Scoateți-vă banii din bănci, cât mai puteți!

Dosarul bancherilor: ziua si arestarea!

Până în clipa asta, au fost arestați 17 oameni. Printre cei implicați, nume de vârf din băncile românești, din Ministerul Economiei, dar si securiști cu greutate:

  • Dragoş Diaconescu, fost general in Direcția de Informații Externe a Securității (sef direct al lui Dan Voiculescu si, evident, apărat de zor de Antena 1). In prezent mare om de afaceri.
  • Alexandru Claudiu Cercel-Duca, vicepreşedintele Băncii Române de Dezvoltare (BRD).
  • Aurel Şaramet, directorul Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri.
  • Mihai Grigoroiu, Cătălin Ionuţ Roşu şi Andrei Atanasiu (funcționari în Ministerul Economiei)

Ce a făcut rețeaua bancherilor?

Simplu: a dat credite imobiliare, pentru imobile cu valori umflate din pix. Adică nea Vasile se ducea la banca si cerea 10 milioane de euro, ca sa-si construiască un bloc sau o clădire de birouri. Si băncile chiar ii dădeau, deși era clar ca prețul era mai mare, decât daca imobilul ar fi fost construit la Paris. S-au dat credite imobiliare inclusiv pentru persoane fizice, cu adeverințe de venituri falsificate.

Pentru multe din aceste credite (dar nu pentru toate!) au obținut chiar si garanția statului! Acum, când a venit scadenta, beneficiarii creditelor au refuzat sa plătească. Iar băncile, au “descoperit” brusc, ca nu au ce executa: pentru ca valoarea reala imobilelor e mult mai mica!

Cine pierde?

In cazul creditelor garantate de stat, pierd fraierii care plătesc statului impozit, TVA, CAS si alte prostii.

In cazul creditelor garantate cu imobilul, o sa piardă băncile (ca n-au cum sa vândă vreodată clădirile alea nenorocite, la asemenea preturi). Adică pierd de fapt depunătorii!

Aveți bani la băncile din România? Hahahaha…

Bula imobiliară a fost umflata intenționat, de către bănci!

Nu era ciudat cum au ajuns românii sa dea 140.000 de euro pe un căcat de apartament in Militari? Nu era ciudat ce ușor primeau credite pentru asemenea cumpărături imbecile?

Cei care au dat atâția bani pe o casa din România sunt niște cretini si-si merita soarta: asta e clar. Dar ofițerii de credite care le-au aprobat dosarele, ar fi trebuit sa nu fie la fel de cretini. Si totuși au fost!

Economia, vaca de muls a comuniștilor si a Securității.

Ambasadorul SUA, Mark Gitenstein:

O elită a luat fiinţă din cenuşa anului 1989. Ea a ajuns să domine sectoare ample ale economiei, mass-media şi clasei politice. Era o elită care, în prea multe cazuri, avea legături cu fostul regim comunist şi chiar cu Securitatea. Tocmai de aceea şi acum mulţi români se tem să o înfrunte.

BNR încearcă sa mușamalizeze situația.

Adrian Vasilescu, purtătorul de cuvânt al BNR, zice ca acest scandal ar demonstra cică, vigilenta băncilor si soliditatea sistemului bancar: pentru ca i-ar fi prins pe nemernici. E o batjocura!

De fapt, băncile s-au prins ca au fost păcălite, abia după ce au ajuns in situația de executare silita: si au descoperit ca n-au ce executa! Rețeaua funcționează de ani de zile, iar acum deja e spartul târgului: deja bula imobiliara s-a dezumflat!

Daca erau vigilente, ar fi stopat împrumuturile încă din 2009!

Băncile românești: falimente in lanț!

Cu o săptămâna înainte de izbucnirea scandalului bancherilor, i-am avertizat pe cititori:

Scoateți-vă banii din bănci! ACUM, cât mai e timp!

Va amintiți falimentele băncilor din anii `90? Va amintiți de Bancorex, de Dacia Felix, de Banca Agricola, de Bankcoop, de Banca Religiilor? Va amintiți cum se calcau disperați oamenii in picioare la ghișee, sa-si scoată banii depuși – iar ghișeele erau goale?

Ei bine, situația de azi e mult mai grava! Azi, întreg sistemul bancar a dat credite neperformante – nu doar câteva bănci! Toate băncile românești au bani băgați in proiecte imobiliare: iar preturile caselor s-au prăbușit si se vor prăbuși in continuare. Toate băncile românești au dat credite de consum cu buletinul, care acum nu mai pot fi recuperate!

(FMI anunță Apocalipsul)

Lovitură după lovitură: România n-o sa adere niciodată la euro!

Mugur Isărescu, președintele BNR, a declarat pentru New York Times: trecerea la moneda euro în anul 2015 “nu mai intră în discuţie”.

Ce înseamnă asta? Ca băncile străine blochează fluxurile de bani către România. Că România va tipări tot mai mulți lei fără acoperire, ca sa plătească pensiile si salariile bugetarilor. Că economiile populației se spulberă.

Ați văzut cum au crescut in septembrie preturile la alimente cu 40-170%? Asta a fost doar o gluma, față de ceea ce vine. Vine hiperinflația, așa cum am spus de mult pe Capitalism pe pâine.

Si, pentru orice țară, hiperinflația înseamnă sfârșitul.

Citește si

Aveți lei românești? V-ați ars!

About these ads


Categories: Afaceri si companii, Macro, Politica si societate

Etichete:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

137 replies

  1. Pina sunt securistii la butoane se va fura la greu. Peste tot se fura, dar cu mai putina “indarjire”. Aici e foame mare… Sa bagi mana in borcan la 15000 de euro pe luna e “bataie de batjocura”. Niciun venit, oricat de mic, nu justifica furtul, cu atat mai mult 15000/luna, brut sau net, nu mai conteaza.
    Pedeapsa cu moartea pentru +1000000 RON furt, executii in piata mare, executii la groapa de gunoi a orasului, doar asta mai poate salva ceva.
    Dar cum asa ceva nu se va intampla “in timpul vietii noastre”…

    • Eu cred ca se va intampla foarte curand chiar, Victore. Intrebarea este daca o sa ai atunci sange in tine sa pui mana pe topor, sau tot o sa te vaiti pe internet.

  2. BNR protejeaza bancile din rasputeri pt ca altfel nu ar mai primi pomana de la FMI. in Rromania nu exista legea falimentului personal. atata timp cat aceasta nu exista, cei care au pus botul de au dat 100-150mii euro pe 2 camere intr-un bloc comunist nu au nici o sansa de scapare, bancile fiind la adapost. cand treaba se va imputi, se va crea banca-punte si bancile vor lua bani tot de la cotizantii fraieri

  3. ce se intampla daca ai credit la o banca care da falimet?

    • Daca da faliment o singura banca, va despagubeste Fondul de Garantare impus de BNR. Dar in ultimii ani, BNR a permis ca bancile sa mai ia bani din acest fond, care s-a redus considerabil.

      Deci daca urmeaza mai multe falimente in lant si va prinde cu banii in banci, ati pus-o. :D

    • ma refer la credit, nu la depozit..

    • Dana..câstigurile se privatizeaza iar pierderile se nationalizeaza. Adica, datoriile vor fi preluate de alte banci ca sunt bani de facut iar pentru depozite se despagubeste prin guvern ca doar sunt garantate de stat.

    • ——– depozite

      teoretic depozitele sunt garantate pana la x euro, despagubirea va fi in moneda tarii – leul nou la cursul din ziua declararii falimentului – o teapa! cursul se va duce spre luna iar fraierul primeste cativa lei pe euro

      ———-credite
      banca da faliment iar activele ii vor fi vadute, printre ele se afla si creditele, creditele vor avea alti stapani
      cei care au credit teoretic ar avea samsa de a-si cumpara creditul, ma indoiesc ca vor fi vandute la bucata iar cei cu credite sa aiba lichiditatile corespunzatoare

    • daca la depozit e clar ca da in lei

      intrebare la credite, in ce valuta va continua sa plateasca creditul?

    • Pai bancile vand dosarele de credit mai departe. Evident ca vor continua sa plateasca in valuta in care au contractat creditul. Daca au contractat lei, in lei vor platii, daca franci, franci. Ce crezi ca se poate modifica acel contract fara acordul tau sau cum ?

      Problema nu se pune in ce valuta platesti, ci ce fel de dobanda ai. Fixa sau variabila ?

      ia uite aici ce face BCR: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-13545414-ioana-mihai-sefa-departamentului-credite-garantate-din-bcr-discuta-online-luni-ora-13-despre-motivele-renuntarii-bancii-creditele-euro-cum-afecta-acest-lucru-piata-cum-putea-evolua-preturile-imobiliar.htm

    • cele in ron pot fi trecute* in eur sau raman in ron, robor va reactiona la situatia respectiva

      * daca creditorul a dat un credit callable, atunci are un as in maneca, pentru ca poate cere plata inainte de termen a creditului si cum debitorul nu are lichiditati si a platit pana in momentul respectiv va alege spre bine sau** ceea ce e bine pentru el… errrr creditor!

      nu stiu daca isi aminteste cineva postul in care am scris despre CDO-uri romanesti
      un scenariu ar fi ca unii din deponenti sa fie “pricopsiti” cu ceva cdo-uri romanesti sau mbs-uri ro, evident cele mai proaste. “din pacate” depozitele denomintae in eur nu acopera creditele, cele in ron nu le iau in calcul pt ca intro situatie delicata ele sunt egale cu 0.

    • banca care preia poate modifica destul de mult contractele existente, mai ales ca la majoritatea contractelor, scrie ca e posibil sa fie schimbari, mai ales in caz de forta majora, sau achizitii trebuie sa aiba ei o clauza

      iar daca acei cu credite in lei se trezesc maine ca trebuie sa plateasca in euro, si leul se devalorizeaza :) ha-ha

    • @iha-ahi

      Asta daca e specificat in contract. In 2006-2007 banca a incercat sa-mi schimbe valuta de rambursare pentru un credit. Am sunat avocatul si s-a inteles instant pentru ca nu aveau absolut nici o acoperire contractuala semnata de mine. Habar nu am cum arata un contract de credit actual, insa zici tu ca mai nou sunt prezente astfel de clauze de rambursare ? De curiozitate la ce banci din ro ai vazut asemenea clauze ? Sau te referi doar la creditele callable ?

      In cazul creditelor callable e de inteles, ai stiut din start care e treaba, banuiesc ca nu esti atat de tampit incat sa nu stii ca ai semnat pentru un astfel de credit. De fapt nu stiu de ce ma mir, am cunoscut oameni care habar nu aveau la ce dobanda s-au imprumutat.

    • @zuu Da, ei spun ca pot aduce schimbari, insa acele schimbari pot fi respinse de tine, caz in care esti obligat sa rambursezi ce a ramas de rambursat in termen de x zile. Insa schimbarile astea sunt specifice fiecarui articol din contract. De fapt ce mai, depinde ce ai semnat si gata.

    • Iar daca ai tu credit, nici o problema, creditul tau e transferat catre noii proprietari ai bancii. Tu oricum nu scapi, pentru in RO nu exista legea falimentului personal.

    • Da nici daca ar exista legea falimentului personal nu ar scapa. Astea is doar visele umede ale indatoratilor. Draga Dana, veic ontinua sa platesti creditul iar daca dobanda ta este variabila, rata iti va urca pana la cer, mai mult decat iti vei permite. Daca nu platesti insa detii active, iti vor lua tot ce pot pentru a acoperii restanta si vei ramane in strada in cazul in care iti iau casa. Daca nu au ce sa-ti ia nici tie nici girnatului, vei ramane datoare toata viata si vanata de recuperatorii de credite. In plus vei fi inregistrata la biroul de credite si nu vei mai putea imprumuta bani cat timp traiesti, probabil nu vei mai putea face abonament de telefon si vei fi privita cu scepticism in orice relatie comerciala standardizata de noua ordine mondiala. Asta se va intampla. Asa ca nu spera sa ti se ierte nimic.

    • ……si vei fi privita cu scepticism in orice relatie comerciala standardizata de noua ordine mondiala..’
      Vrei sa explici te rog faza cu noua ordine mondiala?

    • Stai linistit ca nu ma refeream la conspiratii daca asta iti este problema. Prin noua ordine mondiala voiam sa spun ca neplatnicii vor fi trecuti pe liste negre. E si asta un tip de ordine in societate nu ? Inseli partenerul de afaceri, nu mai pupi incredere, iti inchid usa in nas.

    • @Cornel
      Dar tu de unde stii? Lucrezi la banca?

    • Nu-ti mai raspunde Cornel ? Dupa cate tampenii spune e si cazul . Putem vedea foarte bine de cine sunt conduse bancile romanesti , adica filialele romanesti ale bancilor . De niste securisti notorii si comunisti care nu stiu sa conduca nici o gara , dupa spusele lui Tutea , si sunt pusi numai pe furat . Din d-astia e format “sistemul” la noi , din dobitoci!
      “Ve fi privit cu scepticism in orice relatie comerciala…” Hahahahahahahaha !
      Iar cu faza ca iti ia banca casa…mai vedem . Eu unul n-am credite si n-am case si-i fut in gura cu bancile lor comuniste . Daca era asa cum zicea nenea Cornel , bancile alea infailibile care te gasesc in gaura de sarpe sa-ti ia casa , nu trebuiau sa dea credite cu buletinul . Stiu caz , un tip care a fost angajat la paza trei luni de zile , timp in care a facut un credit la o mare banca , si-a luat bunuri multe de consum indelungat , s-a apucat de baut , a terminat banii si a inceput sa vanda in vecini lucrurile pe care le-a luat cu banii bancii. A plecat in Italia , i s-a pierdut urma toata vara si banca va lua sigur muie in loc de ce zice Cornel …Hai sa fim seriosi !

    • :) Ce va mai place sa credeti ca inselaciunea merge la nesfarsit ? E problema voastra. Bancile au fost bune cand au dat bani, acum cand e de dat inapoi is comuniste ? Or fi, dar atat timp cat nu dau faliment pe banii mei, nu ma fute grija de ce fac ele. Nu mai vreti banci, nu mai lucrati cu ele.

      Hai sa va zic o poveste. Se intampla in germania. In germania, autoritatea ce iti certifica bonitatea, se numeste SCHUFA. Un irlandez restant in tara lui, vine in germania sa lucreze si primul lucru care il face e sa-si caute o chirie. Agentiile ii cer dovada bonitatii, el semneaza si se trezeste respins de toti, nemtii nu stau sa-t dea motive. Si ajunge si la un chirias care ii cere sa-si scoata el personala un certificat de bonitate de la SCHUFA. Ei ce crezi ca avea el trecut acolo in certificat, datoria restanta din tara lui. Pana la cazul asta eu stiam ca SCHUFA nu face investigatii internationale, dar se pare ca-si face incet incet legaturi internationale. Nu stiu ce s-a intamplat cu omul, dar hai sa-ti zic ce reprcusiuni a putut avea asta: chiriei si-a gasit extrem de greu, ceva clandestin, cont la banca mai greu daca nu a putut sa se inregistreze cu contract, la locatia in care sta, abonament la internet, telefonie mobila din parti, redite nu mai vorbesc. Chiar si unii angajatori iti cer certificat de bonitate. Daca voua asta vi se pare nimic e treba voastra.

      Ca au noroc azi ok. Viata nu se termina maine. Sa vezi ce frumos este sa te lovesti de un sistem blacklist atunci cand vrei sa prinzi aripi.

      NU EXISTA SCUZA PENTRU INSELACIUNE SI FURT ! Ai luat banii, ii dai inapoi. Dar astia sunteti romanii, niste magari care cauta sa insele pe motiv ca “bancile e rele”.

      Nu-ti poate lua casa in caz de neplata a unui credit chiar si fara garantie ? :)))))))))))))))))))))))))) Esti in lumea ta baiete, nu am nici un interes sa te trezesc. Iti place sa crezi asta ? Crede!

    • Ia uitati aici ma baieti:

      Creditinfo SCHUFA operates in 10 countries in the field of credit information. In each country there is a team skilled team of local employees and General Manager. The product range differs from country to country.

      All existing Creditinfo subsidiaries retain their current registrations as members of Creditinfo SCHUFA GmbH. Creditinfo SCHUFA is located in the following countries:

      Czech Republic
      Georgia
      Greece
      Kazakhstan
      Lithuania
      Malta
      Poland
      Romania
      Slovak Republic
      Ukraine

    • eu sunt foarte de acord cu acest SCHUFA si bonitate, ar trebui sa-ti poti verifica angajatul, chiriasul, furnizorul, clientul, partenerul de afaceri, etc. si daca nu a platit sa aiba un istoric sa vada si altii ca omu nu isi plateste facturile la timp sau le plateste cu probleme, sau are probleme multe de calitate cu clientii (in cazul furnizorilor)

      dar sa nu te poarte cu hartii, sa aduci la fiecare teancul de hartii traduse si legalizate, etc. nu merge asa, sa se uite fiecare undeva online la acest SCHUFA si sa stie imediat care e situatia, cel putin la nivelul european

      sa mai dea faliment, traducatorii, legalizatorii, notarii, avocatii, plimbatorii de hartii pixuri si stampile.

      si angajatii lucreaza cu clientii cu echipamente, etc. daca gresesc ceva, cine plateste paguba?

  4. un sfat ceva? unde sa-mi tin banii de inmormantare? acum cat de mici or fii economiile mele in ce sa le pastrez,, in banca nu… leul saracul e micut,… euroiul e pe duca…

    • @maria

      http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/10/25/fmi-anunta-apocalipsul/

      Linkul exista deja in articol. Dar unii nu stiu sa faca nici macar click pe un link, ce ne mai miram ca or sa moara de foame?

    • Intrebarea era retorica. Ma bucur ca-mi porti de grija, eu spre deosebire de tine nu o sa mor niciodata de foame. am in gradina legume, cereale in magazie si purceaua in cotet:))))

    • @maria:
      Ai purceaua in cotet si totusi freci internetul din 10 in 10 minute? M-am lamurit cine esti :lol:
      Tu nu legume mananci, mai “maria”…ci rahat, cu polonicul.

    • Tu stii mai bine cum se mananca, probabil esti un ,,amarat” de bugetar frustrat, numa` astia au timp sa frece menta pe net.
      Gata, ti-am acordat prea mult timp…..pierd bani ….

    • @ Dan : foarte urat din partea ta, femeia a vorbit frumos cu tine, daca ai purcea si gradina nu inseamna ca nu poti sta chiar si mai bine de 20 minute pe internet. Tehnologia asta a ajuns si la sat.

    • @maria: sigur, fugi ca pierzi bani gramada…de fiecare data cand guita purceaua de foame pierzi un milion :lol:

    • @dumeleluiduma: care femeie, fraiere? tu chiar crezi toate dumele vad

    • Tanti Maria pune mâna si cheltuiei ca oricum nu vor mai valora decât hârtie higenica. Toate monedele nu numai leul. Asa ca profita de ei cât mai ai vreme. în ceea ce priveste înmormântarea fii linistita ca nimeni nu a ramas neângropat, ca le le pute.! :)

  5. La inceputul anilor 90 ,devalorizarea leului pe fondul lipsei de intrari valutare straine (investitii) a dus atunci ca romanii sa numere salariul cu milioanele .
    Importul era mare (exact ca acum ) si deficitul comercial era la fel de mare . Rezultatul a fost devalorizarea monedei si inflatia galopanta .
    Dupa 2004 au venit miliardele din vest sub forma de imprumuturi preponderent imobiliare , masini second hand si doar o parte infima in investitii productive . Locuintele vechi comuniste , de proasta calitate , slab confort au ajuns sa coste cit o locuinta noua in Italia . Culmea capitalismului mioritic smecher . :)
    Cum a fost inchis robinetul de bani la sfirsitul lui 2008 , a aparut dezastrul financiar national si criza economica . Au crezut toti prostii pe functii ca “economia duduie” .Ca atare au marit cheltuielile bugetare la nivelul ca in 2009 doar salarile bugetarilor si asistenta sociala au reprezentat 71 % din intregul buget national . Noroc ca dupa aprobarea in unanimitate a maririi salarilor in invatamint cu 50 % , criza a aratat ca nu erau bani
    Record de prostie umana ajunsa pe functii care voteaza , semneaza fara sa aiba habar daca sint bani sau nu . :)
    Astazi mai lipseste sa reduca si “capsunarii” remiterile in valuta in tara si sintem exact , identic la situatia anilor 90 . Cind asa, din intimplare :) au dat faliment niste banci socotite absolut sigure . :)
    PS . Nu trebuia sa vina Isarescu sa declare ca nu putem adopta euro in 2015 . Era suficient de citit bugetul national din anii 2008- 2012 .
    Curios ca si presedintele Basescu + intreaga masa de oameni de vaza (din toate partidele) au sustinut ineptia asta cu adoptarea euro pe toate canalele de informatie .
    Romanii ramineau extaziati si strainii se tavaleau de ris . Acum se vede mai bine unde sint prostii . :lol:

    • O buna parte din capsunari trimiteau bani acasa sub forma de ajutor alimentar acordat parintilor pentru a scapa de impozitul aferent acelei sume!Vorbesc aici de Franta!Iar apoi veneau cu avionul si ii scoteau cash din banca,asa ca acei bani nu se invarteau foarte mult in economia romaneasca!
      Iar o chestiune personala,ca statul roman sa nu beneficieze de niciun leu din munca mea le-am deschis parintilor un cont intr-un paradis fiscal unde transfer toti banii si deunde fac anumite investitii financiare! Cumpar ce e mai eftin!! De aceea imi place blogu lui Giurgea, ca vorbeste pe limba mea!

  6. Oare ar fi o solutie sa facem depozite la banci mai mici, nu neaparat la “mamuti” de genul RZB, BCR, BRD etc.?

    • Nu conteaza dimensiunea bancii, ci cata expunere au bancile respective pe credite imobiliare care nu mai pot fi recuperate. Daca sunt deja pline de credite toxice, adio, falimentul le paste.

    • Da, din pacate banci care sa nu fi dat credite imobiliare nu cunosc.
      Banci care sa nu dea “credit doar cu buletinul” stiu cateva…

    • Nici un client obisnuit nu stie care este cu adevarat situatia financiara a bancii sale. E posibil ca nici banca insasi sa nu stie cati bani a pierdut cu creditele toxice, pana cand nu e prea tarziu.

      Va mai amintiti ce surprinsi au fost toti, acum cativa ani, cand a cazut Lehmann Brothers?

    • Lumea-i larga….

  7. interesant raspunsul reprezentantei BCR , la intrebarea de ce au scos creditele in EUR din oferta.

    IINTREBARE In general, bancile sunt mult mai bine informate decat noi, “prostimea”.
    Oricum, o astfel de decizie poate avea urmatoarele interpretari:
    a. BCR nu crede ca EURO va supravietui in urmatorii cativa ani.
    b. BCR crede ca moneda nationala risca sa se devalorizeze masiv in raport cu EURO, aceasta marind riscul de insolventa pentru cei care au contractat credite in EURO.
    Care sunt de fapt motivele deciziei BCR?

    Raspuns :
    a.Decizia nu are legatura cu vreun scenariu de acest tip.
    b. Repetam pe scurt: exista resurse pentru sustinerea creditarii imobiliare in lei, dispare riscul valutar in conditiile mentinerii turbulentelor pe pietele financiare, avansul la creditele in lei este semnificativ mai redus fata de creditul in valuta

  8. Chiar daca ai scos banii din banca nu prea ai cum sa eviti efectele inflatiei, din pacate.

  9. «Nu era ciudat cum au ajuns românii sa dea 140.000 de euro pe un căcat de apartament in Militari? Nu era ciudat ce ușor primeau credite pentru asemenea cumpărături imbecile?»

    Au procedat la fel ca fratii lor din America. Alora (bancherilor) nu le-a fost rusine când au dat împrumut de 1 milion pentru o «cocioaba» ca au reusit sa pacaleasca «investitorii» ca au crestere, ca vor avea dobânzi «fara numar» si stiti cu totii ce s-a întâmplat. Numai ca amarâtul de-si luase o casa ca nu avea unde sa stea, a ramas satisfacut ca macar a întrezarit «visul american», bancile au fost salvate de guverne iar peirdantii aia de muncesc ca platesc taxe mai multe. De abia astept data de 7 noiembrie.

    • Si ce asteptari ai de la data de 7 noiembrie? Te referi la alegerile din SUA?
      Tin sa te anunt ca in 2008 democratii si republicanii au votat impreuna in favoarea salvarii bancilor, inclusiv Paul Ryan.

    • «Te referi la alegerile din SUA?»
      Nu, nu ma refer la SUA ci la problema Greciei ca au nevoie pîna pe 15 noiembrie de înca 100 de miliarde. Cred ca au pus gainile la clocit si asteapta sa scoata puii. :)

  10. Vasile Blaga (PDL): “Dorim locuri de muncă. De aceea, dorim ca de la 1 ianuarie să creștem salariul minim la 850 de lei, iar de la 1 ianuarie 2015, la 1000 de lei.”
    “Am luat măsurile care s-au impus și asta l-a făcut până și pe domnul Schultz să declare la Bucuretști că paramentri economici ai României sunt invidiați de multe state europene” a mai declarat Blaga.
    http://www.b1.ro/stiri/politica/vasile-blaga-la-lansarea-candida-ilor-ard-dorim-sa-reducem-cota-unica-la-12-i-sa-cre-tem-salariul-minim-la-850-de-lei-41690.html

    Ei, uite d-aia firmele nu mai angajau, ca taxele pe munca si salariul minim erau…prea mici! :mad:
    Astia chiar sunt necunoscatori in ale economiei sau ne iau la misto? :roll:
    Pai, daca un partid care se declara de dreapta propune astfel de masuri, ce sa mai asteptam de la comunistii din USL :?:

    • Păi cred că sunt amândouă…Adică tabăra proștilor care habar n-au de economie – iar această tabără se găsește în față și glăsuiește către popor, dar și tabăra ălora din rândul doi, care înțeleg economie care, pentru a-și menține pozițiile și avantajele, șoptesc tâmpenii gen FNI (dormi liniștit că totul e bine!) la tabăra din față.
      Sau o fi gândirea asta proastă – în cazul României în mod sigur, că dacă salariile sunt mai mari, omul va cheltui mai mult. Dacă va cheltui mai mult, crește consumul prin urmare și producția.
      Sloganul ăstora acum care ar fi: Să vă ARDem bine! Să ARDem țara mai mult! sau Să ARDem gazul de pomană, ca până acum!

    • Pai, desigur ca marirea artificiala si fortata a salariilor si pensiilor este o prostie. Consumul mai mare nu va stimula economia romaneasca, caci niciun produs pe care-l vor cumpara oamenii nu este produs aici in Romania. Toate fructele si aproape toate alimentele de baza sunt din import. La fel si automobilele, produsele electronice, softurile si asa mai departe. Deci, vrei-nu-vrei, salariile mai mari care vor merge in consum vor iesi pana la urma din tara. Tot ce sunt in stare guvernantii este sa ia bani fortat de la putinele firme care au mai ramas in economia neagra – sau bani luati cu imprumut de la straini – apoi bani aceia vor pleaca din tara, acolo unde s-au produs bunurile cumparate de cei carora li s-a marit venitul.
      La un moment dat, a avut Mihai un banc excelent cu doi tarani carora le-a dat stapanul niste tuica s-o vanda la piata si ceva bani de cheltuieli. Cautati bancul ala pe blog, caci ilustreaza perfect situatia :-)

    • Mersi pt. link Marius. Bancul acela este cea mai buna explicatie care demonstraza f. clar de ce nu functioneaza minciuna socialista despre “stimularea economiei” prin consum. Daca nici povestea aceia nu le da ceva de gandit socialistilor..atunci nu stiu ce s-ar mai putea inventa pentru a le “deschide” mintea.

    • Nu ca vreau sa-i iau apararea lui Blaga ca in principiu ai dreptate. PDL numai de dreapta nu e. Insa aici calculul politic sta cam asa:

      1) Cota unica se reduce imediat de la 16 la 12%. Asta se aplica tuturor, iar patronilor dublu ca se aplica si la dividende. Singurii care nu beneficiaza sunt sarantocii care chiar au salariul minim pe economie.
      2) Acestia sunt acoperiti de strofa a doua. Si se bucura ca li se mareste salariul de la 700 la 850. Dar sunt atat de putini incat chiar nu conteaza. Ce conteaza sunt patronii care isi platesc la negru angajatii si declara salariul minim in acte. Acestia trebuie sa plateasca taxele la diferenta de bani in plus adica cam 120 RON/angajat. Insa acestia castiga pe de cealalta parte din scaderea mult mai mare pe profit si dividende. Deci in continuare le convine.
      3) Marirea din 2015 nici nu mai conteaza ca oricum inflatia va manca jumate din acestia. Ce conteaza e ca e o suma rotunda ce da bine in mesajul electoral: Ne alegeti pe noi si va marim salariile la 1000RON.

      Din pacate calculul politic nu o sa le iasa. Romanii numai de reforma fiscala nu sunt interesati. Ei stiu ca statul le fura banii din buzunar. Iau banii de pe taxe dar cand sa arate ce-au facut cu ei politicienii ne arata cu mandrie cei 10km de autostrada pe an realizati. Romanii erau mult mai interesati de reforma clasei politice. Si aici si USL si PDL au dat-o in bara rau de tot. A se vedea articolul anterior:

      http://capitalismpepaine.wordpress.com/2012/10/30/votam-cu-porcii-sau-votam-cu-boii/

      Coruptia si prostia mananca Romania. Fara ele am putea reduce taxele la jumate si tot ar fi destul pentru un buget de stat echilibrat.

    • Kyberion, ok, Blaga planifica el o reducere a cotei unice de la 16% la 12%. Dar asta nu va afecta societatile care au ales sa plateasca 3% impozit pe venitul realizat – acestea fiind majoritatea firmelor cu 1-3 angajati – NU cele care au 16% impozit pe profit.
      De unde, trebuie notat ca, majoritatea firmelor mici care se lupta cu birurile si de-abia mai rezista sa supravietuiasca – acelea nu vor avea vreun beneficiu din acea reducere de la 16% la 12%.

      Apoi, in legatura cu dividendele reduse pt. patroni: pai, din cate stiu eu, ca sa poti pretinde si deduce legal dividende; mai intai trebuie sa fi realizat un profit. Daca nu ai avut profit…nema dividende! Dar pana atunci, intre timp si pana in primul trimestru al anului viitor, o firma mica va trebui sa acorde angajatului un salariul minim marit + plus taxele mai mari aferente acelui salariu minim. Eu am cativa amici care detin firme mici de cartier, cum ar fi imobiliare, dealeri de automobile uzate, chioscuri, buticuri care vin cu bani de-acasa de vreo 1-2 ani, darmite sa-si mai poata permita cheltuieli aditionale cum ar fi cele cu taxele marite la salariul minim. Discutia asta parca a mai fost exact anul trecut pe timpul asta, atunci cand tot asa, s-a marit prin ordonanta salariul minim. Ce s-a scris atunci este acum si mai valabil. Statul nu ar trebui sa se implice in nici un fel in economia privata, mai ales fortand prin lege cat sa fie salariul dat de patron angajatului.

      Ar trebui sa ne asociem cu totii – cea mai buna metoda sa spunem NU impozitarii fortate este sa nu mai angajam decat PFA-uri care-si platesc singure impozitele si taxele. Sa vada tot romanul cati bani se duc la stat in impozite si taxe si sa nu mai injure “patronii cei rai” care nu vor sa le plateasca salarii mari.

    • De acord cu tine, eu doar am explicat ideile lui Blaga. Care gandeste ca un politician, nu ca un patron. Solutia aici ar fi un partid al patronilor, care sa ne reprezinte interesele. Chiar si un partid mic dar care sa aiba 5-10% din voturi ar fi de-ajuns pentru a ne promova ideile (dupa reteta UDMR-ului care s-a tocmit cu inversunare pt. drepturile maghiarilor) Dar acesta trebuie sustinut cu bani, nu doar cu vorbe. Si acum intrebarea care o ridic la fileu la toata lumea de aici, cam cat ati fi dispusi sa investiti lunar/anual intr-un astfel de partid?

    • Eu sunt unul. Măcar nu se mai aruncă banii pe fereastră. Dar sincer mi se pare inutilă ideea unui partid atâta vreme cât există atâtea patronate și asociații ale patronilor care pot face diferența. UDMR se bate pentru o etnie, bătălia asta nici nu ar trebui să existe, să te lupți pentru o situație economică normală, cu legi normale. Cutremurul începe din subsol și până la suprafață se întețește și face pagube mai mari. Această criză poate fi momentul și epicentrul cutremurului care sper că va schimba mentalitatea românească, pe români și România.

    • Complet de acord cu idea unui partid al patronilor si sunt dispus ca a doua zi dupa ce s-a infiintat un astfel de partid sa-i aloc 100% contravaloarea taxelor si impozitelor aferente statului pt. toti angajatii mei si al amicilor mei, aprox. 5-700 euro/luna.

  11. Poti foarte usor sa eviti inflatia, si daca ai bani putini, si daca ai bani multi.
    Cu bani putini, poti cumpara aur, de la amanet, “piese” de un gram/doua, cat mai multe, de gramaje cat mai mici.
    Acestea pot fii transformate foarte usor in lichiditate, e drept ca nu ai vreo dobanda, dar te protejezi de inflatie, si ai si un mic profit, datorita cresterii cotatiei, bijuterii pe care le poti tine acasa.Daca ai bani multi, cumperi aur/argint/platina/paladium etc, insa aici este vorba de alta categorie, nu am nici timp nici chef sa detaliez.
    O alta categorie de investitii, sunt operele de arta, insa aici ai nevoie de muuultii bani, si sunt relativ greu de “convertit” in bani, intr-un timp scurt si la un pret bun.

    • O întrebare domnule Lucian… văzând că sfătuiți cumpărarea de aur drept investiție, ce părere aveți despre următoarea situație:
      cumpăr 10 grame de aur la 48 euro gramul. În acest moment aurul meu vine cumpărat la 24-maxim 30 euro pe gram. Ce fluctuație credeți că va avea sau ar trebui să aibă prețul aurului în timp pentru a-l considera drept o investiție? Să fiu sincer când am ajuns în Italia în urmă cu 7 ani aurul meu – folosesc această expresie în ideea de client nu că aș fi avut aur la momentul acela, venea cumpărat cu 18-23 euro la gram și mi se vindea cu 35-38 euro la gram. Să zicem că în 7 ani a avut o fluctuație de 8 euro la gramul de aur pur 24k. Dacă în 7 ani sunt 8 euro de câștig la aurul pe care eu îl vând și în același timp la cumpărare prețul a crescut cu 10 euro… Nu mi se pare nici pe departe investiție, nici măcar sub formă de a păstra banii.
      Nici măcar în cantități mai mari, de ordinul chilelor. Poate doar dacă este cumpărat de la bancă sub formă de lingouri. Acest aspect îmi este încă necunoscut.
      Sunt de acord cu operele de artă, poate chiar investind sume mici în artiștii încă necunoscuție.

    • Iti faci un prieten cu casa de amanet (cum am facut eu de exemplu) si cumperi aur la pret de achizitie! Din prima zi fac profit! Acum 1 saptamana am cumparat cu 105/gram si chiar azi am vazut in Bucuresti o casa de amanet cumpara la 122/gram

    • Deci “ideea de investitie” este sa faci o intelegere romaneasca cu un smecheras? Si de ce smecherasul te-ar ajuta pe tine, in loc sa bage banii in buzunar.

      Apoi, in al doilea rand, daca oamenii crapa de foame, de ce crezi ca aurul tau sub forma de bijuiterii ar fi lichid? Cine dracu ar vrea inel aur, ce sa faca cu el, sa-l puna in ciorba? Dar tabloul pictorului, ce sa faca cu el? Sa-l manance la micul dejun? Sau sa-l schimbi cu unul care are inele de aur? Crezi ca ala care are 1 chil de cartofi o sa-ti dea cartofii lui in schimbul panzei tale mazgalite?

    • ” ideea de investitie” este orice poate aduce profit, indiferent cum

      Pe termen lung aurul are valoare, hartiile nu! Pentru aur s-au dus razboaie, pentru hartii nu!
      “Apoi, in al doilea rand” daca produci mancare ce faci cu ea? daca oamenii tai nu au cu ce sa o achite?

      Logic: daca esti un producator de mancare si ai de ales intre un tablou, aur sau bani inflationisti (hartii colorate care le putem incadra cam tot la “panze mazgalite”) ce ai alege?

    • Aur – cotatia internationala va fi influentata de cine va castiga alegerile in SUA:
      - daca iese Obama pretul aurului va sari in sus.
      - daca iese Romney pretul aurului va scadea (cel putin momentan).
      Aveti explicatia aici: http://www.marketwatch.com/story/profit-from-32-years-of-election-data-2012-11-06?link=MW_latest_news

      Astazi, la ora la care scriu, pretul aurului a crescut cu +2% asadar se poate trage concluzia ca investitorii sunt ingrijorati ca nea Obama va castiga alegerile :lol:

    • Aurul arata bine pe grafice si sunt 4 semnale bulish (de cumparare):
      * Trend Indicator Oversold & New Green Bar
      * RSI Indicator Oversold & Crossing Above ’30′ Level
      * SMI Indicator Oversold & Crossing Above Signal Line
      * CCI Indicator Oversold & Crossing Above ‘-100′ Level
      Grafic: http://www.tradepilot.com/Default.aspx?SID=GLD

  12. Bravo! acesta a ajuns cel mai citit articol din RO pe wordpress:

    http://botd.wordpress.com/top-posts/?lang=ro

  13. Interesant ar fi ca de maine sa inceapa nebunia retragerilor si apoi sa-l acuze isarescu pe Mihai Giurgea de subminarea sistemului bancar romanesc :)))))))))))

  14. Apropos de Radu Soviani. A ajuns sa va dea dreptate. Acum recunoaste si el falimentul institutiilor publice:

    http://soviani.com/2012/11/03/despre-the-money-show-the-money-channel-si-money-ro-tv/

  15. Mihai, dar unde esti! Deja a trimis Isarescu potera dupa tine?! Nu ca mi-as dori dar te poti astepta oricand la asa ceva din partea sistemului….

  16. @bigbadsheep
    Nu recomand cumpararea de aur in circumstantele descrise de dumneavoastra;
    1- in cazul cumpararii aurului din magazine specializate, aka bijuterii, pretul este compus din valoarea aurului in sine + manopera + “firma”; acest caz este defavorabil.Din casele de amanet, il cumperi mult mai ieftin, decat dintr-o bijuterie.
    2- pentru a stabili un “prag de rentabilitate”, si alti “indicatori” oricine poate folosi un excel si putina matematica.De asemenea exista pagini unde poate fi vazuta evolutia pretului aurului in timp
    3- in Romania, doar Piraeusbank vinde aur fizic, cotatiile se pot vedea aici:
    http://www.piraeusbank.ro/Persoane-Fizice/aurul_tau_pf_sect/cotatii_AURul.html
    Nu au cea mai buna oferta, dar nu vreau sa fac reclama.

    Domnule Mihai Giurgea, Isarescu o sa va acuze de conspiratie, caci chiar acum, cand vrea sa reduca masa monetara, pentru a “stabiliza” cursul leu/euro, dumneavoastra sfatuiti lumea sa-si ia banii acasa! :)).Poate il trimite pe Adrian Vasilescu sa va bata, aveti grija. :))

    • De cand dracu a ajuns sa scrie Evenimentul Zilei “nu v-a zgudui”, in loc de “nu va zgudui”?! Fata asta, Ana-Maria Adamoae, cu siguranta a terminat si Jurnalistica!

      E clar ca am plecat la timp din presa, hahahahaha…. :lol:

    • din ce spune ea nu a facut jurnalistica, dar in schimb e bine educata :) poate o fi din cauza fetelor de la corectura…

      http://ro.linkedin.com/pub/ana-maria-adamoae/1a/772/bbb

    • Ziarista aceea a facut Facultatea de Litere la stat si scrie “v-a” in loc de “va”? Acum sunt chiar socata! Facultatea de Litere e maximum de pregatire, pe care o poate oferi tara romaneasca, in domeniul limbii romane.

      Va dati seama ce dezastru este acum in Romania, daca un tanar absolvent de Litere la stat, scrie in halul acesta?
      E ca si cand un absolvent de Poli ar avea nevoie de calculator, ca sa spuna cat fac 7×6. Adio, Romania!

    • Oricat de ciudat suna chiar există aceşti absolvenţi care au nevoie de calculator…nu doar pentru calcule simple ci şi pentru a trage o linie dreaptă pe o foaie. Se vede in fiecare an la BAC viitorul ţării.Al omenirii a fost atât de crud înfăţişat in Idiocracy.Numai că la România s-au accelerat vremurile şi deja trăim în epoca intrebarilor: am auzit ca daca ma spal cu coca cola dupa ce fac dragoste nu mai raman insarcinata si altele…

    • @Elena: Doamna, este rezultatul a 20 de ani de reforme populiste in invatamant. Fiecare ministru a vrut sa fie Spiru Haret. Degeaba vorbim noi aci de economie, de criza, de solutii, ca forta de munca e praf si pulbere. Cine a invatat ceva, a invatat in ciuda sistemului, nu datorita lui. Si acum cea mai buna sansa este sa plece din tara, ca Romania cu adevarat nu mai are nici un viitor!

    • am avut colega doctorat in informatica universitatea bucuresti, nu stia ce e pixel !

      am avut angajate 2 fete cu masterat in marketing care nu stiau nici deunde sa inceapa cu marketungul …, si nu au fost in stare sa-si scrie cererea de demisie corect conform procedurii

      exemplele pot continua …

  17. Eu imi tin 50% din economii in certificate germane pe termen scurt (Bund), le-am cumparat la 123 puncte prin 2010, acum sunt 143 p. Spre deosebire de aurul fizic, sunt foarte lichide, caci in momente de criza ele cresc. Dobanda e nesemnificativa, aproape de 0, dar maca stii ca daca euro dispare, atunci banca (Deutsche Bank – banca de investitii) mi le va converti automat in…DM.
    Iti deschizi cont in euro la DB Germania, il alimentezi (minim 50.000) si comanzi brokerului sa-ti cumpere ce vrea muschii tai, Bund, aur, porumb, chiar si un crucisator….
    Comision tranzactie de bun simt 0.3%.
    Asta cu dusu la casa de amanet e tiganie, pe urma, unde-ti tii bijuteriile, in casa?

    • Sunteti constient, cred, ca majoritatea conturilor de economii din Romania sunt in medie de 2500 de euro. Similar cu SUA, unde majoritatea familiilor nu au rezerve mai mari de 3000 de dolari.

      Deci solutia propusa de dvs este total neinteresanta pentru majoritatea romanilor. In schimb cealalta solutie, este exact ceea ce au nevoie.

    • Multi din cei la care faceti referire au facut credite frumusele prin 2006-8 ca sa-si cumpere lcd, masini sh sau noi, unii mai elevati terenuri care nu mai valoreaza nici 30%, sau, grosul, apartamente la supraevaluate in speranta ca se vor imbogati peste noapte…ca in America. Sunt vreo 30 mld. credite date la pers.fizice.
      Eu am economisit, nu am niciun teren, doar 2 apt (in unul stau, in celalalt muncesc la propria-mi firma) iar pana in decembrie 2011 ma uitam la un tv Daewoo din 2000…Si merg cu un Clio suportand flash-urile celor cu 2500 euro economii.
      De aia iubesc criza, dea Domnul sa dainuiasca inca 5 ani macar!!!

    • Esti sigur de ce spui? Ai niste aur in lingouri mici asa vreo 200 grame. Ma indoiesc ca nu gasesti clienti sa iti furnizeze cash pe el. Si platite la pret bun bun. De vreo cateva zile numai la asta ma gandesc. De unde sa cumpar niste aur fizic si sa il tin la beci ca nu se strica :). Nu in banca ca … mai sparg unii bancile si e periculos Mai bine ai baga ochiul pe graficele de aici http://www.goldprice.org/spot-gold.html. Aurul a crescut de acum doi ani cu 21 % in dolari si 22% in Euro. Certificatele tale germane au crescut cu 16%. Eu zic sa te mai gandesti. Aurul a fost ochiul dracului intotdeauna nu niste hartii ce nici bune de hartie igienica nu sunt

    • E o tampenie sa cumperi aur fizic,…..IMHO.

  18. ‎”In timp de criza economica globala, se ingheata taxele si se reduc salariile in sectorul public; rezultatul este salvarea mediului privat si stagnarea, nu caderea consumului”. Emil Boc? Nu, Leszek Balcerowicz, live la BNR.

  19. Oamenirea va avea tot timpul bule . A fost bula lalelelor , bula imobiliarelor etc intrebarea este care va fi urmatoarea bula ….sa fie aurul ? sa fie pamantul ? sa fie altceva ?greu de zis

    Oricum cine tine banii in banca pierde indiferent in ce banca sau in ce tara . SUA a dat de mult drumul la tiparnita , UE are o inflatie reala mai mare decat dobanda la orice depozit in euro si daca si drumul la tiparnita e chiar naspa……deci banii nu ar trebui sa stea in banca …

    Nu ma intrebati unde ca nu stiu :) ….poate in obligatiuni ….poate in piete emergente …poate in cereale sau cel mai bine poate in business ….

    Cine intelege acum directia si unde se vor indrepta banii isi va multiplica veniturile substantial . Toti vest europenii stau cu depozite si nu misca nimic asteptand …directia . Dar cand masa va descopri directia va fi prea tarziu sa faci profituri substantiale :)

    • Urmatoarea bula va fi bula hranei. Care nici nu va fi o bula propriu zis, pentru ca se va baza pe o nevoie reala, nu inventata. Si care nici nu se va termina prea curand.

    • “The food bubble” :lol:

    • Mariana exista o probabilitate mare sa ai dreptate .Daca va fi o bula a hranei inseamna ca va fi o bula a principalei resurse care produce hrana – adica va fi o bula a pamantului ….deci daca va fi o bula a pamantului si a hranei inseamna ca e o oportunitate de business in domeniu – productie sau servicii conexe …..inseamna ca merita sa cumpar acum cat sunt ieftine actiuni la toate agromecurile si fabricile producatoare de …produse alimentare ….

      Cam asta e feelingul general …ca va fi o bula a pamantului ….si totusi !?!

    • Va inselati, domnule. Principala resursa tehnologica pentru producerea hranei nu mai este pamantul, inca de prin anii ’80. Este petrolul. Va recomand sa va puneti la curent cu tehnologia.

      In acest moment, 90% din ceea ce mancati nu mai este hrana naturala, exceptand cazul in care traiti la tara si va impartiti timpul intre internet si purceaua personala, cum zicea cineva mai sus. Acest procent va urca in circa 10 ani, la 100%.

    • Urmatoarea bula va fi împrumuturile studentilor. Ïn SUA la ora actuala aceste împrumuturi reprezinta 1000 de miliarde de $. Ïn ultimii ani sunt foarte multi care sunt în mare dificultate sa plateasca macar interesele. Cänd te-ai ales cu o datorie de peste 100 de mii iar tu esti la limita subzistentei este foarte greu sa faci fata. Se vorbeste din ce în ce mai mult despre aceasta “bula”,

  20. @Elena: “scrie “v-a” in loc de “va”? Acum sunt chiar socata! Va dati seama ce dezastru este acum in Romania, daca un tanar absolvent de Litere la stat, scrie in halul acesta?”

    Nu vreau sa-i iau apararea ziaristei, dar dezastrul Romaniei nu vine de aici. Henry Ford nu a reusit sa faca decit 6 clase si nici acelea ca lumea. Mara problema a Romaniei este analfabetismul managerial, financiar, digital si nu in ultimul rind politic …

    Ce mult mi-ar place sa fac si eu in romana, engleza, franceza si germana numai atitea greseli cite face ziarista asta :)

    Romania ar mai avea o sansa daca si engleza ar deveni limba oficiala.

    • ara problema a Romaniei este analfabetismul managerial, financiar, digital si nu in ultimul rind politic …

      Absolut corect !!!!

    • Nu cred ca ati inteles problema. Problema nu e ca este dansa analfabeta, ci ca statul roman i-a dat o diploma de profesor de limba romana. Chiar si in exemplul dat de dvs, Henry Ford a reusit sa devina milionar, dar nimeni nu i-a dat cadou o diploma de limba engleza.

      Diplomele date de statul roman nu mai valoreaza nimic, pentru ca nu mai certifica nimic. Le primesc in mod egal si prostii si desteptii. Aceasta este problema.

  21. Cred ca problema creditarii in euro sau in lei ar merita un articol special.
    De ce ? Pai pentru ca in ultimii 22 de ani autoritatile au incurajat creditarea in valuta desi normal, natural, firesc era sa promoveze creditarea in lei, ca asta e moneda in care romanii isi primesc salariile.
    Creditarea in valuta are avantaje numai pentru banci si dezavnataje numai pentru omul normal. Toate fluctuatiile de curs ale valutelor i-au afectat dramatic pe clienti si deloc pe bancheri. Romanii au devenit prostii de serviciu pe spatele carora bancile faceau speculatii valutare, cu cursuri umflate, cu comisioane de schimb valutar etc.
    Tot scenariul asta nu ar fi functionat daca nu se crestea foarte mult dobanda la lei, care in comparatie cu cea la valuta era dubla, tripla, cvadrupla. Inteleg ca exista risc de tara, CSD-uri, ratinguri dar asta nu insemna ca spoliem cetatenii ca sa mearga bancile bine.
    Uite ca bulgarii si-au facut consiliu monetar si au rate de creditare in leva apropiate de cele ale euro.Deci se poate.
    La noi totul e in euro sau dolari : case, masini, utilaje, pompe de apa, tamplarie etc. La bulgari pretul unei masini se exprima in leva si se crediteaza in leva, la romani e in euro, se crediteaza echivalent euro si platesti in lei la cursul valutar plus comisonul bancii, curs istoric, reevaluare … etc

    • “Tot scenariul asta nu ar fi functionat daca nu se crestea foarte mult dobanda la lei…”
      Inflatia galopanta din 1997 – 2002 nu a crescut-o nici Hasdrubal, Iliescu, sau Cozmanca, inflatia era “rodul” mentinerii unor sute de mii de puturosi in combinatele&regiile ineficiente ale patriei. Capul de afis la scumpiri o tineau si o tin energia termica a Radetelor, gazul Romgazurilor, curentul Electricilor, etc.
      Eu platesc mult kilowattul pentru ca furnizorul NU ARE CONCURENTA, DAR ARE RUDE ANGAJATE.
      Asadar, inflatia nu e nicio conspiratie, e ineficienta, hotie si lipsa de concurenta.

  22. Mi s-a propus să merg în Brazilia pentru următorii 5-7 ani, să muncesc acolo. Să accept? Văzând că e o piaţă emergentă poate e mai bine să şterg totul şi să o iau de la zero acolo, cu munca, viaţa, economia şi economiile.

    • Nu te mai gandi, du-te! E sansa vietii tale.

    • Eu le-as spune CRIC in loc de BRIC…nu am incredere in aceste mult laudate economii emergente in mare voga acum ca Cristi Minculescu cand eram student in Regie…
      Daca ar fi s-o tund, am o singura destinatie: Australia, mi-as deschide acolo un laborator de patiserie/cofetarie/restaurant romanesc, etc. Te costa infiintare + taxe aferente A$350, 3 zile si spor la clienti, aussies se dau in vant dupa mancaruri de pe alte meleaguri, ei n-au nimic original.

    • Macar stai la caldura si printre oameni zâmbitori!

  23. Pentru cine vrea sa urmareasca în direct evolutia rezultatelor în SUA

    http://www.radio-canada.ca/elections-usa-2012/tableau-de-bord

  24. Mme Merkel…si geografia.

    • Realegera lui Obama provoaca un nou dezmat planetar: toate lumea se inghesuie sa-l felicite, de la sefi de trib din Kenya, pana la liderii UE.
      doar cateva flashbacks din prima legislatura a lui Obama pentru a stii la ce se ne asteptam in al doilea mandat:

      Flashback1 : President Obama To Russia’s Medvedev On Missile Defense — ‘After My Election I Have More Flexibility’;

      Flashback 2 : Obama To Palestinians: Delay Next Bid For Statehood Until US Election Is Over”;

      Flashback 3 : Obama Reelection — “Death Sentence for U.S.-Israel Relationship”

      -

  25. C – parca vorbeam ceva vreme : Germania la marca si restul la ce vor ei. O chestie cu greerasi

    Cinic nu??? I-a uitati ce spune Nentu Stiglitz : Germania sa se intoarca la marca lor fenomenala si restul la ce vor ei ( euro). Adica da-ti afara din zona euro. Mie mi se pare destul de inteligent , numai ca frecangeala dureaza prea mult.

    Madrid-
    But in the end this would only be a small detail. What is important now, in fact, is to look at it in perspective. And it is on this front that Stiglitz launches its warning: the crisis in the West is by no means over. Because no illusions – he continues – “We are still in the midst of the storm sovereign.” It ‘been looking back at the history of the Great Recession – The year was 1929 – the economist has drawn this conclusion. But nothing is lost. E ‘convinced that if Europe is able to build a stable framework for its banks then the situation will improve. “Without a union bank resources are directed to disperse and institutions will not be able to deal with the situation.” Recognizes that ‘ infector crisis is America, but now the risk of witnessing a flight of capital is strong across the Atlantic, and if missing a common denominator in the European financial system countries of the Old Continent would be left to their fate. In other words it would be the end. Hence his last piece of advice: the Union Banking includes all banks: the big ones and small ones. The crisis on the other hand does not look anyone in the face. Would not make sense to deal with it then distinctions.

    • Intoarcerea la marca inseamna hiperinflatie pentru populatia(socialista) a UE (cei care raman cu eur); inseamna probleme pentru US$ si abia apoi probleme pentru exportul Germaniei. 65% din populatia Germaniei doreste sa se intoarca la marca si sa lase comunistilor rolul de “uberman”. Eu personal cred ca vor ramane in uniune.
      Dar daca ies, astept sa vad noul lider :lol:http://www.youtube.com/watch?v=labtcpEsmSQ&feature=related

  26. Problemele cu exportul german ,draga Cristina au inceput deja. De hiperinflatie le e frica tuturor tarilor si populatiilor europone (ceea ce indica macel), nu numai germanilor. Ca germanii sunt isterici si vad fantasme la orice colt , asta este alt ceva. Dar sa stii ca inflatia si hiperinflatia nu depinde doar de/sau ei.
    Eu pot sa-ti spun ca am vazut deflatie anul asta , spre exemplu in Italia. Chiar am fost uimit . Multe bunuri si servicii care costau mai putin, bine inteles altele au crescut cum ar fi carburantii , dar , doar datorita maririi accizelor de catre guvern . In fine,….
    Daca lor le este favorabil o moneda destul de puternica asta nu inseamna ca altora le este la fel de oportun. In UE nu stiu , daca in afara de germania ( poate o mai fi vreo unul) , mai este interesat de moneda puternica ptr a avea pret mai bun , la materii prime.
    Prin urmare , o idee mai geniala ar fii, sa-si faca moneda lor , la valoarea cea mai favorabila nemtilor, ca e pe barba lor. Mi se pare cat se poate de onest.
    Pai unul (destul de important) , l-ai vazut deja este Monsieur Obama , care joaca rolul de sustinator, restul amicii sai.

    http://www.sueddeutsche.de/politik/terminkalender-des-us-finanzministers-analysiert-europas-grosse-nummer-1.1514884

    Frankfurt, November 7 (TMNews) – Care tears and blood in sight for Commerzbank, Germany’s second largest bank, which is preparing to cut 5.6 million jobs, 10% of the total workforce. This was revealed in anticipation of the German weekly Die Zeit on the eve of the quarterly accounts of the institute, which will be released Thursday. According to the magazine the Frankfurt institute is planning to cut costs by billions of euro in all its business units by the year 2016. Previously, it was estimated rather than be hit would be especially the retail banking division. According to the Zeit, the exact number of cuts will be announced on Thursday because of the ongoing negotiations between the company and unions. No comment from a spokesman for Commerzbank. (With source AFP)

    http://www.sueddeutsche.de/politik/terminkalender-des-us-finanzministers-analysiert-europas-grosse-nummer-1.1514884

    • Franta
      http://stat.wto.org/CountryProfile/WSDBCountryPFView.aspx?Language=E&Country=FR
      Germania
      http://stat.wto.org/CountryProfile/WSDBCountryPFView.aspx?Language=E&Country=DE
      Ai aici datele WTO ds Franta si Germania, am ales Franta pentru comparatie pentru ca este a doua economie europeana ca marime si pentru ca se pregatesc sa intre in recesiune tehnica pe sfarsit de 2012.
      Daca esti curios ai sa vezi ca importurile de fuels and mining products este acelasi (18,7F vs 18,9G), cifra pt importurile din UE este aceasi (58,9 F vs 54,8G). Deci ambele tari ar fi interessate de preturi (in$…deh) mai mici .
      Daca te uiti la exporturi Fr raporteaza la exp FOB 596.068mil, iar Ge 1.472.281mil$. Deci nu e vorba de moneda ci e vorba de consum pe cap de locuitor si de productivitate. (trade per capita 21.776Fr si 36.415Ge)
      Deci eu cred ca nemtii au dreptate cand spun ca este nevoie de austeritate.

    • Eu nu m-as uita doar la exporturi. Unele tari precum Germania, China si altii ( si noi in trecut) , erau/sunt predilecte spre export si mai putin pe consumul intern.
      Apoi ar mai fi si faptul ca germania nu se raporteaza doar la cifre tip GDP, si GDP/locuitori (dar nu asta e f important) . Germania cu este o tara mai mult pe exporturi decat pe servicii si 2 consuma mai putin .
      Franta de exemplu e axata mai mult pe servicii decat germania , are mai mult turism si alte fite, deci consuma mai mult ptr industria serviciilor ( poate gasesti un site , cu cati turisti intra in franta anual si cati in germania), sau cat consuma serviciile in cele doua tari.
      In concluzie , in opinia mea , nu putem merge ( adica toate tarile UE si restul pe princiliul suprem doar exportul) . De ce? Simplu ! Nu are cine sa cumpere atata marfa cat este capacitatea de productie si puterea de cumparare). Deci nu putem aplica toti reteta nemteasca ptr ca implicit toti isi vor reduce productiile la cat e puterea de cumparare. Vor fi multi someri in germania, frata, italia , gb, etc….. Nemtilor le e bine asa ptr ca nu sunt toti la fel ca iei.
      Da e corect austeritate eficienta ( adica taiati banii , de acolo unde si-au luat nasul la purtare cu indolenta).
      Dar daca austeritate inseamna taxe cat China , ptr a tine in spinare toate moliile , lipitorile si hotii, te asigur ca este o austeritate irosita si discriminatorie in favoarea putorilor. Ala care nu are nici mai multe taxe nu va plati sa tina tot caruselul statului, e destul de clar. Si atunci mai bine tu neamtule fa-ti marca ta. Iar eu le dau in gura specimenelor mai sus mentionate prin inflatie fara sa am prea mari batai de cap si lovesc direct interesatii. Le tai salariile fara sa-si dea seama !!! Pai de 4 ani ajungeau cu salariile la 20% pana acum daca gandeau altfel!!! Nu da nemtii au zis haide domnle sa educam toata europa sa gandeasca ca noi ( ma refer la mentalitate) , ceea ce e putin probabil. Francezii traiesc mai bine ca nemtii, italienii ,chiar si spaniolii la fel si asta nu ptr ca neamtul ar cosuma mai putin ci ptr ca style-ul e diferit , neamtul ii frige 2 beri si 2 carnati picanti , la micul dejun , in timp ce fracezul , italianul, spaniolul ceva mai soft.
      Nu poti face o uniune si sa spui nu am nici o treba cu grecii, portughezii , irlandezii , italienii, franceziii,etc. fiecare pe barba lui, dar cand iesi pe piata sa te bati cu pumnul in piept ca cica eu reprezint 500mil si un pib de 14-15 mii. pai ori e federatie ori e balci.
      Daca e balci , atunci nu are sens toata osteneala. Fiecare la moneda lui, regulile lui, directivele lui , standardele lui, etc.Ce e acum pur si simplu un carusel de balci . E mult mai simplu . A sta si masura cu micrometru mi se pare pierdere de vreme.
      Ar mai fi o alta solutie, fermecata : Ne punem si exportam lui Dumnezeu!! Da ce sa-i vindem? Tot ce ne trasneste noua pamantenilor!!! hahaha pardon nemtilor , mercedesuri , componente, masini sa-si organizeze Raiul dupa bunul plac Dumnezeiesc.
      Apropo am pariat ca nemtii o vor lua in dinti pana in coada. Mai sunt cateva episoade pana la final. C-am toti sau plictisit de ei …..iar finalul e prevezibil. Vor fi invitati la obiceiurile lor.

    • “Apropo am pariat ca nemtii o vor lua in dinti pana in coada. ” Eu cred ca nu se va intampla asta, chiar daca trec la DM. Si asta datorita faptului ca au stiut sa-si faca o relatie buna cu rusii.
      ” C-am toti sau plictisit de ei …” daca nu ma insel asta a fost si motivul celor doua razboaie mondiale; in afara de faptul ca nemtii aveau nevoie de resurse sa treaca la industrializare, resurse pe care ceilalti-unii le luau din colonii. Adevarul este ca nu pot toti sa se acomodeze cu stilul prusac, dar nici nu mai au colonii….

    • Nu C , nu vand pereti. Nici nu cred ca tot boborul trebuie sa-si ia casa proprietate. Mai degraba invers., daca vrei , mi-ar placea ceva de genul nemtilor , Toata viata in chirie, sa stie toata putoarea , ca trebuie sa puna osul la munca , altfel ajunge boschetar.
      Dar daca sunt nemtii atat de bravi, De ce nu sau/se opun birocratiei de la Bruxelles, angajarilor pe banda rulanta, avalansei de directive, reglementari, normative, De Ce nu se opun inventarii de noi taxe, marirea celor existente, De Ce nu cer privatizarea sanatatii, pensiitor si “serviciilor prestate de stat”, cei aia tva 24-N% ( bai ba dobitocilor unii muncesc de le sar capacele ptr un 24%, iar voi Guvernele ii vreti asa de SANCHI), lista aberatiilor poate continua…..De ce ? De ce? Ptr ca si ei sunt o rasa tot de comunisti, pardon socialisti, Bere si Carnati ptr tot boborul.
      Am spus-o si o repet ii apreciez pe nemti ( nu in masa si ptr orice) ptr lucrurile bune. Am lucrat acum vre-o 10 ani intr-un hotel in centrul Romei , eiii cand se asteptau turistii nemti , deja se stia ca vin “barbarii”, si li se pregatea camerele cele mai jerpelite ( tot de ei in trecut), dupa ei camerierele strangeau saci de sticle si mizerie cumplita atat barbatii cat si fetele . In fine sa nu divagam….

      Cornel stii cumva la ce capacitate functioneaza industriile? Nu am spus ca nu se v-a exporta!! Am spus ca se va exporta atat cat va suporta piata, puterea de cumparare. Este cere redusa , se va exporta mai putin. Deci vor fi someri mai multi. Cum trebuia sa spun ? Se va produce si exporta la greu ( unde?)si toate putorile vor avea un servici si va fi bine, bine.

    • Cost,
      Stiu ca Bismarck a fost cel care a introdus modelul cu asigurarile de sanatate, de accident si de viata (1883,1884 si 1889). Dar el a dorit sa introduca aceste masuri, baza welfare state, fara orice tip de aspect socialist, chiar era mai mult decat suspicios fata de legile de protectie a muncitorilor, sau legat de limitarea orelor de lucru prin lege, sau conditii speciale pentru femei si copii. Personal consider ca aceste tipuri de asigurare sunt bune daca ideile sunt aplicate correct pentru ca te asiguri ca nu esti o povara pentru cei din jur, familie sau alti membri ai societatii.
      Cred ca imi place mai mult Bismarck decat valvataile socialiste aparute in istoria Frantei. Cred in aceasi masura, ca trebuia un salt de la monarhii la un alt tip de organizare statala. Eu cred ca monarhia nu este viabila, pentru ca nu cred in sansa de 100% success de a transmite genele bune urmasilor, iar monarhia are la baza dreptul ereditar. Cand vorbesti de dreptul monarchic trebuie sa iei in calcul si faptul ca urmasul poate fi un tantalau, fara aptitudini de lider sau mai rau.
      Cred ca liderii ar trebui alesi , pe perioada limitata, din randul elitelor tarilor. Daca un sat cu 10 locuitori este invadat de maimute, nu poti sa pui rege o maimuta…totusi … Trebuie sa gasim solutii pentru progres, ca solutii de regres au toti.
      Undeva, as zice ca odata cu adoptarea Declaratie Universale a Drepturilor Omului si mai apoi cu adoptarea Conventiei Europene a Drepturilor Omului, omenirea a facut o greseala. Si acea greseala consta in faptul ca oamenii nu pot avea toate acele drepturi cu pretul vietii altor semeni. Un nivel de viata mai bun este o tinta pentru care fiecare trebuie sa lupte individual; atat timp cat nu lupta singur pentru a o obtine, nu ar trebui sa I se permita sa ii ceara altuia sa faca sacrificii.
      Acum am ajuns in acel punct, unde sustinerea drepturilor omului inseamna penalizarea excesiva a oamenilor puternici, creativi. Natura umana este inclinata spre competitie, dar daca participarea la o competitie este fara un rezultat concret, castigatorii sunt demoralizati. In momentul in care esti castigator si pretul este sa ai de dus mai multi in spate decat poti, sa te califici doar pentru a fi obligat in viitor sa faci un efort mai mare, este imposibil sa nu te intrebi care este rostul.
      Dar oamenii sunt creativi, mai ales cei care conteaza ;). Sunt sigura ca vor gasi o cale sa scape de “maimutele-lideri” mentionate mai sus :) si vor face optiunea corecta in viitor.

    • ” Daaa spune drept” Nu-i mai bine sa bage Statul mana in buzunarele tale, mele si celorlalti si sa construiasca domne case sociale tip ANL si alte grozavii sa aiba domne acoperis omul, saracul ( ca are DREPTUL la o viata minunata).

    • Ce fumezi? Cand am afirmat ca sustin constructiile facute de stat, indiferent ce or fi: case sociale sau constructii de alta utilitate?

    • Asta cu “nu avem cui exporta” e o prostie. Banii nu a disparut si sa nu crezi ca cei care ii detin sunt atat de idioti sa-i tina sub saltea astfel incat sa devina hartie de sters la fund. Pentru foarte multi oameni incepe sezoul de cumparaturi. Nu si pentru fraieri.

      Banii doar s-au mutat din buzunare mai multe in buzunare mai putine, adica la cei care ii merita. Faptul ca tu crezi ca mercedesurile nu se vor mai vinde, e problema ta. Eu cred ca masinile scumpe se vor vinde conform pietei, chiar daca vanzarie scad, ai vazut tu grafic care urca la infinit sau scad la infinit ?

    • cost, zii drept, tu vrei din nou o chestie ca in anii ’90 la noi, cand toata lumea se refugia in investitii imobiliare :).
      Chiar daca va fi hiperinflatie, oamenii nu vor mai baga banii in pereti. Mai degraba te rogi sa fie un cutremur sau un razboi, abia atunci isi vor reveni constructiile :lol: . Incearca si tu un alt slogan …decat ” jos Merkel” striga si tu …”hai cu bomba” :lol:
      Mie imi e simpatica nemtoaica, in primul rand pentru ca are inclinatie spre matematica, doctor intr-un domeniu de mecanica cuantica si apoi ca ceea ce propune europenilor este de bun simt.

    • hahaha cand se refugiau romanii in imobiliare???? In anii 90 ? Glumesti nu ? Atunci se dadeau case pleasca construite de statul comunist al lui nentu Nicusor , de catre alt cimpanzeu comunist Iliescu, pe principiul NOI BOBORUL le-am construit (adica tot) asa ca noua ni se cuvin !!!! BRAVO NENICULE !!!! Boborul nu a fost platit ? ptr serviciile prestate ( salariile) acuma ii dam si casa pleasca!!!! Bravo Mai bine de atat nici nu se putea!!!!
      Despre ce investii imobiliare ale anilor 90 e vorba??? Au investit cu duhul , cu siguranta !!!
      hahaha Poate vroiai sa spui ca sa preocupat necontenit sa beneficieze/fure de cat mai multa pleasca si cadouri de la statul comunist.
      hahaha buna gluma Romanul si investitul .
      Poate vroiai sa spui ca dupa 90 se investea in actiuni, optiuni, obligatii, forex, etc pe bursa.
      Chiar cat mai e lichiditatea pe bursa in ro.

    • Tu prin investitii imobiliare intelegi doar ca vine un Buffett si face un cartier de blocuri, n-a venit ala..inseamna ca nu s-a intamplat nimic, eu prin investitii inteleg ca oricine are un surplus din venit face ceva sa isi conserve acea valoare.
      Nu doream sa spun ca exista bursa in ro.( s-a infiintat abia in ’95) sau retail pe forex in acea perioada, chiar nu vad de ce sa fac afirmatii care ma descalifica. Nu urmaresc bursa romana.

    • Fumez sud americane ocazional, :-). Glumeam si eu ca si tine introducand in discutia de mai sus , ceva care nu prea avea legatura cu discutia de baza : “tu vrei din nou o chestie ca in anii ’90 la noi, cand toata lumea se refugia in investitii imobiliare ” . ;-) Pai pana prin 2000 ca sa fiu indulgent ro dadeau cu var stins pe pereti, huma, sau alte inovatii. Despre ce investitii ale anilor 90 este vorba ca eu sincer nu pricep. Te afli in eroare draga.
      Apoi zici sa ma rog de cutremure , razboaie, strig jos merkel, hai cu bomba, etc hahahaha Da cine sunt eu sa o dau jos pe Merkel sau cu bombe. Stii ce asta cu rugaciunile le las altora mai priceputi. Buna si asta. Sa stii ca imi stiu statura. Era o coincidenta , mai gandesc si altii mai de vaza in lume ca si mine ,din pura intamplare . Care-i faza? Te deranjeaza ? :-) Ti-am spus ca nu vand case, care-i aluzia cu investitiile imob, da de ce nu in actiuni, in cereale, sucuri de merisoare, ulei de ricin ,aur si alte pariuri mai sigure .
      Un singur lucru nu-l vad ca a fii corect legat de imod, este acela ca tot comunistul vrea case pleasca sau cat se poate mai apropriat de puterile lui de putoare. Care e o tampenie in opinia mea.

      Dar hai sa ne elucidam cum e cu socialismul in UE si in Germania In raportul Eurostat 2004-2008 in procente/PIB.
      2004 2005 2006 2007 2008
      Italia 26,0 26,4 26,6 26,7 27,8
      Austria 29,3 28,9 28,4 27,9 28,2
      Belgio 29,2 29,6 30,2 26,8 28,3
      Bulgaria 9,7 15,1 14,2 14,2 15,5
      Cipro 18,1 18,4 18,4 18,1 18,4
      Danimarca 30,7 30,2 29,2 28,8 29,7
      Estonia 13,0 12,6 12,1 12,3 15,1
      Finlandia 26,7 26,7 26,4 25,4 26,3
      Francia 31,3 31,4 30,7 30,5 30,8 (a)
      Germania 29,8 29,7 28,7 27,7 27,8 (a)
      Grecia 23,6 24,6 24,6 24,5 26,0
      Irlanda 18,0 18,1 18,4 18,9 22,1
      Lettonia 13,1 12,7 12,6 11,2 12,6 (a)
      Lituania 13,4 13,3 13,4 14,5 16,2 (a)
      Lussemburgo 22,3 21,7 20,4 19,3 20,1
      Malta 18,7 18,5 18,1 18,0 18,9
      Paesi Bassi 28,3 27,9 28,8 28,3 28,5 (a)
      Polonia 20,1 19,7 19,4 18,2 18,6
      Portogallo 23,9 24,6 24,6 24,0 24,3
      Regno Unito 25,9 26,3 26,0 23,3 23,7 (a)
      Repubblica Ceca 19,3 19,2 18,7 18,6 18,7
      Romania 12,8 13,4 12,8 13,6 14,3
      Slovacchia 17,2 16,5 16,3 16,0 16,0 (a)
      Slovenia 23,4 23,0 22,7 21,3 21,5 (a)
      Spagna 20,7 20,9 20,9 21,0 (a) 22,7 (a)
      Svezia 31,6 31,1 30,3 29,1 29,4 (a)
      Ungheria 20,6 21,9 22,4 22,4 22,7
      Ue15 27,6 27,7 27,3 26,4 27,1
      Ue 27,1 27,1 26,7 25,7 26,4

      Iti spune ceva tabelul de mai jos?:

      http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/3/3f/Population_by_tenure_status%2C_2009_%281%29_%28%25_of_population%29.png
      Din intamplare? Germania nu publica datele?? de fmulta vreme. Dar din cate am citit eu in trecut , indiscretii,( surse mai mult sau mai putin credibile in claritate) Proprietarii in D cu tot cu ipoteca sunt 40-50% vreo 17mil din 80mil . Iar din fondul locativ total o mare felie o ocupa casele sociale ale dif, institutii publice. Nu mai putem ca in germanica iti plateste si chiria statul daca nu esti in nici un fel capabil. In fine chiar asa de ce urla domne unii Berlin e capitala Welfare. O fii Merkel simpatica, da ii miroase tara a socialism DOC.
      Deocamdata atat , o sa para ca ma preocup cam mult de germania ,care totusi ,cu tot socialismul lor sunt mai muncitori, creativi si disciplinati ca noi romanii.

    • Si ca sa mai clarificam un aspect , cel cu reteta nemteaca( nu ca nu ar fii destul de cunoscuta, doar un refrash) : GERMANIA a fost obligata sa plateasca daune materiale , ptr daunele produse tarilor din vest cat si Rusie dupa Stars Wars. Dar daca ei nu aveau resurse , materii prime, agricole, etc cum puteau sa plateasca si cu tara demolata?? Celorlalti care aveau resurse , li s-au luat?? Deci cum?? Prin plus valoare !!! Asa au fost OBLIGATI nemtii sa munceasca, sa creeze , sa fie disciplinati si mai putin cu hotiile de masa. Asa s-au apucat vitejeste nemtii de munca ,sa plateasca datoriile si restul sarsanalelor. C-am nimic nu e intamplator. ;-)
      Acuma sigur nemtii isi zic in sine , ba da cat sa-i ducem in “spate” pe astia , ca mai am putin si ma ajunge randul la operatia de ernie. hahaha Iar ceilalti isi zic , nu va descompuneti avem vitejii nostri ( 300). :-)

    • Cost, si eu consider ca este prea multa protectie sociala in UE . Stiu ca fondurile private nu mai finanteaza proiecte sociale sau state care propun proiecte sociale. E nevoie de o reforma si cea mai “dulce” este cea propusa de nemti.
      Legat de locuinte, in Germania este foarte popular creditul de tip baushpar, un mecanism prin care depui niste bani un timp si ai acces la un credit cu dobanda partial subventionata de stat.
      De Japonia ce parere ai ? Este tot pe fosta axa :lol: Posibil ca Germania sa se indrepte spre soarta Japoniei, nu crezi?.

    • Am un amic japonez proprietarul unui restaurant etnic intr-un hotel de 4stars in centrul Istanbulului. Munceste toata familia in restaurant . Cu toate ca afacerea ii merge foarte bine el mai are un job ghid turistic ptr grupurile de turisti japonezi, pe langa faptul ca-i plimba prin Turcia se duce cu ei de la Brazilia pana in Africa de Sud , India sau mai stiu eu unde.
      Si l-am intrebat o data , ce face in “europa” , turcia . Ce crezi ca mi-a spus??? hahaha
      Ca ii place viata slowly, soft, dolce vita,…. ( comunismul, distractia, paranghelia) si atentie Turcia nu e socialista de loc !!!! hahahaha Un altul mai tanar era in al 9lea cer , de atata huzureala .
      El mi-a confirmat prima data la inceputul lui 08 cand s-a intors din Brazilia , bine inteles avea date si din tara sa , ca se raspandeste potopul si treaba e nasoala rau dupa lehman.
      Ahhh uitam un lucru important ma intreba mereu cum e in Ro, la un moment dat il intreb de ce ma tot intreaba de Ro. Si imi spune ca are un amic tot japonez care a avut un restaurant in Bucuresti dar care a inchis baraca din cauza statului si interlopilor.
      Ce sa-ti mai spun cei care i-am cunoscut eu erau extrem cu bun simt, modesti, seriosi si cred ca s-a inteles , fmuncitori. Astia orice s-ar intampla vor supravetui cu briooo.

    • Uhhh, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_(nominal)
      Japonia este in situatia in care ar fi Germania fara UE. Nu ma intereseaza un individ, japonezul tau care vrea o viata… un dolce far niente.
      Japonia a trecut pe locul 3 dupa ce ani de zile a fost pe locul 2. Si asta datorita deschiderii pe care China a avut-o fata de mediul de afaceri. Dar China are 1.339.724.000 locuitori iar Japonia 127.930.000 ( nici o zecime) http://ro.wikipedia.org/wiki/Lista_%C8%9B%C4%83rilor_dup%C4%83_popula%C8%9Bie

    • hahahaa ma iei prin invaluire???? pai eu am zis sa ies di cifre cu o poveste (mi-ai adus aminte de un amic) si tu iar ma iei cu gdp nr locuitori . Au fugit capitalistii japonezi in china si a contribuit la cresterea gdp-ului chinez in detrimentul celui japonez. Asa la rece cifre seci. Buna mai e Wikipedia asta hahaha . Daaa, ca Japonia , China, tiparesc in draci lovele si isi auto finanteaza economia , financiarul,bursa, investitiile , infrastuctura, proiectele megalomane Chineze de exemplu , chiar si Germania ( prin bundesbank care cumpara debit prin diverse vehicule), scrie pe Wiki?? hahaha
      Acum am aflat unde pot gasi nr de locuitori/pib Japonez .
      Gata m-am plictisit. Asa e cum spui tu. Sunt minunati nemtii, etc astia, pacat ca traiesti in romanica, unde e groaznic de minunat.

    • Momentan traiesc aici ca am ales sa fac asa. Mai iau cate o pauza din cand in cand, scurta ce-i drept. Dar am sansa sa mi se ceara in mod regulat sa stau macar cateva luni in alta parte; e destul de confortabil sa ai alegeri. Si mai este ceva : orice grad de libertate pe care il ai in alta parte are in balanta un alt tip de ingradire. Din fericire, in ceea ce ma priveste, dpdv al muncii, locatia nu are importanta de mult timp.
      Cu Japonezii …am tot vorbit de ei in ultimul timp si am facut mai multe analize. Ca mentalitate sunt destul de aproape de nemti, ca interes national cumva la fel ( tara saraca in resurse)ca inclinatie …tot spre socialism.

      E drept ca ne-am intins prea mult in comentarii :) , multumesc pentru raspunsuri si scuze celorlati care s-au plictisit .

    • Nu prea sunt de acord cu ce zice Cost, insa cu un lucru il aprob. Degeaba o baga pe aia cu austeritatea, cand eu ca platitor de taxe nu simt nimic. Nu am nici o bucurie deci ma tem ca sunt vorbe in vant.

      Ca idee va dati seama la ce cheltuieli demente au ajuns statele daca la asemenea taxe aberante ei nu pot face cheltuielilor ?

      Ei vorbesc despre austeritate pentru ca nu le ajung nici banii de acum.

      Eu sunt pregatit, mai astept un trimestru sa vad daca o lasa mai moale cu taxele (desi paraca deja simt ca imi cresc coarne si nu e ok). Daca nu fac nimic, le tai ratia aproape de 0. Oricum imi dozez taxele cum vreau, dar ma deranjeaza nesimtirea. Stiti cersetorii aia care daca le dai un ban nu mai scapi de ei, atat de nesimtiti sunt, asa face si statul. Pe mine ideea asta ma scoate din minti.

    • Nu cred ca e cineva bucuros sa afle ca are o taxa in plus de platit. Oricum prin austeritate eu inteleg ca sunt reduse cheltuielile de la buget, cheltuieli sociale, cheltuieli salariile bugetarilor si investitiile prin care de regula sunt recompensati sustinatorii financiari ai partidelor. In SUA lucrurile sunt mai clare, Obama a declarat astazi ca deja semneaza reducerea de taxe pt clasa de mijloc, dar reduce si cheltuielile la Medicare si Medicaid http://online.wsj.com/article/SB10001424127887324894104578107363250113122.html , Dar in Ue situatia e dezastru, in afara de dubla birocratie care trebuie sustinuta, mai e si multa protectie sociala desantata deja.

    • Asta seara il ascultam pe Voinea care facea/ incerca sa faca o expunere a programului USL. M-a scarbit ideea cu taxa de impozit diferentiat…in fine nu stiu cine se incadreaza la 8% ca la 12% ( cei cu venituri intre 800-900roni) sunt destul de putini . Deci ei propun sa reduca (aproape nimic la impozitul pe venit! nu pe profit!) , si chiar daca ar reduce ceva ar reduce tot la aia care erau clienti la pomana de la stat. Deci USL-ul da bonus la cei din cauza carora statul s-a indatorat in ultimii ani. In schimb a ramas in coada de peste raspunsul la intrebarea daca vor majora TVA… Deci au ganduri mari … de afaceri cu paraindarat .

  27. Am un venit lunar de aproximativ 2000 RON. După ce plătesc chiria, facturile și mâncarea, îmi râmân 100-200 RON. Pentru a-mi face niște economii, mă gândeam să cumpăr cu restul de 100-200 RON valută străină. Unde să țin valuta?

    În cazul meu, ce alte mijloace de a supraviețui apocalipsei economice ar mai fi?

    (Nu am nicio datorie, nu am familie, trăiesc foarte laconic.)

  28. Buna ziua,
    As dori un sfat la urmatoarea speta:
    Trebuie sa vand o casa si dupa ce achit toate datoriile o sa mai raman cam cu o 100 000 euro. Cum sa pastrez banii?
    -in aur? daca da de unde sa il cumpar ? de la banci (lingouri) sau de la casele de amanet (bijuterii)? cam care ar fi un pret mediu la care merita cumparat?
    -daca e sa ii pastrez in valuta sa fie in euro sau in dolari?
    -sa tin aurul sau valuta intr-o caseta de valori sau sa le tin sub forma de depozit bancar?
    -sa fac o combinatie intre aur, dolari si euro? daca da in proportii sa fie fiecare?
    eu ma gandesc sa mai pastrez banii sau aurul cateva luni dupa care sa cumpar o alta proprietate(cand or sa mai scada preturile), sa ii investesc in altceva? in ce?

  29. Nu-i nevoie sa cumperi fizic nici un gram si nici macar sa stochezi euro sau dolari sub saltea sau in banca.
    Cumpara derivate pe aur si valute printr-o firma de brokeraj cunoscuta.

    • Multumesc pentru raspuns
      Suna interesant, dar cum nu ma pricep la tranzactii pe piata de capital o sa ma interesez ce sunt alea derivate pe aur.
      Poti sa imi recomanzi cateva nume de firme serioase de brokeraj ca am auzit de multi care au pierdut bani pe la diverse firme deastea de brokeraj si pe mine ma tot suna de la vreo 2-3 firme deastea sa imi propuna fel de fel de cumparari de actiuni, de tranzactii cu valute, etc. , dar cum nu ma pricep nici nu ma interesat fiindca nu imi prezentau nici o incredere… adica :
      -da-ne tu 15000 euro ca luam noi actiuni de la cutare firma ca stim noi sigur ca o creasca cu 20 % in 30 de zile
      -ok si daca nu e asa si poate or sa scada? intreb eu
      - pai nu ca sigur e asa ca stim noi sigur…
      - da da, bine…

Trackbacks

  1. Scoateți-vă banii din bănci, cât mai puteți! « Cronici Geruliene
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 14,224 other followers

%d bloggers like this: