pe spinarea lor? Unde mai este egalitatea? E clar ca nu are cum sa existe egalitate intre oameni. Timpul a demonstrat ca e o timpenie comunismul si el a esuat dind faliment.

    Porunca din Biblie care trebuie aceeptata de toata lumea este munca pe brinci, ca o pedeapsa impusa de Dumnezeu omului pentru neascultare.

    Iar te inteb. Unde este legatura intre economie si o povestire SF pe care doar noi, ortodocsii o credem?
    Va veni vreodata Dumnezeu sa munceasca pentru noi? Normal ca nu.
    Va veni Dumnezeu sa ne scape de comunisti? Nu, ca Imparatia Lui este din alta parte.
    Daca romanii asteapta sa fie salvati de Dumnezeu din situatia crtica in care se afla cu o economie pusa la pamint, asta este o mare greseala. Nici Fiul nu stie cind va veni sfirsitul lumii. Asa ca sigur romanii nu sint ortodocsi….
    Si tot stind degeaba in curind nici nu vor mai fi.

    • “Iisus cere oamenilor ca pe lumea asta sa dea ascultare Cezarului, care reprezinta puterea conducatoare lumeasca. Prostimea trebuie sa asculte de conducatorii lor.”

      Eu nu am înteles asta..treaba cu “dai Cezarului ce este al Cezarului”. De fapt a fost o capcana întinsa lui Isus. Se asteptau ca sa raspunda ca este împotriva impozitelor numai ca nu a avut curajul sa zica ce gândea si a vorbit în “dodii” iar acum fiecare întelege ce vrea. Asta nu-mi place la religii pentru ca se cred prea filozofi si lasa loc de interpretare fiecare sa înteleaga dupa mintea si capacitatile lui. Iar pentru cei ce nu poseda aceste calitati sunt intermediarii (popii) sa explice în folosul si avantajul lui. Mircea explica-ne si noua unde scrie ca trebuie sa te rogi la chipuri cioplite si sa construiesti asemenea palate (biserici, catedrale)? Unde scrie ca trebuie sa botezi un copil foarte mic? Cristos s-a botezat la 32 ani, pai atunci eu de ce sa-mi botez copilul la câteva luni, de ce trebuie sa aleg eu în numele lui.?De exemplu copilul meu mi-a pus aceasta întrebare si nu prea am avut ce sa-i raspund.
      Nu sunt de acord ca “prostimea trebuie sa asculte de conducatorii lor”- prostimea trebuie sa ajunga la un nivel de constiinta sa numai fie nevoie de conducator.

      Pare a fi o utopie dar prin educatie, educatie se poate ajunge.

    • Biserica ortodoxa reprezinta o cheltuiala pentru Statul Roman. Chestiunile si diferentele de doctrina nu aduc bani, din contra…
      Biserica ortodoxa baga adanc mana in buzunarul Statului, adica al nostru.

  46. ALO, ALO, …mai oameni buni, o ajunge cu religia pe ziua de azi ! Nici Mihai nu gusta discutia, nici eu, si nici multi altii care asteapta discutii relevante si ON TOPIC, iar faptul ca voi impletiti intr-un mod plastic discutia asta despre religie cu concepte economice si incercati sa demonstrati ca erau de dreapta erau de stanga, sau de centru-vest asta nu inseamna ca discutia e mai putin ridicola. Sunt basme iar protagonistii daca au existat vreodata sunt morti de peste 2000 de ani. Hai sa move on, already!

    River

  47. Ca sa ingrop securea intre ateisti si credinciosi si sa aduc un pic discutia spre capitolul economie:

    Asemanarea intre cei credinciosi cu adevarat si cei ateisti este ca ambele categorii au un set de valori morale in care cred si de care se tin cu adevarat. Ateistii, si o spun ca ateist ferm convins, ajung in general sa studieze foarte bine scripturile si religiile existente dar sa extraga de acolo doar partea morala si civica resping aspectul divin.

    In momentul in care in viata te ghidezi dupa niste valori morale fie ca esti om de afaceri fie ca esti angajat devii un partener pe care te poti baza. Ce zici aia faci, nu inseli, nu dai tepe, nu furi. Problema care o avem cu totii, fie credinciosi fie ateisti e cu acei oameni fatarnici care exista in ambele categorii. Cei care se roaga de vazul lumii dar nu cred sunt exact aceia care semneaza un contract dar nu se tin de el. Cei care cred ca “se poate si asa” si ca “mai usor cu munca ca doare”. Si mai avem si cei fara nici o credinta, fara nici fel de verticalicalitate morala, gata sa fure si sa insele indiferent de consecinte care automat ajung la categoria ateisti.

    Si acesti oameni trebuie cu tot dinadinsul urmariti si starpiti, indiferent de credinta.

  48. Ca tot veni vorba de religie, va amintesc ca eu sunt o …pacatoasa! :-)

  49. CAUZE

    @ casino 2011

    Ca sa ajungi in Imparatia Cerurilor, trebuie sa te impartasesti cu trupul si singele Domnului. Cei care nu se impartasesc nu ajung alaturi de Dumnezeu. Ca sa te impartasesti trebuie sa te botezi. Daca nu botezi un copil la timp si el moare, sufletul sau nu va avea parte de Imparatia Cerurilor. Cine este de vina de acest fapt? Parintii lui. Explicatia o gasesti citind Noul Testament.
    Ti-am raspuns la ce ai cerut, pornind de la efect la cauza.

    Discutia intre mine si @ comicul, a incercat sa faca lumina in cauzele pentru care natia romana este in halul in care este si ce solutii sint.
    Am aratat ca ce a ce a scris domnul Mihai Giurgea e perfect valabil si e scris in Biblie. E totusi o carte in care se pot gasi solutii la problemele prezentului. E bine sa o citim si sa o intelegem ca sa nu ne pierdem timpul inutil alegind solutii eronate la problemele din economie. Pe mine aceasta carte m-a ajutat mult in intelegerea corecta a vietii si a problemelor economice.

    Daca v-am plictisit, imi pare rau… Se pare ca multi dintre dumneavoastra doriti sa cititi numai despre efectele din economie, uitind de cauze.
    Economia este generata de oameni pentru oameni. Daca moralitatea lor este scazuta, sigur economia va fi deturnata spre folosul unor indivizi incapabili sa creeze bunastare pentru ei si ceilalti membrii ai societatii.
    Si daca nu gasim solutii de ce mai scriem pe blog? Multe din informatiile economice le gasim in presa de specialitate si e bine sa dezbatem cauzele si efectele din economie, neuitind ca ele sint generate de oameni, cu pregatiri diferite si sentimente diferite.

  50. Este îngrijorător! oare unde se îndreaptă lucrurile în România?

    - Tinerii absolvenți sunt din ce în ce mai slab pregătiți, practic sunt imposibil de folosit într-o firmă reală.
    - Populația este blazată, comodă și prea pasivă la tot ce se întâmplă.
    - Firmele sunt obstrucționate în activitatea lor cu diverse amănunte birocratice și amendate de diverși controlori plătiți de stat.
    - Investitorii mari și mici sunt descurajați să rămână aici – practic ei sunt goniți afară din țară.
    - Suntem martorii primei televiziuni închise după ’89 – OTV’ul lui Dan Diaconescu, care a fost mai întâi arestat cu cătușe la mâini.

    Ce efect va avea aplicarea ACTA într-o Românie condusă de aceiași politruci?
    Oare urmează și cenzurarea noastră și a Internetului în România?

    Voi ce părere aveți?

    • “Este îngrijorător! oare unde se îndreaptă lucrurile în România?”
      Eu schimb fraza -oare unde se îndreapta lumea?
      Ce spui tu este valabil peste tot, la altii ti se da cu crema înainte de a te jupui. Am impresia ca ai nostri conducatori au procedat la fel ca si cu broastele puse la fiert. ïntîi le pui în apa rece, apa devine mai calda, (destul de placut pentru broaste) dupa care apa începe sa clocoteasca. Cum au fost luate de val, acea senzatie placuta chiar daca vor sa sara din apa clocotita numai au pic de energie (au fost prinse în capcana). Impresia mea ca si cu noi se întâmpla acelasi lucru. Poate ma însel, ce bine ar fi. Vom vedea de aici într-un an daca vom mai sta la povesti pe internet..pâna atunci sa profitam si sa zicem ce frumoasa este viata. Oare sa fie astenia de primavara sau simtim ca ni se pregateste ceva?

    • Gabi.
      1.Ne place,nu ne place trebuie sa ne antrenam singuri forta de munca,totodata sa le oprim acestora din salariu contravaloarea scoalarizarii.
      2.Populatia de varsta mijlocie si batrana e proasta de-a dreptul,ca si majoritatea tineretului,dar cu aparitia internetului am observat ca multi nu mai pun botul(vezi pozitia 1 a CPP.Cu siguranta blogul e citit de multi studenti si liceeni)
      3.Chiar daca suntem goniti,noi putem sa supravietuim,suntem independenti si ne putem adapta.Nu o sa murim noi de foame.
      4.Cu siguranta va urma cenzura,posibil chiar si blogurile sa fie cenzurate.Nu uita ca in SUA,Obama poate inchide internetul cand vrea el datorita SOPA.

  51. INTERNETUL SI INFRACTORII

    Vrem nu vrem, trebuie sa voteze parlamentul afirmativ pentru ca firmele de telefonie mobila sa stocheze minim un an datele unei convorbiri telefonice. Astfel, zic ei vor depista mai repede infractorii care ne dau in cap pe strada.

    Bine, dar astia care ne conduc, infractori cu acte in regula credeti ca vor accepta? Eu zic ca nu.
    E mai bine sa fabrice ei dosare cind au chef cui nu le-a dat satisfactie in politica. Dusmanul politic ar putea contracara cu probe certe la acuzatii daca ar aproba legea asta in parlamrent.
    Eu cred ca nu vor vota cu prea multa bucurie nici intr-un sens nici in celalalt.
    Daca parlamentul voteaza NU, cica atentam la siguranta UE si primim anual o amenda zdravana in sute de mii de euro. Pe care o sa o platim tot noi plebeii.
    Nu e mai bine sa ii lichidam pe politicienii nostrii si ei pe ai lor macar acum de Pasti, ca tot se pune problema schimbarii morale a individului? Dar cum o schimbare morala e lenta si se face greu individual ii putem ajuta prin impuscare.

    Cit priveste viitorul internetului, nu-i bai.
    Ceausescu avea cea mai tare securitate per om din lume (aici poate gresesc) si tot i-am dat la cap. Romanii sint filozofi din fire si pot descoperi adevarurile actionind si fara internet. Si nu au politrucii puscarii si bani sa construiasca altele pentru citi vor trebui sa inchida.
    De ce va temeti? Ati uitat de la Revolutie strigam cu mininile goale in fata taburilor “VOM MURII SI VOM FI LIBERI” ?

    Si daca vor afla cine sintem cei care scriem pe blog ce se va intimpla?
    Credeti ca daca nu va mai fi posibil sa scriem pe bloguri nu vom trai prost in Romania? Infractorii inainte de a da o lovitura isi dau intilnire pe bloguri sa puna detaliile la punct? Sa inteleg ca politia va intra in somaj definitiv si infractorii vor fi depistati cu calculatorul pe internet!
    Presa si blogurile sint de vina ca merge prost treaba in Romania?

    Asta cu urmaritul blogurilor e chiar o alta timpenie securistica, de care eu sint plictisit. Sint sigur ca o sa le iasa prost manevra asta. Tari ca Olanda bunaoara, nu au avizat idiotenia asta in parlamentele lor.

  52. @ Gabi

    Populatia nu are treaba cu internetul. E proasta de bubuie.
    Tineretul foloseste internetul ca sa asculte muzica, sa joace tot felul de jocuri cretinizante si sa copieze tot felul de lectii cerute de Ministerul Invatamintului prin scoli. Adica prostiile din capul lor vor primi note de zece.
    Singurii care ne folosim de internet sintem noi, patronii de firme mici sau mari, ca asa vrea ANAF sau alte ministere. Cu ajutorul lor s-a raspindit internetul obligatoriu in Romanica si tot ei ne-au silit sa ne luam calculatoare. Ce sa faca cu internetul un tarabagiu sau o firma care vinde gogosi?
    La cele scrise de tine eu as adauga si lipsa studiului obligatoriu a religiei ortodoxe in scolile noastre, care completeaza si formeaza definitiv calitatile morale a unui om. (Nu vreau iarasi sa ne certam pe tema asta! Abtineti-va la comentarii religioase. Asa vad eu lucrurile!).

    • Domnule Alpino, cum adica “abtineti-va de la comentarii”? inteleg ca asa vezi tu lucrurile…dar altii nu au dreptul sa le vada diferit?

      Ca uite, eu de pilda, n-am chef sa platesc taxe pentru educatie religioasa (care in opinia mea e si o minciuna, dar si o tampenie, pentru ca reduce spiritul de competitie in loc sa-l ascuta). Ce faci, imi iei banii cu forta si platesti cu ei un popa sa-mi faca propagana crestina?

      Dar daca iti iau eu banii cu forta si construiesc cu ei niste lagare de exterminare pentru crestini (ca s-a mai intamplat). Ti-ar conveni? Pai atunci, de ce nu-l asculti chiar pe nenea Cristos, care zice: sa nu faci altuia, ce n-ai vrea sa-ti faca el tie? Prin fortarea oamenilor, dovedesti ca esti un crestin rau, domnule Alpino.

    • La cele scrise de tine eu as adauga si lipsa studiului obligatoriu a religiei ortodoxe in scolile noastre, care completeaza si formeaza definitiv calitatile morale a unui om.”

      Pai atunci cum ramane cu piata libera?Oare asta nu e dictatura?De ce copilul unui ateu(cazul majoritatii comentatorilor de pe blog) sa fie fortat sa invete religia ortodoxa?Sa inteleg ca ortodoxia se teme de concurenta?Moralitatea nu tine de religie ci de piata libera care te face moral fie ca vrei sau nu.Daca nu vrei sa fi moral,piata libera alunga clientii de la tine si te baga in faliment.

    • PS. De fapt, de ce cer popii bani ca sa faca propaganda pentru Cristos? Nu e Cristos zeul lor? N-ar fi normal sa-l slaveasca pe gratis? ca doar nu sunt firme private de publicitate, sunt…preoti! Ce, Petru sau Ioan i-au cerut bani lui Cristos ca sa-l promoveze? Nu vi se pare nimic ciudat aici? Intreb si eu!

    • Pai religia este cel mai lucrativ business din istorie :). Ma intreb care e cu adevarat cea mai veche ocupatie de pe lume :)

    • Pai nu mihal.He is allmighty all powerfull,all knowing,but somehow,he needs,money.He always needs money.Religios organizations make a lot of doe,pay no taxes.Now you give me a good bullshit story and i’ll give you holy shit.

    • Eu mă abțin atunci când vine vorba despre discuții și dispute pe teme religioase – mai ales pe un blog despre economie. De fapt, trebuie să acceptăm și să ne obișnuim că; unii “țin” cu Steaua, alții “țin” cu Rapid, alții “țin” cu FC__ însă, cei care nu sunt microbiști au tot dreptul la alegerea lor. Crezul religios (sau absența sa), trebuie să rămână doar o alegere personală a individului – nu ceva inoculat sau impus din afară de către alții. Este important (și elegant) să observăm și să respectăm libertățile individuale ale fiecăruia.

      Vă doresc la toți să sarbatoriti această Primăvară cu sănătate, belșug și pace în suflet – și cei religioși și cei ne-religioși.

  53. In Romania NU se mai poate, d eexemplu, stopa declinul demografic, pentru ca NU se poate stopa exodul creierelor si nici furia cu care romanii mor mai repede decat se nasc. Numai in februarie 2012, populatia a scazut cu 26000! E ca si cum ar fi disparut de pe fata pamantului, in nici 30 zile, tot orasul Sighisoara:
    http://camarasdelumini.wordpress.com/2012/04/10/populatia-romaniei-la-1-martie-2012/

  54. Eu am o firma de publicitate (care o duce ca naiba acum in criza, dar nu asta e important). Firma mea ia banii si, normal, ii livreaza clientului publicitatea pe care o vrea.

    Ei bine, nu m-am gandit niciodata ca as putea sa-i cer bani clientului, ca sa imi fac publicitate MIE, nu lui. Popii astia sunt culmea tupeului!

    Ar trebui sa plateasca EI bani statului, ca li se da voie sa-si faca reclama la produsul lor, in scoli. De fapt, orice reclama ar trebui interzisa in scoala.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 14,216 other followers

%d bloggers like this: