Spania, al doilea cavaler al Apocalipsului

Primul a fost Grecia!

Violentele din Grecia au fost primele si au îngrozit Europa in 2010: un bărbat si doua femei au fost arși de vii intr-o banca, când manifestanții comuniști au aruncat cocktailuri Molotov. Nu, nu erau bancheri, ci niște fraieri de angajați. Conducerea băncii, cum s-a aflat mai târziu, era in concediu pe Coasta de Azur: vezi Grecia, primul cavaler al Apocalipsului.

De atunci, lumea s-a obișnuit. Au mai văzut violente si in Franța, Marea Britanie, Italia – cam peste tot unde au început masuri de austeritate.

Secolul 21: secolul de fier.

Dar violentele de anul acesta din Spania sunt cele mai îndelungate (au început in februarie), sunt cele mai masive (sute de mii de participanți) si marchează clar moartea Europei sociale – o Europa a cerșetorilor, a taxelor imense si a legilor comuniste ale muncii. Marchează falimentul stupidei democrații occidentale, a votului universal, a milei fata de incompetenți si leneși. Marchează întoarcerea la capitalismul sălbatic, adică la un stat logic si eficient: in care sau ești profitabil, sau ești mort.

Pe scurt, Spania arata lumii ca dictatura maselor populare s-a sfârșit. Si începe dictatura corporațiilor.

Spania, o tara in faliment.

Premierul Mariano Rajoy a venit la putere in toamna trecuta. Imbecilii care l-au votat, erau supărați pe masurile de austeritate luate de fostul guvern socialist. Si au crezut ca un nou guvern o sa fie destul de deștept ca sa scoată bani din pălărie (dar destul de prost ca sa li-i dea lor, gratis). Numai ca in economie nu exista miracole, nici pălării magice: exista doar venituri si cheltuieli.

Iar veniturile Spaniei sunt mult mai mici decât cheltuielile:

  • venituri bugetare: 545.2 miliarde USD.
  • exporturi: doar 330.6 miliarde USD!
  • cheltuieli bugetare: 675.9 miliarde USD.
  • șomaj: 21.7%.
  • datorie externa: 2.570 miliarde USD.
  • 2008-2012: încasările din taxe au scăzut cu 68 de miliarde USD (56 mld euro).

(sursa: CIA – The World Factbook)

Când n-ai bani, strângi cureaua!

Multe din masurile de austeritate luate de premierul Rajoy sunt logice si inevitabile. Sunt exact ce face si David Cameron in Marea Britanie si Angela Merkel in Germania. Exact ce cerem si noi pe Capitalism pe pâine, de doi ani de zile (dar nici Boc, nici Ponta n-au sânge-n ei sa aplice):

  • Concedierile au fost simplificate. Prin noua lege a muncii, firmele te dau afară când vor (ca sa scadă cheltuielile de producție si sa crească competitivitatea).
  • Cheltuielile statului au fost tăiate cu 65 de miliarde de euro.
  • Au fost tăiate ajutoarele de șomaj si salariile la stat (ca sa te oblige sa muncești cu adevărat, la patron).
  • Subvenția pentru partide si sindicate a fost tăiata (auzi, subvenție pentru mâncătorii de rahat!)
  • TVA s-a mărit de la 18%, la 21%.
  • Stimulul guvernamental pentru cumpărarea de case a fost desființat (adio bula imobiliara).
  • Ajutoarele sociale pentru cetățenii români din Spania au fost restricționate (afară cu cerșetorii si hoții!)

Circa 32 milioane de oameni trăiesc din banii statului spaniol. Ei sunt acum obligați sa producă bani – sau sa moara de foame.

Sau tăiați taxele, sau război civil.

Exista o singura diferența, fata de ceea ce propunem noi. Dar una imensa: in Spania nu s-au tăiat taxele. Din contra: de la începutul crizei, toate guvernele le-au mărit (la fel ca Boc si Ponta). Rezultatul? In loc sa încaseze mai mulți bani, statul spaniol a primit mai putini. Spania are in acest moment taxe mai mari decât vecinii săi (Franța si Marea Britanie), dar încasările din taxe sunt printre cele mai mici din Europa (locul 4 din coada, după Irlanda, Grecia si Portugalia).

Concluzia e clara: taxe mari egal faliment.

Fără tăieri de taxe, firmele europene nu vor fi niciodată competitive. Preturile nu vor scădea suficient, vânzările nu se vor relua. Fără tăieri de taxe, falimentele se vor înmulți, criza se va adânci, șomajul se va extinde. Fără tăieri de taxe, guvernele nu vor mai incasa nici un fel de taxă.

Sigur, tăierile de taxe înseamnă reduceri si mai mari de cheltuieli bugetare. Adică si mai multe violente de strada. Numai ca violentele, haosul, sunt inevitabile in viitor: pentru ca nu mai sunt bani. Tăierea taxelor nu e o soluție magica, nu va scutește de suferințe, dragi cititori: ci doar le scurtează. Si nici nu e o soluție rapida: pentru ca economia nu-si revine peste noapte. Criza actuala va dura ani de zile, indiferent ce faceți si ce vreți.

Dar puteți suferi doar 20 de ani, daca reduceți taxele, sau 100, daca va încăpățânați sa nu le reduceți.

Apocalipsul economic nu va începe. Deja a început.

Sărăcia si mizeria de până acum sunt o joaca față de ce va așteaptă. Acum încă se mai plătesc pensii, ajutoare sociale, bugetarii încă își mai primesc salariile (chiar si reduse), încă exista medicamente subvenționate. Toate astea vor înceta. Pur si simplu nivelul de trai a crescut prea mult, in timp ce oamenii au muncit tot mai puțin.

Spre deosebire de apocalipsul biblic, apocalipsul economic e logic si rațional. E rezultatul cheltuielilor populiste demente din ultimii 20 de ani. Iar vina n-o poarta doar băncile (cum țipă comuniștii): că nu băncile au tocat trilioane de dolari pe case, mașini, televizoare HD si concedii de lux nemeritate. Nu băncile au crescut pensiile și au scăzut vârsta de pensionare, nu băncile au dat ajutoare sociale la tot prostul. Ci populația si politicienii: adică întreg sistemul. De aceea e criza atât de profunda: pentru ca se prăbușește tot. Iar oamenii își merită soarta.

Primii trei cavaleri ai apocalipsului economic sunt șomajul, inflația, falimentul de stat. Ultimul cavaler însa, mă tem ca este același ca in cartea lui Ioan:

“Şi m-am uitat şi iată un cal galben-vânăt şi numele celui ce şedea pe el era: Moartea. Și iadul se ţinea după el; şi li s-a dat lor putere peste a patra parte a pământului, ca să ucidă cu sabie şi cu foamete, şi cu moarte şi cu fiarele de pe pământ.”

Citește si:

Vine hiperinflația!

About these ads


Categories: Externe, Macro, Politica si societate

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

101 replies

  1. Am spus intr-un comentariu anterior, in Sibiu nu mai e coada la covrigii cu un leu/bucata.
    Acum e coada la haine second hand cu un leu/bucata.

    • cata dreptate ai….acelasi lucru este perfect valabil si aici, in Bucuresti.

    • @alterego9221 Vorba aceea: “Sunt prosti, dar multi”. Chiriile mari si vanzarile mici, cresterea preturilor la materii prime/ingrediente, cresterea sau mentinerea unor salarii necorelate cu vanzarile firmei, toate acestea duc catre compromisuri calitative (uneori si cantitative) din partea comerciantilor.
      Un comerciant va face orice ca sa reziste pe piata si se adapteaza. Problema vine din partea clientilor (romani), care nu sunt educati privind CALITATEA si nu au pretentii. Acestia cauta preturi mici cu orice pret (calitativ).
      Romanii, in loc sa-si mai ia un job sau sa investeasca in educatie si sa caute sa castige mai mult, se ADAPTEAZA. Cand toate preturile cresc, putini cauta solutii ca sa castige mai multi bani.
      Majoritatea recurg (ca si guvernul) la masuri de austeritate.
      Un comerciant va face orice compromisuri ca sa ramana pe piata. O sa va dau trei exemple (de amuzament):

      Anul trecut, borcanele de ciocolata Nutella erau cu “10 % mai ieftine”. Nu doar ca pretul era la fel (lucram cu aceasta ciocolata si cumparam sute de kg frecvent), dar borcanul (si implicit gramajul) era mai mic decat inainte de promotie. :)
      Cel pentru care lucram a trebuit sa se adapteze si nu si-a gasit linistea pana cand n-a gasit o solutie. “Cercetand”, a aflat ca exista o marca de ciocolata produsa tot de Ferrero (producatorul Nutella), cu aceleasi ingrediente, dar sub alt nume.
      Aceasta era produsa sub brandul unui supermarket si costa cu 60 % mai putin decat Nutella. Pentru ca faceam un produs de lux (sub ochii clientilor), nu puteam inlocui Nutella cu noul produs (care nu mai putea fi considerat de lux de catre client).
      Se topea ciocolata cumparata mai ieftin cu 60 % si se punea in borcane de Nutella…

      Al doilea exemplu (tot de anul trecut) are drept “protagonist” dulceata Arovit. O dulceata de calitate si foarte apreciata.
      Primele semne de “optimizare” au inceput la culoare. Culoarea se schimba destul de des. Am observat foarte atent dulceata de visine. Culoarea a fost “testata”, apoi au trecut la consistenta. Dulceata a devenit foarte, foarte consistenta si au bagat gelatina la maxim.
      Apoi s-a trecut la boabele de visine, care s-au rarit la maxim, pana gaseam cinci intr-un borcan.
      Ultima optimizare a fost legata de marimea borcanului, care s-a micit pana a ajuns de marimea unui ou de gasca. M-am adaptat si la asta, gasisem o marca germana de dulceata (la Kaufland), mult mai aspectuoasa (atat dulceata, cat si borcanul) si mai ieftina.

      Ultimul exemplu de adaptare pe piata a unui comerciant este despre cineva care are o “retea” de tarabe care vinde porumb fiert.
      Anul trecut a participat cu o astfel de taraba la un festival de muzica. A vandut 2.000 de porumbi fierti, record absolut.
      Anul acesta s-a dus la acelasi festival, dar cu sase tarabe cu porumb. A comandat 4.000 de porumbi, pe care i-a fiert.
      Cu sase tarabe a vandut 500…
      In mod normal vindea porumbul (pe strada, in sase amplasamente) cu 3,5 ron/buc. Acum a pus pretul la 2,5 ron/buc. ca sa scape de miile de bucati de porumb. Apropo, porumbul crud (nefiert) nu se pastreaza mai mult de patru zile. Fiert se pastreaza maxim doua zile.
      La 2,5 ron/buc. vanzarile au crescut, dar foarte putin. Asa ca, a pus pretul la 2 ron/buc.
      Vanzarile au explodat. Toti s-au adaptat (clienti si comerciant), in afara de…angajatii comerciantului.
      Acestia au facut scandal ca vanzarile sunt mult mai mari si ei nu castiga nimic in plus. Comerciantul a fost nedumerit si a cautat o solutie. “Si ce vreti sa facem acum ca sa castigati in plus?”
      “Lasati pretul la 1,90 ron/buc. si o sa castigam si noi de un suc. N-o sa dam rest 10 bani si castigam si noi ceva.”
      Acum toata lumea e “adaptata”.

      Imi cer scuze daca am plictisit pe cineva.

    • Cum sa plictisesti, glumesti? sunt extrem de interesante si revelatoare exemplele pe care le-ai dat. Ar trebui predate la facultate.

    • haha:)) amuzante povestirile….insa destul de reale si dureroase in acelasi timp; eu, din pacate, nu am foarte multa experienta:) am doar 21 de ani, vad si eu ce se intampla in jur, dar nu sunt foarte “intrat in paine” ca sa intru in detalii….:) va multumesc pentru aceste exemple

  2. Salut Mihai
    ierarhia corecta a cavalerior ar fi , somaj , inflatie , si apoi ultimul si cel mai rau , falimentul statului . Primii doi au si ajuns si isi fac de cap , pregatind intrarea in scena a regelui cavaler , Statul falimentar … Sa ne inchinam in fata lui si sa ii uram bun venit ….. :)

    • Eu l-am pus acolo dintr-un motiv simplu: pentru guvernele refuza sa recunoasca falimentul. N-ai vazut la greci? Le-au spus creditorilor ca nu pot sa mai achite 75% din valoarea obligatiunilor guvernamentale, dupa care s-au laudat ca astfel au..evitat falimentul! Cum naiba eviti falimentul, cand tu nu-ti mai platesti datoriile?!

  3. Mii de romani din Spania se vor intoarce in Romania, si atunci incepe adevarata foamete in Romania

    • Va fi un soc nu doar economic, ci si social, nemaiintalnit.

    • Daca Spania are somaj acuma de 21%, dupa ce da cu bugetarii de pamant si ii trimite acasa o sa ajunga undeva la 30% poate chiar mai mult somaj. Va fi o prabusire cumplita pentru spanioli. Miscarile sociale care se intrevad in toata Europa ma fac sa cred ca ne indreptam spre un razboi ….

    • Din Spania vor pleca in Germania sau Suedia.Nu cred ca or fi prosti sa vina in Romania.

    • Am mari indoieli ca Angela Merkel o sa-i primeasca cu bratele deschise. :lol:

    • Poate ca Merkel nu ii vrea Mihai ,dar exodul de oameni calificati (ingineri, doctori) e in plina desfasurare. Poate ca nu o sa primeasca ei capsunarii nostri din Spania dar forta de munca calificata accepta cu bratele deschise

    • Evident. Pentru ca oamenii nu sunt egali, deci nici nu vor fi tratati egal.

    • O mare parte din cei ce se vor intoarce din Spania sunt asa zisi “urmasi ai dacilor liberi” din partile de nord ale tari , invatati de mici cu cutitul la brau si pregatiti sa isi faca dreptate singuri!
      Chiar nu conteaza ce meserii stiu cei ce se vor intoarce, chiar nu conteaza cati bani vor avea in portofele la intoarcere, conteaza doar socul pe care il vor avea cand vor da nas in nas cu birocratia locala, cu baronii si baronetii locali, cu ‘ciocoii’ lor care ii vor strivi pe degete si le vor cere taxa peste taxa!
      … E posibil ca la un moment dat sa vedem ca fiecare cetatean va spune “statul sunt eu”, si in aceasta calitate sa decida ca e corect : “imi voi face singur dreptate”…

  4. E posibil ca Spania sa reusesca sa isi revina mai repede decat multe alte tari. Motivul, somajul enorm raportat ascunde ceva cu adevarat important: aproape toata populatia activa care nu este angajata, este inregistrata ca somer, ceea ce arata oarecum dorinta de a munci. Bugetarii care isi vor pierde beneficiile nu vor gasi sprijin in societate. In nici o alta tara europeana nu exista un asemenea grad de ocupare a fortei de munca (angajata + someri inregistrati).

    • Sunt inregistrati ca somer, nu pentru ca au “dorinta” de a munci. Ci pentru ajutorul de somaj. Tu nu stii nici un roman care incaseaza ajutor in Barcelona? Eu stiu o gramada!

    • Salut Mihai! Tocmai sa dat o lege in Spania: (Cred ca vizeaza in special romanii!) Toti strainii care parasesc pt. vacanta Spania si iau ajutor de somaj, sunt taiati de la ajutoare pt. 1AN!!!
      Nu conteaza ca vrei sa pleci in vacanta… sa terminat! Nu mai ai voie sa parasesti Spania daca vrei sa mai ei ajutoare! (O derogare ar fi pt. cei care au de schimbat acte si nu le pot face in Spania, dar si atunci pt. 15 zile doar!)
      Apocalipsa placuta tuturor! :D De mic ma invatau ai mei ca o sa vina, evident, aceasta economica este doar precursoarea celei biblice! :)

    • Interesanta idee. Ar trebui aplicata si la noi, bineinteles, cu alte considerente.
      Cunosc o gramada de “someri” si “pensionari pe caz de boala” care merg in Turcia, Bulgaria, sau la ski in Austria.

      Esti bolnav sau nu iti poti gasi un job? stai dracu acasa si comporta-te ca un cersetor nenorocit, nu te plimba la distractii pe banii mei!

  5. Excelent articol.

  6. Io nu pricep alt lucru.Cum se face ca Suedia nu cade?La cate taxe are si la cate avnataje pentru asistati ar fi trebuit sa cada prima.Suedia are totusi o datorie externa de 180% din PIB.Oare creditorii ei sunt orbi?

  7. fericiti cei saraci cu duhul,cand voteaza !!!! asa o sa fie si la noi in scurt timp! oricum ei sunt mult mai civilizati decat noi si uite ce se intampla;((((

  8. am o intrebare, sa zicem ca locuiesc si lucrez in spania (fie ca am firma sau sunt angajat), si platesc impozite ca un spaniol, nu ar fi normal sa primesc aceleasi beneficii (in afara de dreptul de vot) ca un spaniol?

    in rest daca nu lucrez si nu platesc impozite nu vad ajutoare sociale, asta e de la sine inteles

    o alta cale ar fi strainii sa nu aiba beneficii, dar si taxarea sa fie mult mai mica

  9. Urmeaza al treilea cavaler Italia
    http://www.corriere.it/politica/12_luglio_17/monti-lombardo-dimissioni_658d40de-d01c-11e1-85ae-0ea2d62d9e6c.shtml
    Regiunea autonoma Sicilia sta sa dea faliment. E regiunea cu cele mai mari salarii la bugetari dar si cu cel mai mare numar de angajati de stat raportat la populatia autohtona. Regiunea va cere un ajutor financiar extraordinar de la stat . Cum a facut si regiunea Lazio ( capitala Roma ) care cu 10 miliarde euro de datorii la sistemul regional de sanatate a cerut “stimulente” din partea statului central .
    E un clasic . Noutatea ca nu mai sint bani pentru interventii de acest tip .
    PS. Al patrulea cavaler si moartea UE probabil va fi Franta

  10. Eu cred ca toate astea se vor sfarsi cu Armaghedonul SUA/UE/Israel vs Rusia/China/Iran =))

  11. Plus ca au alungat si turistii incepand cu acest sezon prin acea taxa impusa companiilor aeriene!Low-costul a ramas un vis frumos..

  12. Cred ca e momentul sa se intample ceea ce s-a intamplat la Grivita.
    Comunistii au inceput sa capete mult prea mult tupeu; nu vor sa se multumeasca cu statul de sclavi, se cred superiori si vor sa fie oameni liberi. Ceea ce nu inteleg oamenii inferiori(comunistii) este ca pentru a deveni din sclav stapan trebuie sa fii destept si muncitor iar cine incalca regula trebuie sa plateasca cu viata, sintagma cheie este ,, furi de la mine=moarte”.

    Pana una alta, ar trebui ca noi capitalistii sa formam o armata de mercenari si sa le distrugem revoltele prin diversiuni sangeroase, pentru ca vor fi multe revolte de acum incolo. Metoda ar fi simpla, mercenarii se vor amesteca in multime… vor purta arme la ei si vor incepe sa traga pe ici pe colo in capatana comunistilor, in haosul creat va fi greu sa isi mai dea seama cine a fost, iar cand mass media va arata ce se intampla se vor gandi de doua ori inainte de a mai iesi in strada.

    A venit momentul pentru dictatura corporatiilor, democratia a fost este si va fi falimentara!

  13. Lucrez cu firme din Europa (Franta, Anglia, Belgia, Spania si Olanda) si de o saptamana nu gasesc un angajat din respectivele firme sa ma ajute cu unele probleme, toata lumea este in concediu, am sunat azi si o secretara mi-a zis ca la ei mai mult se sta in concediu decat se munceste (secretara era romanca si era singura care muncea in firma respectiva, si nu prea era bucuroasa de faza asta, hahaha)! In Romania am primit amenda, imi trebuie un certificat si nu-l pot obtine ca aia sunt in concediu, astia de afara nu inteleg cum sta treaba la noi cu birocratia si cu amenzile din orice!

    In Cehia si Polonia , firmele lucreaza la capacitate maxima, ba chiar am primit e-mail ca in august sunt disponibili toata luna!

  14. Democratia moare si guvernarea se va face cu mitraliera

  15. Am facut si eu ceva maruntis pe devalorizarea leului dar acum ma gandesc serios daca merita sa mai stau pe euro. Ceva imi spune ca hiperinflatia va matura europa curand si ma gandesc ce dreaq sa fac sa nu raman cu hartii . Dolarul e riscant , aurul …nu e genul meu de business si nu e prea lichid sa iau pamant inca e scump …..imobiliarele nu renteaza ….intr-un fel ma enerveaza criza asta ca ma forteaza sa iau decizii riscante. O sa vanzez ceva actiuni din zona food si energie dar …cine stie ce va ramane de ele dupa criza . Ma gandesc sa imi lumea in cap si sa ma mut pe o plaja in Australia sau in Thailanda vreo 10 ani …..

    Romania e in primul esalon alaturi de Grecia, Spania si Italia si sper eu si Franta . Cu cat mai repede cu atat mai bine . Ideal ar fi sa ne prabusim rapid si sa ne revenim primii ….dar cu prostia generalizata din tara asta ma indoiesc ca vom iesi noi imaculati din dezastrul care urmeaza. Tare mie- teama ca nu vom iesi nici intregi ca teritoriu …..

    • Cand vezi ca Germania da semne clare ca trece pe marca, atunci e momentul sa scapi de euro. Pana atunci ma indoiesc ca va fi inflatie, poate doar daca se tipareste fara stirea germaniei, ceea ce ma indoiesc.

      Oricum secolul asta va fi foarte instabil monetar.

    • Subscriu total la prabusirea rapida, din doua motive. Primul este obiectiv si tine de legile ce guverneaza lumea economica. Aceasta mai repede isi revine dupa o prabusire rapida decit in cazul unei prabusiri lente, de pe urma careia iese vlaguita din cauza incercarilor disperate de a o opri. Al doilea este subiectiv si tine de virsta mea. Acum as avea puterea sa ma ridic, dar peste 10-15 ani, nu prea cred…

    • Stefan,

      Ai la dispozitie cateva alternative de investitii:
      1) Mexic = EWW (un ETF care incununeaza un basket, “cos de investitii” din Mexic).
      2) Singapore = EWS (un ETF care incununeaza un “cos de investitii” din Singapore).
      Amandoua tarile, Mexic si Singapore, sunt cunoscute si admirate de catre investitori a fi tari stabile si prietenoase pentru investitii.
      Amandoua fondurile de mai sus au performanta mai buna chiar decat S&P (Standard-ul de investitii american) si mai bun, desigur, decat orice fond de investitii european – inclusiv cel romanesc.
      La ora actuala, investitorii care obisnuiau sa-si tina banii investiti in Europa, SUA si China, acum asi muta banii in Mexic si Singapore. Mexic-ul fiind prima optiune, (mai favorabila fata de Singapore care, incet incet, incepe sa dea vagi semne de slabiciune in fata drepturilor angajatilor – ceea ce in Mexic deocamdata nu se intampla. Insa, atunci cand se va intampla, investitorii se vor uita la tari precum Malaiesia, India si Polonia.

      Sigur, mai ramane si optiunea de-a cumpara si cateva actiuni ale unor fonduri imobiliare din SUA, care iti vor aduce un procentaj de castig garantat (dividende) de 8..14% pe an, in dolari.
      Cateva bune exemple de acest fel ar fi: AGNC, NLY, MTGE, ARR, STWD.

      Investitia in actiunile unei firme poate fi o chestie mai riscanta, caci actiunile individuale sunt mai volatile decat indexii unei tari.
      Dar, actiunile individuale au si un mai mare potential de profit decat au indexii unei tari. Depinde mult si de timeframe-ul pe care al ai la dispozitie (cat de repede ai nevoie sa-ti retragi banii investiti).

  16. Ma mira ca nu comenteaza nimeni dintre cei cateva milioane de romani din spania! Ceva info/detalii de la fata locului.
    Ca spania a ajuns pe ultima suta de metri era clar de acum cateva luni cand pretul bondurilor a sarit in sus. Acum e doar desfasurarea evenimentelor care vor duce, cel mai probabil, tot la o “salvare de la faliment” pe modelul grecesc – nu platim 70-80% si ne restructurati datoria pe 1milion de ani.
    Pe de alta parte, vad ca grecii s-au linistit – ca e vara si probabil e prea cald, sau au treaba cu turistii care se duc sa le vada pietrele.

    • Vezi tu Imparatule, pietrele grecilor sunt mai frumoase, apa mult mai limpede iar grecul stie sa faca turism de 10 ori mai bine ca romanii sau ca bulgarii (desi la bulgari nemtii fac turism)!
      Si stie sa faca si afaceri!
      Nu ma refer la stat, ci la grecul care si-a facut o pensiune si are grija de ea impreuna cu familia si copii!
      Hai sa-ti dau un exemplu – unde am fost eu acum 10 zile, cica avea net wireless free.
      Prima zi nu a mers, a doua zi pe la pranz la fel, am insistat si i-a dat drumul dupa care m-a intrebat ce “viteza” am la tableta “because i have to pay”.
      Carevasazica, eficientiza costurile cu mine!
      Ziua 3, doi nemti si un polonez cazati cu noi se interesau de net – ei nu aveau parola buna:) – dupa care l-au intrebat pe grec daca stie la care pensiuni sau terase de prin zona merge wireless-ul.
      Ziua 3 pe seara, au venit niste baieti care au montat un router pe vila, trafic nelimitat, semnal full toata lumea fericita, clientii platitori au ramas!
      Si au cumparat de la el si miere, avea de 7-8 feluri si ulei de masline.
      Ce zici, stie sau nu grecul sa faca afaceri?
      Ce raspuns primeai pe litoralul Marii Negre daca le ziceai ca nu merge net-ul???
      Cred ca-ti ziceau ceva cu… Uniunea Europeana :) ca sa ma exprim academic!

  17. Moartea Europei sociale si a statului comunist in Spania?

    Nici vorba, eu vad doar o intarire a comunismului. De ce mama dracului trebuie salvate bancile spaniole de la faliment cu bani publici? De ce ai voie, daca esti bancher, sa faci oricite timpenii doresti? Daca merge, iei tu cistigul, daca nu merge, plateste statul pierderea.

    Eu zic ca nici un astfel de stat social nu va dispare decit cu singe: ori un razboi, ori executii in plina strada. Altfel nu. Niciodata!

  18. http://online.wsj.com/article/SB10001424052702303612804577528663115746788.html?mod=googlenews_wsj

    Europe’s Bank Shifts View on Bond Losses

    The European Central Bank, in a sharp turnaround, advocated imposing losses on holders of senior bonds issued by the most severely damaged Spanish savings banks—though finance ministers have for now rejected the approach, according to people familiar with discussions.

  19. Prin 1792, in plin proces de dezintegrare a statutului oligarhic francez de dupa revolutie, in contextul unor grave revolte si distrugeri ale bunurilor oamenilor, cativa tineri pragmatici intre care Marat si Robespierre propuneau Adunarii Nationale un set de masuri pentru salvarea tarii. Cu ce incepeau? Cu decretul despre inviolabilitatea proprietatii. Ce intelegeau ei prin proprietate? “Toti barbatii si femeile Frantei care, fara a uzurpa dreptul si avutul altora, dau multora din jur lefuri si drepturi din munca dreapta, ei insisi fiind in fruntea obstei prin exemplul lor”
    Iata cum s-a cladit capitalismul adevarat.

  20. La sfârsitl lui mai 2012 somajul în Spania este de 24,6% iar la tinerii de pâna în 25 de ani de peste 50%. ïn plus cei ce sunt pe somaj nu au voie sa paraseasca tara. Masura asta în Canada a existat tot timpul. Când esti pe somaj ADIO plimbari. Un exemplu de comparatie Canada -Europa. Datorita faptului ca taxele pe munca sunt destul de reduse comparativ cu alte tari munca la negru este destul de redusa deoarece pentru un patron (mai ales daca nu are posibilitate de a încasa cash) nu este avantajos sa plateasca la negru.. Aici sunt impozitele personale si taxele pe proprietate cele care te omoara. Stau di ma întreb de ce dracu ai nostri dirigenti nu se aseaza la masa de lucru sa ia tot ce este bun din fiecare tara si sa se faca o societate în care sa nu se mai “sifoneze” banii. Culmea au luat cei mai rau..acum 2 ani am început sa-mi pun întrebarea de ce au aparut borduri peste tot (vorbesc de Canada) fara sa realizez ca de fapt este o moda “europeana”. Borduri si gropi în strazi, ar trebui sa ne prezentam cu facturile de raperat masina la primarii sa plateasca daunele.

  21. Calca si ei pe urmele Greciei?

  22. Pai tarisoara asta sta chiar bine! Nu vreau sa ma in treb cat exporta Romania, ca rad si curcile de noi !
    Solutia e simpla: Reduse cheltuielile bugetare la maxim 100 de milioane de USD, si in 8-10 ani si-au platit lejer datoria!
    Ce e asa greu?

  23. O ROMANIE IMAGINARA
    Nu vreau sa descurajez dar economia romaneasca este inexistenta. Ea traieste doar in mintea politicienilor si a manipularii mediei sustinuta de servicii.
    Dezindustrializarea este aproape finalizate. Romania va ajunge la nivelul 89 in aproxamativ
    40 de ani. Iar 90 % din produsele agricole sunt importate. Singura economie functionala este cea subterana. Romania traieste si respira datorita banilor trimisi din afara.
    Daca ei vor fi trimisi acasa din Spania si Italia incepe….apocalipsa.

  24. off topic dar la ordinea zilei

    “Armata Romana cere respectarea democratiei si se ridica impotriva loviturii de
    stat parlamentare. Orice actiune de scoaterea Romaniei din EU si din perimetrul democratiilor occidentale se vor lovii de vointa militarilor. In fiecare zi la conducerea armatei sunt numiti ofiteri rusofili,sau fosti ofiteri de securitate.”
    Asa incepe un document care circula in randurile ofiterilor…………….

    C.I.A : SEMNALE DE REVOLTA IN ARMATA ROMANA

    RIVALITATEA ARMATA SERVICIILE SECRETE

    Se observa la toate nivelele cresterea tensiunii intre serviciile speciale care au luat conducerea in Romania si grupuri de ofiteri tineri organizati in celule politice.
    Cazul Alexandru Gheorge este definitoriu pentru starea de spirit din armata romana. Rivalitatea institutionala devine exploziva. …………………………… In armata romana functioneaza sute de celule secrete care se pregatesc de revolta. S-a pus pe picioare un program politic de actiune. I
    In manifestul politic al ofiterilor se spune :
    “Asistam in ultima perioada la un atac asupra imaginii Armatei in scopul firesc al discreditarii acesteia si desfintarii ca si componenta importanta a statului roman. Actiunea este coordonata de clasa politica romaneasca. De ce este necesara aceasta campanie de discreditare? Pentru ca Armata a ocupat, in mod constant, un loc de frunte in topul increderii populatiei, pe cand clasa politica s-a aflat in permanenta la coada acestuia. Astfel, Armata ramanea singurul opozant al unei clase politice incapabile sa-si defineasca optiunile, altele decat cele politicianiste: punerea mainii pe putere……..

    GRUPUL PATRIOTIC AL OFITERILOR PROPUNE
    Militarilor sa li se acorde drepturile constitutionale ce se cuvin fiecarui cetatean roman:
    - dreptul de a face politica si dreptul de a fi ales;
    - dreptul de a desfasura activitati economice;
    - dreptul de a lucra doar 8 ore;
    - dreptul de asociere, crearea de sindicate care sa aduca in dezbatere si aprobare: desfintarea de unitati militare, dislocarea acestora, organizarea sau nu a aplicatiilor, participarea sau nu a unitatii in teatrele de operatii la misiuni.
    - infiintarea de organizatii de partid (a oricarui partid) in fiecare unitate pentru coordonarea de buna calitate a muncii si vietii in unitatile militare.

    Cand armata cheama trimiterea clasei politice la puscarie revolta este la

  25. Citez dintr-un articol mai vechi:

    http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/01/09/greva-fiscala-a-patronilor-a-pus-statul-in-genunchi-3/

    “Pentru ca, in SUA de pilda, tocmai micii întreprinzători țin in spate economia americana. 99,7% din firmele americane sunt întreprinderi mici, care produc circa 50% din PIB. Ele sunt singura salvare a orășelelor de provincie. Fără ele, șomajul ar exploda, iar SUA s-ar confrunta cu o criza sociala îngrozitoare (vezi During Downturn, Small Businesses Keeping Towns and Small Cities Alive). Micii întreprinzători sunt coloana vertebrala a capitalismului american: ei nu primesc niciodată ajutoare de stat, sunt cei mai afectați de taxele mari pentru protecție sociala si in general au idei solide de dreapta. Pe banii lor au fost salvate de la faliment Ford si General Motors. Si tot ei vor scoate America din criza.

    In România însa, tocmai micii întreprinzători au fost de 20 de ani loviți, hăituiți si disprețuiți de clasa politica”

    Sunt perfect de acord cu citatul de mai sus.

    “Pe scurt, Spania arata lumii ca dictatura maselor populare s-a sfârșit. Si începe dictatura corporațiilor”

    Nici o dictatura a corporatiilor nu e buna deoarece corporatiile intotdeauna urmaresc sa elimine micii intreprinzatori si sa-si impuna monopolul. Iar marile corporatii sunt in cardasie cu statele.

    • De acord! Sa speram ca toata criza asta nu va duce la un sistem oligarhic-corporatist, ci la o responsabilizare a democratiilor, datorita competitiei economice internationale ceea ce ar trebui sa se reflecte in dezvoltarea modelului pietei libere.

      Ce s-a intimplat in 1989 cu comunismul se intimpla in prezent cu statul social al UE; fie se reformeaza in directia pietei (cum a facut RP China), fie dispare (URSS).

    • Nu reusesc sa-ti inteleg argumentul: ce legatura are “bunatatea” cu ce se va intampla? Ai impresia in viata ca se intampla numai lucrurile bune si ca totul are un happy end? :lol:

    • Opinia mea este ca sistemul corporatiilor (social democratia) este inferior economic sistemului pietei libere. O dictatura a corporatiilor exista in prezent. Nu este nicio diferenta intre sistemul fascist al corporatiilor (in care Confindustria a fost privilegiata) si social-democratia europeana (in care legislatia creeaza foarte multe privilegii corporatiilor, prin distrugerea competitorilor mai mici). De fapt, si sindicatele sint corporatii ale muncitorilor care pentru a-si pastra privilegiile forteaza legiuitorul sa creeze bariere la intrarea pe piata muncii (somaj). Pe masura ce statul se va retrage din economie, tot mai multe corporatii mari, birocratice vor falimenta ca urmare a presiunii concurentiale create de intreprinzatorii mici, inovativi. Deocamdata, corporatiile rezista tocmai datorita cirdasiei cu politicienii, dar sistemul se prabuseste…

  26. Cam multa fiesta in Spania .
    E nasol ca multi romani nu mai pot sa stea in Spania si mare parte din ei o sa se intoarca in Romania .

    • Poate nu-i rau.O parte din noi, inainte sa ne deschidem afacerile in Romania, am acumulat capital lucrand in strainatate.
      Dar daca nu vor sa-si deschida afaceri in Romania, nu cred ca se vor intoarce aici.Poate vor merge in alte tari.

  27. http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/169307.html
    Urmatorul cavaler e o martoaga pe numele ei Romania.

    • Comicule, asa-i ca ti-a disparut zimbetul de pe buze? Pai ce bai exploatatorule, voiai sa se continue situatia creata de actualul Cod al Muncii, care v-a permis sa transformati lucratorii in sclavi si sa traiti precum faraonii de pe urma muncii lor?

      Pina la aparitia actualului Cod al Muncii, curgea lapte si miere pentru clasa muncitoare. Insa dupa ce a fost adoptat acest Cod al Sclaviei, in urma cu un an, Iadul exploatarii capitaliste s-a dezlantuit asupra noastra, a oamenilor muncii. Cu totii am simtit marile diferente dintre cele doua coduri; noi salariatii, inainte aveam drepturi si prosperitate, acum patronul poate concedia oricind. Pai ce inseamna asta? Noi vrem sa fim respectati, sa ni se dea de catre patron cafea la discretie, sa ne multumeasca in fiecare dimineata ca am venit la munca, sa cumpere mai multe jocuri pentru calculator, ca ne-am saturat de Solitarie, Facebook si alte internetzuri d-astea… si , mai ales, sa ne lase in pace in timpul programului, ca stim ce avem de facut.

      Avem noroc ca in tara asta mai exista citeva doamne cu suflet mare precum actuala mea sefa, stimata doamna liberala Mariana Campeanu! Altfel…

      Inspector Corina

    • Ei lasa Corina ca acuma o sa curga somaj si saracie pentru clasa muncitoare.Asta-i norocul adus de noua modificare a codului muncii.

    • Amuzant va fi că tocmai statul va avea nevoie să dea afară oameni, şi nu va putea, din cauza codului muncii făcut de el (şi de data asta chiar va trebui să dea afară, că nu îl mai împrumută nimeni – CopyPaste a făcut totuşi un lucru bun: a grăbit sfârşitul, prin atitudinea lui, care izolează România).

      Din perspectiva voturilor, Băsescu a greşit că le-a dat mai puţini bani tuturor bugetarilor. A pierdut vreo 1.4 milioane de voturi (în 2008 cică atâţia bugetari erau, oficial). Dacă dădea afară 400.000, pierdea doar 400.000 de voturi. Şi probabil câştiga mult mai multe, de la privaţi. Referendumul va fi pe 29 iulie. Ce s-a întâmplat pe 29 iulie în istorie?

      1921: Adolf Hitler devine liderul Partidului Naționalist German al Muncitorilor;
      1947 (România): Este dizolvat, printr-o hotărâre a Consiliului de Miniștri, Partidul Național Țărănesc

      Cred că şi anul ăsta se va întâmpla ceva memorabil.

  28. Exact Corina. Promit solemn ca eu sa platesc toate taxele la stat fara sa cracnesc , o sa dau salarii foarte mari , pentru ca cuantumul darilor sa fie cat mai substantial.
    Promit sa imi tratez angajatii regeste , sa le dau prime pt ca respira in cadrul firmei mele , programul sa il faca ei cum vor , in functiile de necesitatile si vointa lor.
    Si asta nu- i nimic , ma voi plange saptamanal la organele abilitate ca nu vin destul de des in control , sa imi dea amenzi ( chiar si simbolice ) , si sa mai dau si eu o mica atentie inspectorilor , ca doar saracii sunt foarte exploatati , si nu li se recunosc meritele.
    Inspector Corina te astept la un control si la o cafea! Vezi ca la masuta unde o sa bei cafeua , dedesupt e un sertar , in care se odihneste un plic burdusit. Cred ca e uitat de cineva , motiv pentru care va rof sa il luati , sa faceti investigatiil necesare pentru a identifica posesorul si a-l inapoia. :)

    • Esti om bun, negresit te voi vizita!

    • Corina asta e chiar funny :-)
      Bugetar, bugetar da’ chiar n-ai cum sa te superi pe ea…

    • Corina nu este bugetar(a). Este la misto!

    • Desigur, asta o sa faci doar o luna-doua pana cand dai faliment. Dar dupa aceea statul social va avea grija de tine. Iti va da ajutor de somaj si ajutor social, va avea grija de tine si de angajatii tai si-i va trimite la recalificare pe banii statului si dupa 6 luni de cursuri intensive veti ajunge cu totii la firme la fel de bune cum a fost a ta odinioara. Si dupa inca o luna dau si acestea faliment si voi reluati ciclul.

  29. Este insa o intrebare care persista in mintea mea . De ce politicienii daca vad dezastrul nu vor sa il ocoleasca fiindca sincer primii afectati vor fi ei. Asta inseamna dupa o gandire logica ca tipii chiar vor ca asta sa fie sfarsitul povestii.O alta intrebare este daca nu cumva ar trebui sa ne reaucam de sapat bordeie direct sa nu mai stam la caterinca ieftina cu cat de urbani suntem. Comunistii au transferat taranii la orase pentru a avea muncitori industriali numai ca industria in Romania in 20 de ani a fost papata de lacomia altora care au tocat si banii in lucruri neproductive sau i-au transferat din Romania. Nu ma mai mira nimic. Pentru mine poate fi benefic de vreo cateva zile sint cetatean israelian cu acte in regula asa incat mai am o varianta.

    • ” De ce politicienii daca vad dezastrul nu vor sa il ocoleasca fiindca sincer primii afectati vor fi ei.”

      Ei nu vad si nu aud nimic, pentru ca traiesc în alta lume, Când vor începe sa vada si sa auda va fi prea târziu pentru ei. Da Doamne!

  30. observ ca toata lumea se intreaba ce se va intampla mai departe si creeaza scenarii care, sincer sa fiu, ma infioara. pe de alta parte sunt cei care spun ca ar trebui facut asa sau altfel. eu spun un singur lucru, uitati-va la marele oras Detroit si la ce se intampla acolo. Momentan politia de prin aceste tari ce vestesc apocalipsa isi face treaba si tine populatia sub control asa incat oamenii orbiti de atata inechitate sociala sa nu ii suprime pe cei ce au generat aceste inechitati. da, sunt de-acord ca trebuie sa fi eficient si sa muncesti ca sa primesti bani si ca fiecare isi merita statutul social in conformitate cu eficienta lui economica, dar nu sunt de-acord ca aceste companii sa indemne la din ce in ce mai mult consum in timp ce angajatii lor primesc din ce in ce mai putin. Daca ne uitam la rece la ceea ce s-a intamplat in ultimii 30-40 de ani cu acest tip de capitalism consumerist o sa vedem ca, pe langa stat si oameni – care, de altfel, urmeaza pur si simplu un model psihologic normal : am atat, vreau atat ca sa fiu multumit / am ajuns la atat, vrea ceva mai mult ca sa pot face si asta / ok, am acumulat destul, e momentul sa-mi si traiesc viata – companiile sunt si ele la fel de vinovate pentru ca au creeat aceasta falsa expectativa – invata, munceste, cheltuieste si totul e ok. Nu e chiar asa. Revenind, insa, la Detroit, parerea mea este ca la asta se va ajunge incet incet si in Europa, mai ales in perspectiva ruperii acestei aliante economice si geopolitice – rupere care, din punctul meu de vedere, va genera probleme de proportii pe care nici nu ni le putem imagina. Nu sunt adeptul nici a teoriilor conspirationiste, nici a negarii absurde. Cred doar ca solutia nu este in extremele luate in considerare de marea majoritate a actorilor politici si economici – adica ori eficienta la maxim si sacrificarea societatii cu tot ce presupune ea (dezvoltare culturala, umana, tehnologica, etc), ori acoperirea cu orice costuri a populatiei si a nevoilor ei. Sa nu uitam treptele piramidei lui Maslow. In decursul acestor 40 de ani am trecut de la nevoi elementare la nevoi destul de rafinate si ramificate generate tocmai de educatie, avutie si evolutie tehnologica. E foarte greu ca oamenii sa renunte la tot ce au obtinut (muncit sau nu) si sa lupte doar pentru nevoile primordiale.

    Imi cer scuze in caz ca v-am plictisit cu acest comentariu.

  31. Ce logica pe capul bugetarilor: daca nu lucrezi, inseamna ca furi sau lucrezi la negru si cineva trebuie sa plateasca impozite pentru tine.
    Poate ca traiesc din imprumuturi sau in familia mea am capsunari care trudesc si trimit bani acasa.

    http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/contributie-sanatate-co-asigurat-asigurat-salaru-minim-brut-169315.html

    • Nu stiu ce sa zic… aproape ca-mi place. Din cate am inteles or sa beneficieze de asigurare de sanatate doar cei care muncesc, sau cei care au in familia lor pe cineva care munceste si plateste taxe. Restul… nu mai pupa tratament gratuit.

  32. Politicienii nu vor sa ia masuri de indreptare a lucrurilor si nici nu vor sa evite coliziunile cu crizele economice. Ei sint prin natura meseriei lor politicieni sau mincinosi legali. Asta inseamna ca stiu ca exista o categorie sociala de oameni, corecti, cinstiti si muncitori care au un viciu: sint lacomi si vor sa se imbogateasca.
    Vinovati de actuala criza sintem noi mediul privat. Atita timp cit politrucii stiu ca se vor naste oameni ca noi si alti oameni opusi noua ca apucaturi, calificate drept putori lenese se vor apuca de politica de stinga. Isi vor face partide si vor promite lenesilor ca le vor da diverse ajutoare sociale prin impozitarea noastra a celor ce vrem sa ne imbogatim din cauza propriei noastre lacomii.
    E un meci imposibil de oprit ca urmarirea dintre ciine si pisica.
    Daca patronii vor ajunge sa poata tine lumea politica in friu prin vot, iar plebea nu va mai avea dreptul sa voteze lucrurile s-ar imbunatatii substantial, dar si atunci trebuie sa fim atenti, pentru ca exista zicala “prosti, dar multi”.

    PS.
    Incerc sa imi imaginez o zi in care intreprinzatorii privati s-ar opri din goana asta nebuna dupa bani si ar intra intr-o scurta vacanta de … un an! Oare cum va arata atunci lumea?

  33. Eu sunt cu observatiile.A mai observat cineva ,liberalii cand sunt acuzati ca sunt socialisti sau comunisti nu mai neaga.Inainte se bateau cu caramida in piept ca ei sunt de dreapta neaosa a lui Bratianu.Acum incet ,incet pe nesimtite a disparut si asta.
    Interesant cum se separa apele.

    • Liberalii s-au facut moderni.Au preluat termenul din vest.In vest, a fi liberal egal a fi socialist.Sunt si nesimtiti si ipocriti.De exemplu l-au tot acuzat pe nenea Bush de tortura,de faptul ca nu permitea free scpeechul l-au acuzat ca e un asasin.Dar cand vine vorba de torturile lui Obama si de TSaurile de la Aeroporturi cica nu mai e tortura,cica e cute.Cand Bush a invadat Irakul astia au sarit pe el.Cand Obama a atacat Pakistanul cu drone,acestia nu au comentat.
      Tot asa,daca tu sau eu spunem despre muncitorii puturosi ca ar trebui spanzurati ei imediat spun ca suntem rai.Dar daca cineva spune ca patronii ar trebui spanyurati,imediat totul e okay.
      Astia sunt liberalii.

    • Am auzit eu un zvon in timpul unui control inopinat, ca mai nou ar fi unii p-aci care cred in ideologia liberala si isi spun nu liberali (ca tot membru PNL), ci libertarieni… si ca uneltesc impotriva ordinii de stat si de drept… O nebunie! Nu cred ca e adevarat… de ce s-ar supara vreun cetatean pe statul sau care il apara? Astia or fi tradatorii de neam si tara despre care ne vorbea domnu’ Vadim?

    • PNL cred ca e una cu PSD acuma :)

      antonescu numai liberal nu este, e un socialist convins
      tariceanu, am vazut ca nu prea apare, probabil mai tine la imagine
      patriciu, pai asta daca nu face afaceri cu statu … da in bara, e si el socialist convins
      campeanu, asta e socialista 100%

      mai exista altii?

  34. Intr-adevar liberalii in vest sunt socialisti.Problema e ca membrii si simpatizantii lor din Romania nu au aflat ca au schimbat macazul.

  35. Cine a fost Cristofor Columb ?
    - Primul socialist !
    - Cum asa ?
    - Nu stia unde merge, habar n-avea unde se afla si toate acestea pe banii contribuabililor

    Mama lor de socialisti ….de secole ne bantuie

  36. Sefa mea e cea mai tare:

    La mitingul USL organizat în urmă cu două zile la Braşov, Mariana Câmpeanu, ministrul Muncii şi vicepreşedinte PNL, l-a înfierat, din greşeală, şi pe premierul Victor Ponta, laolaltă cu rivalii din PDL. „Aţi uitat ce a spus Băsescu în 2009? A spus că ne-a ciuruit! L-aţi uitat pe Ungureanu când ne-a făcut puturoşi? L-aţi uitat pe Ponta care ne-a făcut viermi? Aţi uitat aceste lucruri?”, le-a strigat ministrul Muncii manifestanţilor. Mariana Câmpeanu l-a confundat pe Victor Ponta cu senatorul PDL Iulian Urban, cel care a făcut o asemenea remarcă.

    http://www.adevarul.ro/actualitate/Politicienii_spun_lucruri_trasnite_0_739126381.html

    • doamna corina, sunteti USL-ista pana in cea mai mica particica a ADN-ului. Voi astia sunteti buni de pus la facut autostrazi, sisteme de irigatii, de sapat la mina. pesedei, pedelei, penelei – sunteti cu totii o apa si-un pamant. v-as da o cana de apa si un colt pe paine pe zi, sa munciti 12 ore, sa invatati sa munciti, sa iasa ceva din mainile voastre; altfel nu faceti nica altceva decat sa consumati oxigen.

  37. Din nou sera buna
    In India , la o fabrica de masini Maruti- Suzuki,in urma unor proteste si acte violente a angajatilor , a fost ars de viu seful serviciului personal .

    http://www.ilsole24ore.com/art/notizie/2012-07-19/gravi-scontri-fabbrica-maruti-162843.shtml?uuid=Ab7PCTAG

  38. Consiliul National de Etica: Premierul Victor Ponta nu a plagiat:
    http://www.ziare.com/victor-ponta/plagiat/consiliul-national-de-etica-premierul-victor-ponta-nu-a-plagiat-1179689

    Dintr-un total de 307 pag., 222 sunt neplagiate si 85 pag. sunt plagiate. Ca sa intelegem mai bine sa presupunem ca 1 pagina = 1 parlamentar. Avem 307 parlamentari (foarte aproape de cei 300 ai lui Basescu). Pai daca 222 voteaza pentru “nu a plagiat” si doar 85 pentru “a plagiat”, decizia “etica” este ca Ponta “nu a plagiat” :)

    Cum vara asta se poarta regula lui 50%+1, Ponta avea dreptul sa faca CopyPaste la 153 pag. :)

  39. Deja statul nu mai era credibil, dar prin toate magariile facute de astia cine oare mai crede ca o decizie luat de statul roman este corecta? Lipsa unor reguli clare si a institutiilor credibile o sa ne coste mai mult decat tampeniile acestor dobitoci. Nu cred ca pentru o firma straina faptul ca intr-o tara europeana niste tembeli se trezesc peste noapte ca ii paste puscaria si blocheaza institutiile in plina criza economica este foarte incurajator pentru investitii. Socialistul Hugo Chavez a declarat ca daca va pierde alegerile, oricum trucate dar se pare ca lumea deja e in pragul disperarii si va vota cu cika opozitia va fi razboi civil.
    Deja Crinul nostru drag ne ameninta ca daca nu pleaca Base pe 29 nu vor putea fi luate masurile necesare pentru binele tarii ca va fi scandal. Ar fi de ras daca n-ar fi in joc banii si vietile noastre.

    http://revistapresei.hotnews.ro/stiri-radio_tv-12836174-antonescu-despre-echipamentele-instalate-sts-sediul-campanie-lui-traian-basescu-dupa-opinia-care-putut-forma-aceasta-instalare-este-afara-legii.htm

    • Politicienii astia au innebunit cu totii. Nu mai au mult si scot armele letale (la propriu).

      @stefan spunea mai sus ca: “Ideal ar fi sa ne prabusim rapid si sa ne revenim primii ….dar cu prostia generalizata din tara asta ma indoiesc ca vom iesi noi imaculati din dezastrul care urmeaza. Tare mi-e teama ca nu vom iesi nici intregi ca teritoriu …”

      Ce solutii ar fi?
      Sunt create conditiile pentru a cere azil politic in strainatate (UE, SUA, Rusia)?

  40. http://www.mediafax.ro/externe/martin-schulz-avertizeaza-in-legatura-cu-riscul-unei-explozii-sociale-in-uniunea-europeana-9894920

    “Martin Schulz, preşedintele Parlamentului European, avertizează în legătură cu riscul unei ‘explozii sociale’ în Uniunea Europeană, pe fondul situaţiei dificile din state precum Spania.”

  41. Spania a obtinut 35mld, greu si nu direct din piata. Italia are nevoie de120 mld.

  42. http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/euro-krise-iwf-will-griechenland-hilfen-stoppen-a-845718.html
    Primul cavaler a Apocalipsei se intoarce! FMI nu mai vrea sa dea bani Greciei – adica Grecia moare de foame incepand din toamna (la propriu). Cred ca d-na Lagarde a ajuns la concluzia ca banii pe care ii mai are vor fi mult mai “folositori” pentru Franta… asta daca cei care contribuie nu si-i vor lua inapoi inainte de asta.
    Cu stima,

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 14,218 other followers

%d bloggers like this: